Siirry suoraan sisältöön

SisältömarkkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: 3011660

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- luoda yritykselle sisältömarkkinointisuunnitelman
- luoda merkittävää sisältöä ja saada sille näkyvyyttä
- suunnitella ja toteuttaa sosiaalisen median kampanjan
- analysoida sisältömarkkinoinnin tehokkuutta

Sisältö

- sisältömarkkinoinnin perusteet
- sisällön luominen, hakukoneoptimointi ja analytiikka
- sosiaalisen median käyttö osana markkinointiviestintää

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

23.01.2023 - 31.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
  • Janne Granfors
Ryhmät
  • PLIITS21mar
    PLIITS21mar

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- luoda yritykselle sisältömarkkinointisuunnitelman
- luoda merkittävää sisältöä ja saada sille näkyvyyttä
- suunnitella ja toteuttaa sosiaalisen median kampanjan
- analysoida sisältömarkkinoinnin tehokkuutta

Sisältö

- sisältömarkkinoinnin perusteet
- sisällön luominen, hakukoneoptimointi ja analytiikka
- sosiaalisen median käyttö osana markkinointiviestintää

Oppimateriaalit

- luentomateriaalit
- artikkelit
- omat muistiinpanot
- kirja: Storytelling työkaluna

Opetusmenetelmät

- lähiopetus
- itsenäinen tiedon haku
- ryhmätehtävät
- yksilötehtävät

- oppimisympäristönä Itslearning

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- opetuskerrat 8x3h = 24h
- ryhmätyö = 60h
- yksilötyöt ja itsenäinen opiskelu = 50h

Sisällön jaksotus

vkot 4-12/13 (8-9 lähiopetuskertaa)
Kurssilla oletetaan, että Digital Marketing Basics -kurssilla opitut asiat ovat hallussa.

- sisältömarkkinointi osana yrityksen markkinointimixiä. Kurssi keskittyy digitaaliseen sisältömarkkinointiin.
- miksi sisältömarkkinointia?
- miten tehdä ja optimoida sisältöjä:
1. eri muodot, mm: blogit, oppaat, videomarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi
2. erityyppiset sisällöt (topical & evergreen)
3. eri ostajapersoonille ja ostopolun eri vaiheisiin
- sisältöjen jako, esim. sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjein
- hyvän kielen merkitys sisältömarkkinoinnissa
- sisältömarkkinointisuunnitelma
- mittaaminen ja analytiikka

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

ARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Yksilötyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Ennakkotehtävä (hyv./hyl.) - osana kurssiaktiivisuuden arviointia
Kirjoita blogipostaus (0-5) 25%
Kirjareflektio ja paneelikeskustelu (0-2) 15%

Parityö:
Videosisällön tuotanto (0-5) 20%

Ryhmätyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Sisältömarkkinointikokonaisuus (0-5) 40%
Ryhmätyössä käytössä opettajan arvostelun lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada 3.

Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

YKSILÖTYÖT
Ennakkotehtävä: hyv/hyl.
Hylätty: tehtävää ei palauteta aikataulussa. Tehtävä ei noudata vähäisessäkään määrin toimeksiantoa.
Hyväksytty: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti

Kirjoita blogipostaus yrityksesi (= ryhmäsi) ostajapersoonalle: painoarvo 25%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 5
0: Palautus myöhässä. Kirjoitus on liian lyhyt, SEOa ei ole huomioitu. Ostajapersoonaa ei ole kerrottu, tekstissä on runsaasti kielioppivirheitä. Käy ilmi, että teksistä on kopioitu yli 25%. (Plagioinnintunnistus on käytössä.)

1-2: Kirjoitus on vähintään 300 sanaa pitkä, mutta sen sisältö ei vastaa otsikkoa. Ei ingressiä tai väliotsikoita. Kielioppivirheitä jossain määrin. SEO on huomioitu vain vähäisessä määrin. Kuvien käyttö olematonta ja/tai lähdettä ei ole mainittu. Ei CTA:ta. Opiskelija ei selkeästi kerro, mitä SEO-elementtejä hän on käyttänyt. Ostajapersoonan kuvaus on vajaa eikä blogikirjoitus auta ostajapersoonaa ostopolullaan. Ostajapersoonan kipupistettä ei ole kerrottu. Jos pienryhmän kaksi opiskelijaa kirjoittavat hyvin samansisältöisen blogikirjoituksen, arvosana on molemmille korkeintaan 1-2.

3-4: Kirjoitus on pidempi kuin 300 sanaa ja teksti vastaa otsikkoa. Kirjoitus täyttää suurimmalta osaltaan annetut ohjeet. Tekstissä ei juurikaan ole kielioppivirheitä. Ostajapersoona, blogipostauksen tavoite + SEO-toimenpiteet on kerrottu selkeästi (erillisessä dokumentissa).

