Siirry suoraan sisältöön

Future Business CampLaajuus (15 op)

Tunnus: KH00BH03

Laajuus

15 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osoittaa osaamisensa, toimintakykynsä ja aktiivisuutensa kansainvälisessä ympäristössä monipuolisessa projektissa. Opiskelija oppii toimimaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä ja rakentaa itselleen kansainvälistä verkostoa. Opiskelija hyödyntää BisnesAkatemiassa hankkimiansa tietoja ja taitoja mahdollisimman monipuolisesti. Business Camp toteutetaan ulkomailla noin viikon mittaisena. Tiimi hankkii toimeksiannon ja rahoituksen projektille sisältäen matkakustannukset.

Sisältö

Tiimi hyödyntää verkostoaan ja hankkii projektitoimeksiannon, sidosryhmät ja kumppanit sekä rahoituksen projektia ja ulkomailla toteutettavaa business leiriä varten. Opiskelija hankkii projektia varten tarvittavaa tietoa kansainvälistymisestä. Projektia valmistellaan toimeksiantajan kanssa. Toteutus tapahtuu ulkomaisessa kohteessa.

Ilmoittautumisaika

01.07.2021 - 01.10.2021

Ajoitus

02.01.2021 - 30.07.2022

Opintopistemäärä

5 - 15

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Kai Schleutker
  • Maria Välivirta Havia
  • Päivi Killström
Ryhmät
  • PLIITS19BA
    PLIITS19BA

Tavoitteet

Opiskelija osoittaa osaamisensa, toimintakykynsä ja aktiivisuutensa kansainvälisessä ympäristössä monipuolisessa projektissa. Opiskelija oppii toimimaan kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä ja rakentaa itselleen kansainvälistä verkostoa. Opiskelija hyödyntää BisnesAkatemiassa hankkimiansa tietoja ja taitoja mahdollisimman monipuolisesti. Business Camp toteutetaan ulkomailla noin viikon mittaisena. Tiimi hankkii toimeksiannon ja rahoituksen projektille sisältäen matkakustannukset.

Sisältö

Tiimi hyödyntää verkostoaan ja hankkii projektitoimeksiannon, sidosryhmät ja kumppanit sekä rahoituksen projektia ja ulkomailla toteutettavaa business leiriä varten. Opiskelija hankkii projektia varten tarvittavaa tietoa kansainvälistymisestä. Projektia valmistellaan toimeksiantajan kanssa. Toteutus tapahtuu ulkomaisessa kohteessa.

Oppimateriaalit

Lisäksi opiskelijat voivat hakea itsenäisesti lukumateriaalia opintojakson aikana, lähteeksi voi hakea esimerkiksi Johannes Partanen ”1000 Maailman Parasta kirjaa”.

Opetusmenetelmät

Opiskelija osallistuu kansainvälisen projektin suunnitteluun ja läpiviemiseen sekä reflektointiin. Hän osallistuu asiakasprojektin ja rahoituksen hankkimiseen ja toteuttaa projektia omassa roolissaan.
Yksilötaso:
Opiskelija osallistuu yhteisesti sovittaviin kokouksiin, keskusteluihin ja muihin aktiviteetteihin. Opiskelija soveltaa teoriaa käytäntöön tietoisesti ja tavoitteellisesti sekä niin, että opiskelija pystyy todentamaan oppimansa ja tekemänsä portfoliossaan. Opiskelijan tulee aktiivisesti työskennellä liiketoiminnassa ja projekteissa. Tehdyn työn tulokset raportoidaan projektiasiakkaan edellyttämällä tavalla sovitusti.
Hän laatii lukuohjelman tukemaan omaa ammatillista kehittymistään.
Opiskelija lukee sovitut kirjat ja muut materiaalit. Opiskelija etsii aktiivisesti tarvitsemaansa tietoa.
Opiskelija lukee ja reflektoi vähintään 2 kirjaa tai vastaavaa materiaalia (artikkelit, TED Talkit, ym.) per 5 OP. Reflektio laaditaan omaan portfolioon.
Tiimitaso:
Opiskelija osallistuu lukupiireihin ja jakaa tiimille hankkimaansa tietoa.
Opiskelijat osallistuvat treeneihin ja tapaamisiin sopimuksen mukaan.
Treenit voidaan järjestää myös talon ulkopuolella ja vierailijoita voidaan pyytää tiimin ulkopuolelta. Treenit ovat aktiivinen tilaisuus, jossa jokainen tuottaa lisäarvoa omalla panoksellaan.
Osaa hyödyntää Motorolaa oppimisessaan.
Oppimissopimuksen tulee sisältää tiimin tavoitteita. Tiimi tukee jäsentensä tavoitteita.
Verkostot:
Opiskelija verkostoituu mm. muiden tiimiopiskelijoiden, yritysten ja muiden sidosryhmien kanssa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opiskelija osoittaa oppimistaan koko opintojakson ajan osuuskunnassaan ja BisnesAkatemiassa. Opiskelija täydentää tarvittaessa portfoliotaan ja/tai raportointiaan.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan BisnesAkatemian tiimioppimisympäristössä. BisnesAkatemiassa käytetään nelivetomallia, johon kuuluvat treenit, projektit, lukeminen sekä oppimissopimus. Opiskelija oppii tiimissä ja työelämälähtöisten tehtävien avulla työyhteisön toimintatapoja ja käsitteitä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tarkoitettu BisnesAkatemian osuuskunnissa työskenteleville opiskelijoille.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tehtävät nelivetomallin mukaan. Kokonaistyömäärä viidelle opintopisteelle on noin 135 tuntia: työtunteja on tultava vähintään 100 tuntia (aktiiviset työtunnit, treenit, lukupiirit, raportointi portfolion muodossa), tämän lisäksi tiedonhankintaa 35h. Opiskelijan työmäärä perustuu tiedonhankintaan, aktiivisiin työtunteihin, viikoittaisiin treeneihin ja luettuihin kirjoihin/materiaaleihin. Osallistuminen treeneihin on pakollista. Jos jostain syystä opiskelija ei pääse oman tiimin treeneihin, poissaolo korvataan osallistumalla jonkun rinnakkaisryhmän treeneihin. Opiskelija pitää kirjaa työtuntinsa tuntikirjanpitoon. Opintopisteet muodostuvat tehdyn tuntimäärän ja saavutettujen tuotosten perusteella.
Opiskelija reflektoi portfolioonsa omaa urakehitystä ja päivittää urasuunnitelmia esim. videon, kirjallisen reflektion tai muun kautta.

