YritysviestintäLaajuus (3 op)
Tunnus: KH00CB14
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• laatia virallisia asiakirjoja, kuten tarjouspyyntö ja tarjous
• hoitaa reklamaatiotilanteet vastaanottajakeskeisesti
• varmistaa, että tiedonkulku on yritysviestinnässä sujuvaa
• kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan erilaisissa esiintymis- ja keskustelutilanteissa
• mukauttaa viestintäänsä tilanteen mukaan ja ottaa toisen osapuolen mahdollisimman hyvin huomioon
• valmistautua, osallistua, johtaa ja arvioida sekä saattaa päätökseen erilaisia keskusteluja.
Sisältö
- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet (tarjouspyyntö, tarjous, tilaus ja vahvistus)
- Reklamaatiotilanteet
- Tiedotteet
- Kutsut, esityslistat, muistiot ja pöytäkirjat
- Keskusteluun ja esiintymiseen valmistautuminen
- Neuvottelun ja kokouksen kulku ja tekniikat
- Päätöksenteko ja argumentointi
- Nonverbaalisen viestinnän merkitys
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 22.04.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
- Laura Nurminen
Ryhmät
-
PLILOS23APLILOS23A
-
PLILOS23BPLILOS23B
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• laatia virallisia asiakirjoja, kuten tarjouspyyntö ja tarjous
• hoitaa reklamaatiotilanteet vastaanottajakeskeisesti
• varmistaa, että tiedonkulku on yritysviestinnässä sujuvaa
• kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan erilaisissa esiintymis- ja keskustelutilanteissa
• mukauttaa viestintäänsä tilanteen mukaan ja ottaa toisen osapuolen mahdollisimman hyvin huomioon
• valmistautua, osallistua, johtaa ja arvioida sekä saattaa päätökseen erilaisia keskusteluja.
Sisältö
- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet (tarjouspyyntö, tarjous, tilaus ja vahvistus)
- Reklamaatiotilanteet
- Tiedotteet
- Kutsut, esityslistat, muistiot ja pöytäkirjat
- Keskusteluun ja esiintymiseen valmistautuminen
- Neuvottelun ja kokouksen kulku ja tekniikat
- Päätöksenteko ja argumentointi
- Nonverbaalisen viestinnän merkitys
Oppimateriaalit
Opintojakson materiaali on saatavilla Itslearning-työtilassa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso sisältää yhteensä 24 tuntia lähiopetusta kampuksella. Lähiopetuksen lisäksi itsenäiseen työskentelyyn on varattu noin 57 tuntia.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perustana on aktiivinen osallistuminen lähitapaamisten työskentelyyn ja keskusteluun sekä yritysviestintään liittyvien tehtävien suunnittelu ja toteutus.
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu lähitapaamisiin eikä tee vaadittuja tehtäviä. Opiskelijan ilmoittautuminen opintojaksolle poistetaan kolmannen lähitapaamisen jälkeen, jos hänellä ei ole näyttöä aikomuksesta suorittaa opintojakso.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tietää, mikä on viestinnän merkitys yrityksen liiketoiminnassa. Hän pystyy toteuttamaan ohjeiden mukaiset tehtävät sekä osallistuu lähitapaamisiin ja keskusteluun osittain.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mikä on viestinnän merkitys yrityksen liiketoiminnassa. Hän pystyy toteuttamaan ohjeiden mukaiset tehtävät sovitussa aikataulussa. Opiskelija asennoituu viestintään positiivisesti sekä osallistuu lähitapaamisten työskentelyyn ja keskusteluun aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mikä on viestinnän merkitys yrityksen liiketoiminnassa, ja innostuu pohtimaan viestintää käytännössä esimerkiksi omassa arjessaan. Hän pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan ohjeiden mukaiset tehtävät erinomaisella tavalla sovitussa aikataulussa. Opiskelija asennoituu viestintään erittäin positiivisesti sekä osallistuu lähitapaamisten työskentelyyn ja keskusteluun motivoituneena ja tavoitteellisesti.
Ilmoittautumisaika
09.12.2022 - 19.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 26.04.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
- Laura Nurminen
Ryhmät
-
PLILOS21BPLILOS21B
-
PLILOS21APLILOS21A
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• laatia virallisia asiakirjoja, kuten tarjouspyyntö ja tarjous
• hoitaa reklamaatiotilanteet vastaanottajakeskeisesti
• varmistaa, että tiedonkulku on yritysviestinnässä sujuvaa
• kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan erilaisissa esiintymis- ja keskustelutilanteissa
• mukauttaa viestintäänsä tilanteen mukaan ja ottaa toisen osapuolen mahdollisimman hyvin huomioon
• valmistautua, osallistua, johtaa ja arvioida sekä saattaa päätökseen erilaisia keskusteluja.
Sisältö
- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet (tarjouspyyntö, tarjous, tilaus ja vahvistus)
- Reklamaatiotilanteet
- Tiedotteet
- Kutsut, esityslistat, muistiot ja pöytäkirjat
- Keskusteluun ja esiintymiseen valmistautuminen
- Neuvottelun ja kokouksen kulku ja tekniikat
- Päätöksenteko ja argumentointi
- Nonverbaalisen viestinnän merkitys
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tietää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy kirjoittamaan yritysviestinnän erilaisia tekstejä tehtävänannon mukaisesti. Hän osallistuu lähiopetukseen ja neuvotteluun osittain.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan tehtävänannon mukaisia yritysviestinnän tekstejä. Opiskelija asennoituu opintojaksoon positiivisesti sekä osallistuu lähiopetuksen työskentelyyn ja neuvotteluun aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan tehtävänannon mukaisia yritysviestinnän tekstejä huolellisesti. Opiskelija asennoituu opintojaksoon erittäin positiivisesti ja tavoitteellisesti sekä osallistuu lähiopetuksen työskentelyyn ja neuvotteluun niin, että hän tuo keskusteluun uusia ja merkityksellisiä näkökulmia.
Ilmoittautumisaika
08.12.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
08.01.2023 - 14.04.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
- Laura Nurminen
Ryhmät
-
PLILOS22BPLILOS22B
-
PLILOS22APLILOS22A
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• laatia virallisia asiakirjoja, kuten tarjouspyyntö ja tarjous
• hoitaa reklamaatiotilanteet vastaanottajakeskeisesti
• varmistaa, että tiedonkulku on yritysviestinnässä sujuvaa
• kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan erilaisissa esiintymis- ja keskustelutilanteissa
• mukauttaa viestintäänsä tilanteen mukaan ja ottaa toisen osapuolen mahdollisimman hyvin huomioon
• valmistautua, osallistua, johtaa ja arvioida sekä saattaa päätökseen erilaisia keskusteluja.
Sisältö
- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet (tarjouspyyntö, tarjous, tilaus ja vahvistus)
- Reklamaatiotilanteet
- Tiedotteet
- Kutsut, esityslistat, muistiot ja pöytäkirjat
- Keskusteluun ja esiintymiseen valmistautuminen
- Neuvottelun ja kokouksen kulku ja tekniikat
- Päätöksenteko ja argumentointi
- Nonverbaalisen viestinnän merkitys
Arviointiasteikko
H-5