5: Teksti on 400-500 sanaa pitkä, se on otsikon mukainen. Blogitekstissä on huomioitu kaikki annetut ohjeet ja se auttaa ostajapersoonaa. Lukijalle tulee wau!-fiilis.

HUOM. Koska tämä ei ole tietotekniikan kurssi, blogikirjoitus voi olla .doc-muodossakin. Tämä ei ole myöskään luovan kirjoittamisen kurssi, joten sisällön ”kiehtovuus” ei myöskään ole arviointikriteeri – vaikkei kiehtovasta tekstistä tietenkään ole haittaa.

Kirjareflektio: painoarvo 15%, arviointi: 0-2. Pisteiden kerroin: 7,5
Kirjana Storytelling työkaluna. Kirjoittajat Mervi Rauhana, Tarja Vikström.

0: Tehtävän palautus on myöhässä. Tehtävänantoon on vastattu hyvin puutteellisesti.

1: Tehtävänannon kaikkiin osiin on vastattu tyydyttävällä tasolla.

2: Tehtävästä huomaa, että opiskelija on paneutunut tehtävään huolella ja tuo tehtävään myös omaa, asiaankuuluvaa pohdintaa.

Osallistumatta jättäminen paneelikeskusteluun vaikuttaa kurssiaktiivisuuteen.

PARITYÖ
Videosisällön tuotanto: tee sisältömarkkinointivideo yrityksesi (=ryhmäsi) ostajapersoonalle
- painoarvo 20 %, arviointi 0-5, pisteiden kerroin 4

0: Video ei vastaa tehtävänantoa laisinkaan tai se on palautettu myöhässä. Videossa on käytetty toisen kuvaamaa/editoimaa materiaalia ilman asianmukaista lupaa ja mainintaa.

1-2: Videossa ei ole kaikkia tehtävänannossa mainittuja elementtejä. Tuotos ei ole suunnattu oikealle kohderyhmälle. Video ei juurikaan osoita tehtävän oppimistavoitteiden saavuttamista.

3-4: Videon sisältö vastaa tehtävänantoa. Se on kohdennettu oikein ja on sisällöllisesti toimiva. Videossa on käytetty tehtävän mukaisia elementtejä ja se on tuotettu resursseihin nähden tasokkaasti ja osoittaa opiskelijan saavuttaneen tehtävän oppimistavoitteet hyvin.

5: Video on tuotettu täysin tehtävänannon mukaisesti ja se tukee tehtävän sisältömarkkinointitavoitteita erinomaisesti. Video on tuotettu tasokkaasti resursseihin nähden, se on innovatiivinen sekä sisällöllisesti oivaltava.

RYHMÄTYÖ
Sisältömarkkinointikokonaisuus: painoarvo 40%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 8.
0: Palautus myöhässä. Yksi tai useampia osa-alueita puuttuu. Lähteitä ei mainita. Käy ilmi, että yksikin ryhmätyön osa-alueista on kopioitu.

1-2: Työ on hyvin suppea, kaikkia toimeksiannon osa-alueita ei ole tehty. Sen osa-alueet eivät muodosta loogista kokonaisuutta. Lähteiden käyttö on vähäistä.

3-4: Kaikki tai lähes kaikki osa-alueet on huomioitu. Strategia, sisältösuunnitelma, kampanja ja video(brief) muodostavat loogisen kokonaisuuden. Lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti. Työstä käy ilmi, että ryhmä ymmärtää sisältömarkkinoinnin oleelliset seikat. Esitys on kielellisesti ja visuaalisesti hyvätasoinen.

5: Esitys osoittaa, että ryhmä todella ymmärtää mistä sisältömarkkinoinnissa on kyse. Työ on kattava ja ammattimainen esitys niin sisällöltään, kieliasultaan kuin ulkoasultaankin. Kaikki toimeksiannon osa-alueet on huomioitu, jolloin lukijalle tulee wau-tunne.

KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5

Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa saattaa nostaa kurssiarvosanaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuuden hetkellä.

Hylätty (0)

0-20 pistettä: Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

21-60 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

61-89 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

90-100 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 19.01.2023

Ajoitus

19.01.2023 - 31.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 25

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
  • Janne Granfors
Ryhmät
  • MLIITS21
    Liiketalous, aikuiskoulutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- luoda yritykselle sisältömarkkinointisuunnitelman
- luoda merkittävää sisältöä ja saada sille näkyvyyttä
- suunnitella ja toteuttaa sosiaalisen median kampanjan
- analysoida sisältömarkkinoinnin tehokkuutta

Sisältö

- sisältömarkkinoinnin perusteet
- sisällön luominen, hakukoneoptimointi ja analytiikka
- sosiaalisen median käyttö osana markkinointiviestintää

Oppimateriaalit

- luentomateriaalit
- artikkelit
- omat muistiinpanot

Opetusmenetelmät

- lähiopetus
- itsenäinen tiedon haku
- ryhmätehtävät
- yksilötehtävät

- oppimisympäristönä Itslearning

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus: 9 h
Yksilötehtävät: 76 h
Ryhmä- ja tehtävät: 50 h

Sisällön jaksotus

Sisältömarkkinointi osana yrityksen markkinointimixiä. Kurssi keskittyy digitaaliseen sisältömarkkinointiin.