Sisällön jaksotus

Tiimi hankkii, suunnittelee ja toteuttaa opintojaksotavoitteissa määritellyn monipuolisen kansainvälisen projektin. Rahoituksen hankkiminen on tärkeä osa projektia, tarvittava vähimmäisrahoitus henkilöä kohden on noin 1000 €.
Treeniaiheet syntyvät asiakkaan ja projektin tarpeista ja ajankohtaisista aiheista.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan asiakkailta, vertaisiltaan sekä valmentajalta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimissä ja projekteissa. Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa sekä tuotoksia toiminnasta (dokumentteja, raportteja, kuvia, linkkejä, videoita, ym.). Opiskelija vakuuttaa portfoliollaan ja raportillaan osaamisensa ja oppimisensa.

Hylätty (0)

Opiskelija ei täytä hyväksytyn kriteereitä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija osaa
- osallistuu aktiivisesti projektiin
- kasvattaa kansainvälistä osaamistaan ja verkostojaan
- tekee tiimissä työtä tavoitteiden eteen
- osaa toimia talousarvion mukaisesti
Opiskelija/ryhmä toimii itsenäisesti kuitenkin ohjaajan tukeutuen. Niukka lähdemateriaalin valinta ja suppea lähdemateriaalin käyttö annettuihin tehtäviin nähden.
Valittujen asioiden ja omien johtopäätösten esittäminen on heikkoa.
Tuotoksissa ei juurikaan kriittistä ajattelua eikä asioiden loogista yhdistämistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyvä (3-4), opiskelija osaa
- toimii projektissa kehittävällä otteella (esim. toimeksianto, rahoitus, suunnittelu, tuotanto)
- luo projektille tavoitteita ja toimii aktiivisesti niiden suuntaisesti
- kykenee ottamaan riskejä ja hallitsemaan ne
-kykenee toimimaan muuttuvissa tilanteissa rakentavasti, joustavasti ja ratkaisuja tehden
- löytää parannusideoita ja poikkeamia toiminnasta, ja kykenee ratkaisemaan asiat yhdessä tiimin kanssa
Opiskelija/ryhmä on aloitteellinen ja hyödyntää oman ryhmänsä osaamista ja sen tarjoamia mahdollisuuksia. Monipuolinen, aiheeseen sopivan lähdemateriaalin valinta ja käyttö.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää sekä sisältää omaa pohdintaa.
Tuotoksissa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on ollut aktiivista. Opiskelija luo positiivisen ilmapiirin työyhteisöönsä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana kiitettävä (5), opiskelija osaa
- toimii projektissa erityisen innovatiivisella otteella, ammattimaisesti ja uudistaen
- osoittaa laajaa tietojen ja taitojen soveltamista ja saavuttaa erinomaiset tulokset
- tukee tiimiä tavoitteiden saavuttamisessa
Opiskelija/ryhmä hyödyntää eri ryhmien osaamista. Opiskelija/ryhmä osaa analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisumalleja sekä osaa jäsentää tuotokset ehjäksi kokonaisuudeksi eri näkökulmia huomioiden. Opiskelija/ryhmä on vastaanottanut palautetta rakentavasti ja hyödyntänyt palautetta. Ryhmän työskentely on ollut dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää.
Työskentely on ollut esimerkillistä ja tavoitteellista. Opiskelija luo positiivisen ilmapiirin työyhteisöönsä sekä auttaa ja kannustaa muita.