Asiakkuus ja asiakaskeskeinen vuorovaikutus mielenterveys- ja päihdetyössä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7201002-1001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 31.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 35
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, kliininen asiantuntijuus
- Opettajat
- Heikki Ellilä
- Opintojakso
- 7201002
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Asiakkuus ja asiakaskeskeinen vuorovaikutus mielenterveys- ja päihdetyössä 5 op (TAMK)Opiskelija:Ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen mielenterveyden näkökulmasta ja asiakkuuden määrittymisen mielenterveys- ja päihdetyössäOsaa kriittisesti arvioida ja kehittää omia kommunikaatio- ja vuorovaikutustaitojaan sekä asiakaskeskeisen vuorovaikutuksen mahdollistavia käytäntöjä näyttöön perustuvaan tietoon perustuen
Sisältö
SisällötAsiakkuuden määrittyminen mielenterveys- ja päihdetyössä yksilön, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmastaVuorovaikutuksen taustalla vaikuttavien tekijöiden tunnistaminen ja huomiointi omassa työskentelyssäKommunikaatiotaidot, dialoginen työskentely ja hoitosuhdetyöskentelyosaaminen asiakkaan ja työntekijän näkökulmistaTeknologian hyödyntäminen asiakaskeskeisessä mielenterveys- ja päihdetyössä