1. Eri muodot ja sisältötyypit, mm: blogit, videomarkkinointi
2. Sisältöstrategia ja -suunnitelma
3. Miten tehdä ja optimoida sisältöjä eri ostajapersoonille ja ostopolun eri vaiheisiin
4. Sisältöjen jako sosiaalisessa mediassa

Viestintäkanava ja lisätietoja

Itslearning, sähköposti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötehtävä:
Blogipostaus: paino 30 %, arviointi 0-5

Paritehtävä:
Video: paino 25 %, arviointi 0-5

Ryhmätehtävät:
Sisältöstrategia ja -suunnitelma: paino 20 %, arviointi 0-5
Sisältöjen jako sosiaalisessa mediassa: paino 25 %, arviointi 0-5

Aktiivisuus lähiopetuksessa vaikuttaa arvosanaan. Jos opiskelija on pois opetuksesta enemmän kuin kerran, kurssi hylätään.

YKSILÖTEHTÄVÄT:

Kirjoita blogipostaus yrityksesi (= ryhmäsi) ostajapersoonalle: painoarvo 30 %, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 6
0: Palautus myöhässä. Kirjoitus on liian lyhyt, SEOa ei ole huomioitu. Ostajapersoonaa ei ole kerrottu, tekstissä on runsaasti kielioppivirheitä. Käy ilmi, että teksistä on kopioitu yli 25%. (Plagioinnintunnistus on käytössä.)

1-2: Kirjoitus on vähintään 300 sanaa pitkä, mutta sen sisältö ei vastaa otsikkoa. Ei ingressiä tai väliotsikoita. Kielioppivirheitä jossain määrin. SEO on huomioitu vain vähäisessä määrin. Kuvien käyttö olematonta ja/tai lähdettä ei ole mainittu. Ei CTA:ta. Opiskelija ei selkeästi kerro, mitä SEO-elementtejä hän on käyttänyt. Ostajapersoonan kuvaus on vajaa eikä blogikirjoitus auta ostajapersoonaa ostopolullaan. Ostajapersoonan kipupistettä ei ole kerrottu. Jos pienryhmän kaksi opiskelijaa kirjoittavat hyvin samansisältöisen blogikirjoituksen, arvosana on molemmille korkeintaan 1-2.

3-4: Kirjoitus on pidempi kuin 300 sanaa ja teksti vastaa otsikkoa. Kirjoitus täyttää suurimmalta osaltaan annetut ohjeet. Tekstissä ei juurikaan ole kielioppivirheitä. Ostajapersoona, blogipostauksen tavoite + SEO-toimenpiteet on kerrottu selkeästi (erillisessä dokumentissa).

5: Teksti on 400-500 sanaa pitkä, se on otsikon mukainen. Blogitekstissä on huomioitu kaikki annetut ohjeet ja se auttaa ostajapersoonaa.

HUOM. Koska tämä ei ole tietotekniikan kurssi, blogikirjoitus voi olla .doc-muodossakin. Tämä ei ole myöskään luovan kirjoittamisen kurssi, joten sisällön ”kiehtovuus” ei myöskään ole arviointikriteeri – vaikkei kiehtovasta tekstistä tietenkään ole haittaa.

Videosisällön tuotanto: tee sisältömarkkinointivideo yrityksesi (=ryhmäsi) ostajapersoonalle
- painoarvo 25 %, arviointi 0-5, pisteiden kerroin 5

0: Video ei vastaa tehtävänantoa laisinkaan tai se on palautettu myöhässä. Videossa on käytetty toisen kuvaamaa/editoimaa materiaalia ilman asianmukaista lupaa ja mainintaa.

1-2: Videossa ei ole kaikkia tehtävänannossa mainittuja elementtejä. Tuotos ei ole suunnattu oikealle kohderyhmälle. Video ei juurikaan osoita tehtävän oppimistavoitteiden saavuttamista.

3-4: Videon sisältö vastaa tehtävänantoa. Se on kohdennettu oikein ja on sisällöllisesti toimiva. Videossa on käytetty tehtävän mukaisia elementtejä ja se on tuotettu resursseihin nähden tasokkaasti ja osoittaa opiskelijan saavuttaneen tehtävän oppimistavoitteet hyvin.

5: Video on tuotettu täysin tehtävänannon mukaisesti ja se tukee tehtävän sisältömarkkinointitavoitteita erinomaisesti. Video on tuotettu tasokkaasti resursseihin nähden, se on innovatiivinen sekä sisällöllisesti oivaltava.

RYHMÄTEHTÄVÄT

Sisältöstrategia ja -suunnitelma: painoarvo 20%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 4.
0: Palautus myöhässä. Lähteitä ei mainita. Käy ilmi, että yksikin ryhmätyön osa-alueista on kopioitu.

1-2: Työ on hyvin suppea. Strategia ja suunnitelma eivät muodosta loogista kokonaisuutta. Lähteiden käyttö on vähäistä.

3-4: Strategia ja suunnitelma sisältävät oleellisimmat elementit ja ne muodostavat loogisen kokonaisuuden. Lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti. Esitys on kielellisesti ja visuaalisesti hyvätasoinen.

5: Työ on huolella tehty ja pohdittu kokonaisuus. Työ on kattava ja ammattimainen esitys niin sisällöltään, kieliasultaan kuin ulkoasultaankin. Työstä näkee, että opiskelijat ymmärtävät sisältöstrategian ja -suunnitelman merkityksen yrityksen sisältömarkkinoinnin kivijalkana.

Sisältöjen jako sosiaalisessa mediassa: painoarvo 25 %, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin 5.

0: Palautus myöhässä. Tehtävä ei noudata vähäisessäkään määrin tehtävänantoa. Plagiointia yli 25 %.
1-2: Kampanjoiden totetutus noudattaa vain vähäisessä määrin tehtävänantoa. Oleellisia asioita puuttuu.
3-4: Tehtävänannossa on huomioitu suurin osa vaadituista osa-alueista.
5: Tehtävänanto on ammattimainen suoritus, jossa kaikki pyydetyt osa-alueet on huomioitu erinomaisesti.

KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5

Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa saattaa nostaa kurssiarvosanaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

Hylätty (0)

Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ks. arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 13.12.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 17.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
  • Janne Granfors
Ryhmät
  • PLIITS21mar
    PLIITS21mar

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- luoda yritykselle sisältömarkkinointisuunnitelman
- luoda merkittävää sisältöä ja saada sille näkyvyyttä
- suunnitella ja toteuttaa sosiaalisen median kampanjan
- analysoida sisältömarkkinoinnin tehokkuutta

Sisältö

- sisältömarkkinoinnin perusteet
- sisällön luominen, hakukoneoptimointi ja analytiikka
- sosiaalisen median käyttö osana markkinointiviestintää

Oppimateriaalit

- luentomateriaalit
- artikkelit
- omat muistiinpanot
- kirja: Storytelling työkaluna

Opetusmenetelmät

- lähiopetus
- itsenäinen tiedon haku
- ryhmätehtävät
- yksilötehtävät

- oppimisympäristönä Itslearning

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- opetuskerrat 8x3h = 24h
- yritysvierailu 9h
- ryhmätyö 56h
- yksilötyöt ja itsenäinen opiskelu 46h

Sisällön jaksotus

vkot 2-11 (9 lähiopetuskertaa)
Kurssilla oletetaan, että Digital Marketing Basics -kurssilla opitut asiat ovat hallussa.

- sisältömarkkinointi osana yrityksen markkinointimixiä. Kurssi keskittyy digitaaliseen sisältömarkkinointiin.
- miksi sisältömarkkinointia?
- miten tehdä ja optimoida sisältöjä:
1. eri muodot, mm: blogit, videomarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi
2. erityyppiset sisällöt (topical & evergreen)
3. eri ostajapersoonille ja ostopolun eri vaiheisiin
- sisältöjen jako, esim. sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjein
- hyvän kielen merkitys sisältömarkkinoinnissa
- sisältömarkkinointisuunnitelma
- mittaaminen ja analytiikka

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

ARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Yksilötyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Ennakkotehtävä (hyv./hyl.) - osana kurssiaktiivisuuden arviointia
Kirjoita blogipostaus (0-5) 25%
Kirjareflektio ja paneelikeskustelu (0-2) 15%

Parityö:
Videosisällön tuotanto (0-5) 20%

Ryhmätyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Sisältömarkkinointikokonaisuus (0-5) 40%
Ryhmätyössä käytössä opettajan arvioinnin lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada 3.

Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

YKSILÖTYÖT
Ennakkotehtävä: hyv/hyl.
Hylätty: tehtävää ei palauteta aikataulussa. Tehtävä ei noudata vähäisessäkään määrin toimeksiantoa.
Hyväksytty: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti

Kirjoita blogipostaus yrityksesi (= ryhmäsi) ostajapersoonalle: painoarvo 25%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 5
0: Palautus myöhässä. Kirjoitus on liian lyhyt, SEOa ei ole huomioitu. Ostajapersoonaa ei ole kerrottu, tekstissä on runsaasti kielioppivirheitä. Käy ilmi, että teksistä on kopioitu yli 25%. (Plagioinnintunnistus on käytössä.)

1-2: Kirjoitus on vähintään 300 sanaa pitkä, mutta sen sisältö ei vastaa otsikkoa. Ei ingressiä tai väliotsikoita. Kielioppivirheitä jossain määrin. SEO on huomioitu vain vähäisessä määrin. Kuvien käyttö olematonta ja/tai lähdettä ei ole mainittu. Ei CTA:ta. Opiskelija ei selkeästi kerro, mitä SEO-elementtejä hän on käyttänyt. Ostajapersoonan kuvaus on vajaa eikä blogikirjoitus auta ostajapersoonaa ostopolullaan. Ostajapersoonan kipupistettä ei ole kerrottu. Jos pienryhmän kaksi opiskelijaa kirjoittavat hyvin samansisältöisen blogikirjoituksen, arvosana on molemmille korkeintaan 1-2.

3-4: Kirjoitus on pidempi kuin 300 sanaa ja teksti vastaa otsikkoa. Kirjoitus täyttää suurimmalta osaltaan annetut ohjeet. Tekstissä ei juurikaan ole kielioppivirheitä. Ostajapersoona, blogipostauksen tavoite + SEO-toimenpiteet on kerrottu selkeästi (erillisessä dokumentissa).

5: Teksti on 400-500 sanaa pitkä, se on otsikon mukainen. Blogitekstissä on huomioitu kaikki annetut ohjeet ja se auttaa ostajapersoonaa. Lukijalle tulee wau!-fiilis.

HUOM. Koska tämä ei ole tietotekniikan kurssi, blogikirjoitus voi olla .doc-muodossakin. Tämä ei ole myöskään luovan kirjoittamisen kurssi, joten sisällön ”kiehtovuus” ei myöskään ole arviointikriteeri – vaikkei kiehtovasta tekstistä tietenkään ole haittaa.

Kirjareflektio: painoarvo 15%, arvostelu: 0-2. Pisteiden kerroin: 7,5
Kirjana Storytelling työkaluna. Kirjoittajat Mervi Rauhana, Tarja Vikström.

0: Tehtävän palautus on myöhässä. Tehtävänantoon on vastattu hyvin puutteellisesti.

1: Tehtävänannon kaikkiin osiin on vastattu tyydyttävällä tasolla.

2: Tehtävästä huomaa, että opiskelija on paneutunut tehtävään huolella ja tuo tehtävään myös omaa, asiaankuuluvaa pohdintaa.

Osallistumatta jättäminen paneelikeskusteluun vaikuttaa kurssiaktiivisuuteen.

PARITYÖ
Videosisällön tuotanto: tee sisältömarkkinointivideo yrityksesi (=ryhmäsi) ostajapersoonalle
- painoarvo 20 %, arviointi 0-5, pisteiden kerroin 4

0: Video ei vastaa tehtävänantoa laisinkaan tai se on palautettu myöhässä. Videossa on käytetty toisen kuvaamaa/editoimaa materiaalia ilman asianmukaista lupaa ja mainintaa.

1-2: Videossa ei ole kaikkia tehtävänannossa mainittuja elementtejä. Tuotos ei ole suunnattu oikealle kohderyhmälle. Video ei juurikaan osoita tehtävän oppimistavoitteiden saavuttamista.

3-4: Videon sisältö vastaa tehtävänantoa. Se on kohdennettu oikein ja on sisällöllisesti toimiva. Videossa on käytetty tehtävän mukaisia elementtejä ja se on tuotettu resursseihin nähden tasokkaasti ja osoittaa opiskelijan saavuttaneen tehtävän oppimistavoitteet hyvin.

5: Video on tuotettu täysin tehtävänannon mukaisesti ja se tukee tehtävän sisältömarkkinointitavoitteita erinomaisesti. Video on tuotettu tasokkaasti resursseihin nähden, se on innovatiivinen sekä sisällöllisesti oivaltava.

RYHMÄTYÖ
Sisältömarkkinointikokonaisuus: painoarvo 40%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 8.
0: Palautus myöhässä. Yksi tai useampia osa-alueita puuttuu. Lähteitä ei mainita. Käy ilmi, että yksikin ryhmätyön osa-alueista on kopioitu.

1-2: Työ on hyvin suppea, kaikkia toimeksiannon osa-alueita ei ole tehty. Sen osa-alueet eivät muodosta loogista kokonaisuutta. Lähteiden käyttö on vähäistä.

3-4: Kaikki tai lähes kaikki osa-alueet on huomioitu. Strategia, sisältösuunnitelma, kampanja ja video(brief) muodostavat loogisen kokonaisuuden. Lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti. Työstä käy ilmi, että ryhmä ymmärtää sisältömarkkinoinnin oleelliset seikat. Esitys on kielellisesti ja visuaalisesti hyvätasoinen.

5: Esitys osoittaa, että ryhmä todella ymmärtää mistä sisältömarkkinoinnissa on kyse. Työ on kattava ja ammattimainen esitys niin sisällöltään, kieliasultaan kuin ulkoasultaankin. Kaikki toimeksiannon osa-alueet on huomioitu, jolloin lukijalle tulee wau-tunne.

KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5

Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa saattaa nostaa kurssiarvosanaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuuden hetkellä.

Hylätty (0)

0-20 pistettä: Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

21-60 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

61-89 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

90-100 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 01.02.2022

Ajoitus

12.01.2022 - 01.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
Ryhmät
  • PLIITS20mar
    PLIITS20mar

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- luoda yritykselle sisältömarkkinointisuunnitelman
- luoda merkittävää sisältöä ja saada sille näkyvyyttä
- suunnitella ja toteuttaa sosiaalisen median kampanjan
- analysoida sisältömarkkinoinnin tehokkuutta

Sisältö

- sisältömarkkinoinnin perusteet
- sisällön luominen, hakukoneoptimointi ja analytiikka
- sosiaalisen median käyttö osana markkinointiviestintää

Oppimateriaalit

- luentomateriaalit
- artikkelit
- omat muistiinpanot
- kirja: Storytelling työkaluna

Opetusmenetelmät

- lähiopetus
- itsenäinen tiedon haku
- ryhmätehtävät
- yksilötehtävät

- oppimisympäristönä Itslearning

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- opetuskerrat 8x3h = 24h
- ryhmätyö = 55h
- yksilötyöt ja itsenäinen opiskelu = 55h

Sisällön jaksotus

vkot 4-12 (8 lähiopetuskertaa)
Kurssilla oletetaan, että Digital Marketing Basics -kurssilla opitut asiat ovat hallussa.

- sisältömarkkinointi osana yrityksen markkinointimixiä. Kurssi keskittyy digitaaliseen sisältömarkkinointiin.
- miksi sisältömarkkinointia?
- miten tehdä ja optimoida sisältöjä:
1. eri muodot, mm: blogit, oppaat, videomarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi
2. erityyppiset sisällöt (topical & evergreen)
3. eri ostajapersoonille ja ostopolun eri vaiheisiin
- sisältöjen jako, esim. sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjein
- hyvän kielen merkitys sisältömarkkinoinnissa
- sisältömarkkinointisuunnitelma
- mittaaminen ja analytiikka

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

ARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Yksilötyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Ennakkotehtävä (hyv./hyl.) 10%
Kirjoita blogipostaus (0-5) 25%
Kirjareflektio ja paneelikeskustelu (0-2) 15%

Ryhmätyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Sisältömarkkinointikokonaisuus (0-5) 50%
Ryhmätyössä käytössä opettajan arvostelun lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada 3.

Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

YKSILÖTYÖT
Ennakkotehtävä: painoarvo 10%, arviointi: hyv/hyl. Hyväksytty työ = 10 p.
Hylätty: tehtävää ei palauteta aikataulussa. Tehtävä ei noudata vähäisessäkään määrin toimeksiantoa.
Hyväksytty: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti

Kirjoita blogipostaus yrityksesi (= ryhmäsi) ostajapersoonalle: painoarvo 25%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 5
0: Palautus myöhässä. Kirjoitus on liian lyhyt, SEOa ei ole huomioitu. Ostajapersoonaa ei ole kerrottu, tekstissä on runsaasti kielioppivirheitä. Käy ilmi, että teksistä on kopioitu yli 25%. (Plagioinnintunnistus on käytössä.)

1-2: Kirjoitus on vähintään 300 sanaa pitkä, mutta sen sisältö ei vastaa otsikkoa. Ei ingressiä tai väliotsikoita. Kielioppivirheitä jossain määrin. SEO on huomioitu vain vähäisessä määrin. Kuvien käyttö olematonta ja/tai lähdettä ei ole mainittu. Ei CTA:ta. Opiskelija ei selkeästi kerro, mitä SEO-elementtejä hän on käyttänyt. Ostajapersoonan kuvaus on vajaa eikä blogikirjoitus auta ostajapersoonaa ostopolullaan. Ostajapersoonan kipupistettä ei ole kerrottu. Jos pienryhmän kaksi opiskelijaa kirjoittavat hyvin samansisältöisen blogikirjoituksen, arvosana on molemmille korkeintaan 1-2.

3-4: Kirjoitus on pidempi kuin 300 sanaa ja teksti vastaa otsikkoa. Kirjoitus täyttää suurimmalta osaltaan annetut ohjeet. Tekstissä ei juurikaan ole kielioppivirheitä. Ostajapersoona, blogipostauksen tavoite + SEO-toimenpiteet on kerrottu selkeästi (erillisessä dokumentissa).

5: Teksti on 400-500 sanaa pitkä, se on otsikon mukainen. Blogitekstissä on huomioitu kaikki annetut ohjeet ja se auttaa ostajapersoonaa. Lukijalle tulee wau!-fiilis.

HUOM. Koska tämä ei ole tietotekniikan kurssi, blogikirjoitus voi olla .doc-muodossakin. Tämä ei ole myöskään luovan kirjoittamisen kurssi, joten sisällön ”kiehtovuus” ei myöskään ole arviointikriteeri – vaikkei kiehtovasta tekstistä tietenkään ole haittaa.

Kirjareflektio: painoarvo 15%, arvostelu: 0-2. Pisteiden kerroin: 7,5
Kirjana Storytelling työkaluna. Kirjoittajat Mervi Rauhana, Tarja Vikström.

0: Tehtävän palautus on myöhässä. Tehtävänantoon on vastattu hyvin puutteellisesti.

1: Tehtävänannon kaikkiin osiin on vastattu tyydyttävällä tasolla.

2: Tehtävästä huomaa, että opiskelija on paneutunut tehtävään huolella ja tuo tehtävään myös omaa, asiaankuuluvaa pohdintaa.

Osallistumatta jättäminen paneelikeskusteluun vaikuttaa kurssiaktiivisuuteen.


RYHMÄTYÖ
Sisältömarkkinointikokonaisuus: painoarvo 50%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 10.
0: Palautus myöhässä. Yksi tai useampia osa-alueita puuttuu. Lähteitä ei mainita. Käy ilmi, että yksikin ryhmätyön osa-alueista on kopioitu.

1-2: Työ on hyvin suppea, kaikkia toimeksiannon osa-alueita ei ole tehty. Sen osa-alueet eivät muodosta loogista kokonaisuutta. Lähteiden käyttö on vähäistä.

3-4: Kaikki tai lähes kaikki osa-alueet on huomioitu. Strategia, sisältösuunnitelma, kampanja ja video(brief) muodostavat loogisen kokonaisuuden. Lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti. Työstä käy ilmi, että ryhmä ymmärtää sisältömarkkinoinnin oleelliset seikat. Esitys on kielellisesti ja visuaalisesti hyvätasoinen.

5: Esitys osoittaa, että ryhmä todella ymmärtää mistä sisältömarkkinoinnissa on kyse. Työ on kattava ja ammattimainen esitys niin sisällöltään, kieliasultaan kuin ulkoasultaankin. Kaikki toimeksiannon osa-alueet on huomioitu, jolloin lukijalle tulee wau-tunne.

KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5

Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa saattaa nostaa kurssiarvosanaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuuden hetkellä.

Hylätty (0)

0-20 pistettä: Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

21-60 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

61-89 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

90-100 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 03.01.2022

Ajoitus

10.01.2022 - 04.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
Ryhmät
  • PLIITS20mar
    PLIITS20mar

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- luoda yritykselle sisältömarkkinointisuunnitelman
- luoda merkittävää sisältöä ja saada sille näkyvyyttä
- suunnitella ja toteuttaa sosiaalisen median kampanjan
- analysoida sisältömarkkinoinnin tehokkuutta

Sisältö

- sisältömarkkinoinnin perusteet
- sisällön luominen, hakukoneoptimointi ja analytiikka
- sosiaalisen median käyttö osana markkinointiviestintää

Oppimateriaalit

- luentomateriaalit
- artikkelit
- omat muistiinpanot
- kirja: Storytelling työkaluna

Opetusmenetelmät

- lähiopetus
- itsenäinen tiedon haku
- ryhmätehtävät
- yksilötehtävät

- oppimisympäristönä Itslearning

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- opetuskerrat 8x3h = 24h
- ryhmätyö = 60h
- yksilötyöt ja itsenäinen opiskelu = 50h

Sisällön jaksotus

vkot 2-10 (8 lähiopetuskertaa)
Kurssilla oletetaan, että Digital Marketing Basics -kurssilla opitut asiat ovat hallussa.

- sisältömarkkinointi osana yrityksen markkinointimixiä. Kurssi keskittyy digitaaliseen sisältömarkkinointiin.
- miksi sisältömarkkinointia?
- miten tehdä ja optimoida sisältöjä:
1. eri muodot, mm: blogit, oppaat, videomarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi
2. erityyppiset sisällöt (topical & evergreen)
3. eri ostajapersoonille ja ostopolun eri vaiheisiin
- sisältöjen jako, esim. sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjein
- hyvän kielen merkitys sisältömarkkinoinnissa
- sisältömarkkinointisuunnitelma
- mittaaminen ja analytiikka

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

ARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Yksilötyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Ennakkotehtävä (hyv./hyl.) 10%
Kirjoita blogipostaus (0-5) 25%
Kirjareflektio ja paneelikeskustelu (0-2) 15%

Ryhmätyöt: (Arviointiasteikko) ja painoarvo (%)
Sisältömarkkinointikokonaisuus (0-5) 50%
Ryhmätyössä käytössä opettajan arvostelun lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada 3.

Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää.

YKSILÖTYÖT
Ennakkotehtävä: painoarvo 10%, arviointi: hyv/hyl. Hyväksytty työ = 10 p.
Hylätty: tehtävää ei palauteta aikataulussa. Tehtävä ei noudata vähäisessäkään määrin toimeksiantoa.
Hyväksytty: tehtävä on tehty toimeksiannon mukaisesti

Kirjoita blogipostaus yrityksesi (= ryhmäsi) ostajapersoonalle: painoarvo 25%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 5
0: Palautus myöhässä. Kirjoitus on liian lyhyt, SEOa ei ole huomioitu. Ostajapersoonaa ei ole kerrottu, tekstissä on runsaasti kielioppivirheitä. Käy ilmi, että teksistä on kopioitu yli 25%. (Plagioinnintunnistus on käytössä.)

1-2: Kirjoitus on vähintään 300 sanaa pitkä, mutta sen sisältö ei vastaa otsikkoa. Ei ingressiä tai väliotsikoita. Kielioppivirheitä jossain määrin. SEO on huomioitu vain vähäisessä määrin. Kuvien käyttö olematonta ja/tai lähdettä ei ole mainittu. Ei CTA:ta. Opiskelija ei selkeästi kerro, mitä SEO-elementtejä hän on käyttänyt. Ostajapersoonan kuvaus on vajaa eikä blogikirjoitus auta ostajapersoonaa ostopolullaan. Ostajapersoonan kipupistettä ei ole kerrottu. Jos pienryhmän kaksi opiskelijaa kirjoittavat hyvin samansisältöisen blogikirjoituksen, arvosana on molemmille korkeintaan 1-2.

3-4: Kirjoitus on pidempi kuin 300 sanaa ja teksti vastaa otsikkoa. Kirjoitus täyttää suurimmalta osaltaan annetut ohjeet. Tekstissä ei juurikaan ole kielioppivirheitä. Ostajapersoona, blogipostauksen tavoite + SEO-toimenpiteet on kerrottu selkeästi (erillisessä dokumentissa).

5: Teksti on 400-500 sanaa pitkä, se on otsikon mukainen. Blogitekstissä on huomioitu kaikki annetut ohjeet ja se auttaa ostajapersoonaa. Lukijalle tulee wau!-fiilis.

HUOM. Koska tämä ei ole tietotekniikan kurssi, blogikirjoitus voi olla .doc-muodossakin. Tämä ei ole myöskään luovan kirjoittamisen kurssi, joten sisällön ”kiehtovuus” ei myöskään ole arviointikriteeri – vaikkei kiehtovasta tekstistä tietenkään ole haittaa.

Kirjareflektio: painoarvo 15%, arvostelu: 0-2. Pisteiden kerroin: 7,5
Kirjana Storytelling työkaluna. Kirjoittajat Mervi Rauhana, Tarja Vikström.

0: Tehtävän palautus on myöhässä. Tehtävänantoon on vastattu hyvin puutteellisesti.

1: Tehtävänannon kaikkiin osiin on vastattu tyydyttävällä tasolla.

2: Tehtävästä huomaa, että opiskelija on paneutunut tehtävään huolella ja tuo tehtävään myös omaa, asiaankuuluvaa pohdintaa.

Osallistumatta jättäminen paneelikeskusteluun vaikuttaa kurssiaktiivisuuteen.


RYHMÄTYÖ
Sisältömarkkinointikokonaisuus: painoarvo 50%, arviointi 0-5. Pisteiden kerroin: 10.
0: Palautus myöhässä. Yksi tai useampia osa-alueita puuttuu. Lähteitä ei mainita. Käy ilmi, että yksikin ryhmätyön osa-alueista on kopioitu.

1-2: Työ on hyvin suppea, kaikkia toimeksiannon osa-alueita ei ole tehty. Sen osa-alueet eivät muodosta loogista kokonaisuutta. Lähteiden käyttö on vähäistä.

3-4: Kaikki tai lähes kaikki osa-alueet on huomioitu. Strategia, sisältösuunnitelma, kampanja ja video(brief) muodostavat loogisen kokonaisuuden. Lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti. Työstä käy ilmi, että ryhmä ymmärtää sisältömarkkinoinnin oleelliset seikat. Esitys on kielellisesti ja visuaalisesti hyvätasoinen.

5: Esitys osoittaa, että ryhmä todella ymmärtää mistä sisältömarkkinoinnissa on kyse. Työ on kattava ja ammattimainen esitys niin sisällöltään, kieliasultaan kuin ulkoasultaankin. Kaikki toimeksiannon osa-alueet on huomioitu, jolloin lukijalle tulee wau-tunne.

KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:

Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5

Opiskelijan aktiivisuus lähiopetuksessa saattaa nostaa kurssiarvosanaa, passiivisuus vastaavasti laskea. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta osallistuminen opetukseen on tärkeää. Aktiiviseen osallistumiseen ei riitä se, että on läsnä nimenhuuden hetkellä.

Hylätty (0)

0-20 pistettä: Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

21-60 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

61-89 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

90-100 pistettä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät"