Fysioterapian opinnäytetyön ideointi ja suunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: TH00BE24
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella fysioterapian kehittämiskohteen ja/tai tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan fysioterapian kehittämiskohteensa näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimiseksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajaamisesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistyön tarkoituksen ja tavoitteet,
• valita kehittämistoiminnalleen tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen/muutoksen aikaansaamiseksi / toteuttamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuuskysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia viestintäsuunnitelman osana kehittämistoiminnan suunnitelmaa,
• laatia arviointikriteerit suunnittelemalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea kehittämistoimintansa toteutukseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämistyössään.
Sisältö
Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.
Esitietovaatimukset
Suunnitelman aloittaminen edellyttää, että opiskelija osaa kuvata oman alansa näyttöön perustuvan keskeisen tietoperustan, jota on käyttänyt oman alansa kliinisissä tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
07.12.2024 - 28.02.2025
Ajoitus
06.01.2025 - 06.06.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 52
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Esa Bärlund
- Anu Granberg
- Kati Naamanka
Ryhmät
-
PFYSIS23Fysioterapeutti (AMK), S23
-
PFYSIS23BPFYSIS23B
-
PFYSIS23APFYSIS23A
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella fysioterapian kehittämiskohteen ja/tai tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan fysioterapian kehittämiskohteensa näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimiseksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajaamisesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistyön tarkoituksen ja tavoitteet,
• valita kehittämistoiminnalleen tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen/muutoksen aikaansaamiseksi / toteuttamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuuskysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia viestintäsuunnitelman osana kehittämistoiminnan suunnitelmaa,
• laatia arviointikriteerit suunnittelemalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea kehittämistoimintansa toteutukseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämistyössään.
Sisältö
Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.
Oppimateriaalit
Pajapäivien materiaali ja materiaalit ITSissä.
Ketui-opintojakson materiaalit ja niiden lähdeluettelot ITSissä.
Messin opinnäytetyön materiaali: Etusivu > Opiskelu > Opinnäytetyö
Opetusmenetelmät
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus- ja kehittämismenetelmien osaaminen ennen opinnäytetyön aloittamista syksyllä 2025. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmaan pakollisena opintojaksona sisältyvät 5 op:n laajuiset Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning-järjestelmässä kevään 2025 tai kesän 2025 aikana.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijalta itsenäistä aiheeseen perehtymistä ja aktiivista otetta työn eri vaiheissa.
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta, kun aktiivisesti hakee ohjausta. Suosimme pienryhmäohjausta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135h opiskelijan työtä, koostuen seuraavasti:
-Osallistuminen maalis- ja syyskuussa sekä pajapäivien (3kpl syksyllä 2025) aikana tapahtuviin ohjauksiin
-Opinnäytetyön suunnitelmien esitysten seuraaminen pajapäivissä ja merkintä opinnäytetyöpassiin (5 kpl) sisältäen
--Opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi (1kpl)
--Oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys (1kpl)
-Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
-Kolmen osapuolen (toimeksiantaja, opiskelija ja AMK:n edustaja) allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Somaatti-järjestelmään (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö). Fysioterapeuttikoulutuksessa opinnäytetyösopimuksen allekirjoittajaksi AMK:n edustajana merkitään Esa Bärlund.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opinnäytetyön suunnitelmavaihe on hyväksytty, kun
-opinnäytetyön suunnitelma on esitetty seminaarissa
-ohjaaja on hyväksynyt suunnitelman ja
-opinnäytetyösopimus liitteineen on tallennettu Somaattiin (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö)
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön aiheet lisätään Opinnäytetyöprosessi -alustalle ITSiin huhtikuussa. Opiskelija valitsee opinnäytetyöparin ja aiheen. Opinnäytetyön suunnittelu alkaa opinnäytetyöinfolla maaliskuussa 2025 (vk 10). Tässä tilaisuudessa käydään myös läpi opinnäytetyön suunnitelman tekemistä. Viimeistään toukokuussa 2025 valitaan opinnäytetyön aihe (aiheseminaari).
Tämän jälkeen jatkuu itsenäinen aiheeseen perehtyminen, opinnäytetyötä tekevän ryhmän järjestäytyminen ja työskentelyn suunnittelu ja suunnitelman rakentaminen. Suunnitelma raportoidaan sovitusti pajapäivässä / suunnitelmaseminaarissa syksyn 2025 aikana.
Pajapäivät ovat pääsääntöisesti joka kuukauden viimeinen maanantai. Näissä päivissä opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan. Pajapäivissä myös seurataan toisten opinnäytetyöraporttien ja suunnitelmien esityksiä.
Syyskuussa 2025 (xx.xx.) opinnäytetyön kick off -tapaamisessa käydään yhteisesti (koko ryhmä ja ohjaavat opettajat) läpi opinnäytetyösuunnitelmien sen hetkinen tilanne ja eteneminen. Tähän päivään mennessä toivotaan opiskelijoiden etukäteen toimittamia kysymyksiä opinnäytetyöprosessiin liittyen.
Opinnäytetyön suunnitelma esitetään syksyn pajapäivässä. Syksyn pajapäivät ovat pääsääntöisesti joka kuukauden viimeinen maanantai. Tarvittaessa varataan erillinen suunnitelmaseminaari joulukuulle 2025.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opinnäytetyöprosessi -kurssi ITSlearning-alustalla.
Opiskelija sitoutuu aktiviiseen pajapäivien osallistumiseen; pajapäivien yhteydessä on myös mahdollisuus opinnäytetyön ohjaukseen pienryhmissä.
Opiskelija on aktiivisesti yhteydessä opinnäytetyötä ohjaavaan opettajaan sovitulla tavalla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimerkinnän suunnitelmavaiheesta saa Peppiin, kun
-opinnäytetyön suunnitelma on esitetty seminaarissa
-ohjaaja on hyväksynyt suunnitelman ja
-opinnäytetyön suunnitelmalomake ja opinnäytetyösopimus liitteineen on tallennettu Somaattiin (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö)
Esitietovaatimukset
Suunnitelman aloittaminen edellyttää, että opiskelija osaa kuvata oman alansa näyttöön perustuvan keskeisen tietoperustan, jota on käyttänyt oman alansa kliinisissä tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 22
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Esa Bärlund
- Anu Granberg
- Kati Naamanka
Ryhmät
-
MFYSIK23Fysioterapeutti (AMK), monimuoto, K23
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella fysioterapian kehittämiskohteen ja/tai tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan fysioterapian kehittämiskohteensa näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimiseksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajaamisesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistyön tarkoituksen ja tavoitteet,
• valita kehittämistoiminnalleen tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen/muutoksen aikaansaamiseksi / toteuttamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuuskysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia viestintäsuunnitelman osana kehittämistoiminnan suunnitelmaa,
• laatia arviointikriteerit suunnittelemalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea kehittämistoimintansa toteutukseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämistyössään.
Sisältö
Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.
Oppimateriaalit
Pajapäivien materiaali ja materiaalit ITSissä.
Ketui-opintojakson materiaalit ja niiden lähdeluettelot ITSissä.
Messin opinnäytetyön materiaali: Etusivu > Opiskelu > Opinnäytetyö
Opetusmenetelmät
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus- ja kehittämismenetelmien osaaminen ennen opinnäytetyön aloittamista keväällä 2025. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmaan pakollisena opintojaksona sisältyvät 5 op:n laajuiset Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning-järjestelmässä viimeistään syksyllä 2024.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijalta itsenäistä aiheeseen perehtymistä ja aktiivista otetta työn eri vaiheissa.
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta, kun aktiivisesti hakee ohjausta. Suosimme pienryhmäohjausta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135h opiskelijan työtä, koostuen seuraavasti:
-Osallistuminen 8.10., 10.12. sekä pajapäivien (4 kpl; Kevät 25) aikana tapahtuviin ohjauksiin
-Opinnäytetyön suunnitelmien esitysten seuraaminen pajapäivissä ja merkintä opinnäytetyöpassiin (5 kpl) sisältäen
--Opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi (1kpl)
--Oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys (1kpl)
-Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
-Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen (toimeksiantaja, opiskelija ja AMK:n edustaja) allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Somaatti-järjestelmään (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö). Fysioterapeuttikoulutuksessa opinnäytetyösopimuksen allekirjoittajaksi AMK:n edustajana merkitään Esa Bärlund.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Arviointimerkinnän suunnitelmavaiheesta saa Peppiin, kun
-opinnäytetyön suunnitelma on esitetty seminaarissa
-ohjaaja on hyväksynyt suunnitelman ja
-opinnäytetyön suunnitelmalomake ja opinnäytetyösopimus liitteineen on tallennettu Somaattiin (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö)
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön info ti 8.10. klo 12.30-14
Aiheiden esittely (sposti / ITS) marraskuun alussa
Opinnäytetyön aiheseminaari ti 10.12. klo 9-11.30
Tämän jälkeen jatkuu itsenäinen aiheeseen perehtyminen, opinnäytetyötä tekevän ryhmän järjestäytyminen ja työskentelyn suunnittelu ja suunnitelman rakentaminen. Suunnitelma raportoidaan sovitusti pajapäivässä / suunnitelmaseminaarissa kevään 2025 aikana.
Pajapäivät ovat pääsääntöisesti joka kuukauden viimeinen maanantai. Näissä päivissä opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan. Pajapäivissä myös seurataan toisten opinnäytetyöraporttien ja suunnitelmien esityksiä.
Tammikuussa 2025 ennen ensimmäistä pajapäivää yhteinen suunnitelman tekemisen ohjaus (lukkarivaraus!)
Syksy 2025 Toteutus ja raportointi
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opinnäytetyöprosessi -kurssi ITSlearning-alustalla.
Opiskelija sitoutuu aktiviiseen pajapäivien osallistumiseen; pajapäivien yhteydessä on myös mahdollisuus opinnäytetyön ohjaukseen pienryhmissä.
Opiskelija on aktiivisesti yhteydessä opinnäytetyötä ohjaavaan opettajaan sovitulla tavalla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimerkinnän suunnitelmavaiheesta saa Peppiin, kun
-opinnäytetyön suunnitelma on esitetty seminaarissa
-ohjaaja on hyväksynyt suunnitelman ja
-opinnäytetyön suunnitelmalomake ja opinnäytetyösopimus liitteineen on tallennettu Somaattiin (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö)
Esitietovaatimukset
Suunnitelman aloittaminen edellyttää, että opiskelija osaa kuvata oman alansa näyttöön perustuvan keskeisen tietoperustan, jota on käyttänyt oman alansa kliinisissä tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 31.05.2024
Ajoitus
01.05.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 50
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Esa Bärlund
- Anu Granberg
- Kati Naamanka
- Niina Katajapuu
Ryhmät
-
PFYSIS22BPFYSIS22B
-
PFYSIS22Fysioterapeutti (AMK), S22
-
PFYSIS22APFYSIS22A
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella fysioterapian kehittämiskohteen ja/tai tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan fysioterapian kehittämiskohteensa näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimiseksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajaamisesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistyön tarkoituksen ja tavoitteet,
• valita kehittämistoiminnalleen tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen/muutoksen aikaansaamiseksi / toteuttamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuuskysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia viestintäsuunnitelman osana kehittämistoiminnan suunnitelmaa,
• laatia arviointikriteerit suunnittelemalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea kehittämistoimintansa toteutukseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämistyössään.
Sisältö
Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.
Oppimateriaalit
Pajapäivien materiaali ja materiaalit ITSissä.
Ketui-opintojakson materiaalit ja niiden lähdeluettelot ITSissä.
Messin opinnäytetyön materiaali: Etusivu > Opiskelu > Opinnäytetyö
Opetusmenetelmät
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus- ja kehittämismenetelmien osaaminen ennen opinnäytetyön aloittamista syksyllä 2024. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmaan pakollisena opintojaksona sisältyvät 5 op:n laajuiset Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning-järjestelmässä kevään 2024 tai kesän 2024 aikana, viimeistään syksyllä 2024.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijalta itsenäistä aiheeseen perehtymistä ja aktiivista otetta työn eri vaiheissa.
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta, kun aktiivisesti hakee ohjausta. Suosimme pienryhmäohjausta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135h opiskelijan työtä, koostuen seuraavasti:
-Osallistuminen 3.6., 17.9. sekä pajapäivien (3kpl) aikana tapahtuviin ohjauksiin
-Opinnäytetyön suunnitelmien esitysten seuraaminen pajapäivissä ja merkintä opinnäytetyöpassiin (5 kpl) sisältäen
--Opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi (1kpl)
--Oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys (1kpl)
-Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
-Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen (toimeksiantaja, opiskelija ja AMK:n edustaja) allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Somaatti-järjestelmään (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö). Fysioterapeuttikoulutuksessa opinnäytetyösopimuksen allekirjoittajaksi AMK:n edustajana merkitään Esa Bärlund.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opinnäytetyön suunnitelmavaihe on hyväksytty, kun
-opinnäytetyön suunnitelma on esitetty seminaarissa
-ohjaaja on hyväksynyt suunnitelman ja
-opinnäytetyön suunnitelmalomake ja opinnäytetyösopimus liitteineen on tallennettu Somaattiin (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö)
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön aiheet lisätään Opinnäytetyöprosessi -alustalle ITSiin huhtikuun loppuun mennessä. Tämän jälkeen opiskelijalla on 1 kk aikaa valita opinnäytetyöpari ja aihe. Opinnäytetyön suunnittelu alkaa 3.6. 2024 opinnäytetyön aiheiden valinnalla. Tässä tilaisuudessa käydään myös läpi opinnäytetyön suunnitelman tekemistä.
Tämän jälkeen jatkuu itsenäinen aiheeseen perehtyminen, opinnäytetyötä tekevän ryhmän järjestäytyminen ja työskentelyn suunnittelu ja suunnitelman rakentaminen. Suunnitelma raportoidaan sovitusti pajapäivässä / suunnitelmaseminaarissa syksyn 2024 aikana.
Pajapäivät ovat pääsääntöisesti joka kuukauden viimeinen maanantai. Näissä päivissä opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan. Pajapäivissä myös seurataan toisten opinnäytetyöraporttien ja suunnitelmien esityksiä.
Tiistaina 17.9.2024 klo 8.15-9.45 käydään yhteisesti (koko ryhmä ja ohjaavat opettajat) läpi opinnäytetyösuunnitelmien sen hetkinen tilanne ja eteneminen. Tähän päivään mennessä toivotaan opiskelijoiden etukäteen toimittamia kysymyksiä opinnäytetyöprosessiin liittyen.
Opinnäytetyön suunnitelma esitetään syksyn pajapäivässä. Syksyn pajapäivät ovat 30.9., 28.10. ja 25.11.2024.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opinnäytetyöprosessi -kurssi ITSlearning-alustalla.
Opiskelija sitoutuu aktiviiseen pajapäivien osallistumiseen; pajapäivien yhteydessä on myös mahdollisuus opinnäytetyön ohjaukseen pienryhmissä.
Opiskelija on aktiivisesti yhteydessä opinnäytetyötä ohjaavaan opettajaan sovitulla tavalla.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimerkinnän suunnitelmavaiheesta saa Peppiin, kun
-opinnäytetyön suunnitelma on esitetty seminaarissa
-ohjaaja on hyväksynyt suunnitelman ja
-opinnäytetyön suunnitelmalomake ja opinnäytetyösopimus liitteineen on tallennettu Somaattiin (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö)
Hylätty (0)
Opintojakso on hylätty, mikäli
-opinnäytetyön suunnitelma on esitetty seminaarissa
-ohjaaja on hyväksynyt suunnitelman ja
-opinnäytetyön suunnitelmalomake ja opinnäytetyösopimus liitteineen on tallennettu Somaattiin (ks. Messi - Opiskelu - Opinnäytetyö)
Esitietovaatimukset
Suunnitelman aloittaminen edellyttää, että opiskelija osaa kuvata oman alansa näyttöön perustuvan keskeisen tietoperustan, jota on käyttänyt oman alansa kliinisissä tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 30.11.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Esa Bärlund
- Kati Naamanka
- Niina Katajapuu
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella fysioterapian kehittämiskohteen ja/tai tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan fysioterapian kehittämiskohteensa näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimiseksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajaamisesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistyön tarkoituksen ja tavoitteet,
• valita kehittämistoiminnalleen tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen/muutoksen aikaansaamiseksi / toteuttamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuuskysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia viestintäsuunnitelman osana kehittämistoiminnan suunnitelmaa,
• laatia arviointikriteerit suunnittelemalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea kehittämistoimintansa toteutukseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämistyössään.
Sisältö
Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.
Oppimateriaalit
Pajapäivien materiaali ja materiaalit Itsissä.
Opetusmenetelmät
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus -ja kehittämismenetelmien osaaminen ennen opinnäytetyön aloittamista keväällä 2024. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmana pakollisena opintojaksona sisältyvän 5op laajuiset Kehittämis- tutkimus ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning järjestelmässä syksyn 2023 ja kevään 2024 aikana.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijan aktiivista otetta työn eri vaiheissa
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta kun aktiivisesti hakee ohjausta
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135 t opiskelijan työtä
Osallistuminen pajapäivien (3kpl) aikana tapahtuviin ohjauksiin
Opinnäytetyön suunnitelmien esitysten seuraaminen (5 kpl) = sisältäen opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi (1kpl) +
oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys (1kpl) + suunnitelmien esitysten seuraaminen (3kpl) - merkinnät opinnäytetyöpassiin.
Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Somaatti -järjestelmään
[Jos opiskelijat esittävät valmiin, opettajan hyväksymän, suunnitelmansa pajapäivässä, tulee esitykseen ilmoittautua noin 2 viikkoa ennen pajapäivää saapuvan sähköpostin liitteennä olevan ilmoittautuslinkin kautta. Jos esitys ajoittuu oman ryhmän varsinaiseen esitysseminaaripäivään (ti 28.5), tähän tulee ryhmälle erikseen ilmoittautumispyyntö noin 2 viikkoa ennen päivää]
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön ideointi alkaa 25.9.2023 opinnäytetyön aiheiden esittelyllä ja aiheiden valinnalla
9.10. klo 16-17 opinnäytetyön idean check
Pajapäivät, joissa opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan, ovat seuraavasti:
30.10.2023
27.11.2023
Pajapäiviin suositellaan osallistumaan vähintään sen alussa, klo 9-10 toteutuvaan ryhmäohjaukseen.
(PFYSIS21 ryhmän opinnäytetyön suunnitelmien esitysseminaari 4.12.2023)
Kevät 2024
Pajapäivät ovat joka kuukauden viimeisenä maanantaina (tammi-huhtikuu). Jos pajapäivän haluaa esittää suunnitelman tai valmiin raportin, niihin ilmoittaudutaan noin 2 viikkoa ennen sähköpostitse saapuvin ilmoittautumislinkkien avulla. Ilmoittautumiseen pitää olla opinnäytetyötä ohjaavan opettajan hyväksynti.
TARKENNUS: MFYSIK22 ryhmän suunnitelmien esitysseminaari 28.5.2024 klo 10.15-14
Syksy 2024:
Pajapäivät ovat joka kuukauden viimeisenä maanantaina (syys-marraskuu). Kuten keväisinkin, niissä voi esittää suunnitelmansa tai valmiin raportin. Lisäksi syksylle, marraskuun lopulle,tulee vielä tarpeen vaatiessa erillinen ryhmäkohtainen valmiiden töiden raportointiseminaari
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning oppimisalusta Opinnäytetyöprosessi -kurssi
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimerkinnän suunnitelmavaiheessa saa kun
Suunnitelma on esitetty seminaarissa
Ohjaaja on hyväksynyt suunnitelman
Opinnäytetyösopimus liitteineen on tallennettu Somaattiin
Esitietovaatimukset
Suunnitelman aloittaminen edellyttää, että opiskelija osaa kuvata oman alansa näyttöön perustuvan keskeisen tietoperustan, jota on käyttänyt oman alansa kliinisissä tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 08.09.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 55
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Esa Bärlund
- Annukka Myllymäki
- Kati Naamanka
- Niina Katajapuu
Ryhmät
-
PFYSIS21BPFYSIS21B
-
PFYSIS21APFYSIS21A
-
PFYSIS21Fysioterapeutti (AMK), S21
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella fysioterapian kehittämiskohteen ja/tai tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan fysioterapian kehittämiskohteensa näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimiseksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajaamisesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistyön tarkoituksen ja tavoitteet,
• valita kehittämistoiminnalleen tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen/muutoksen aikaansaamiseksi / toteuttamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuuskysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia viestintäsuunnitelman osana kehittämistoiminnan suunnitelmaa,
• laatia arviointikriteerit suunnittelemalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea kehittämistoimintansa toteutukseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämistyössään.
Sisältö
Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.
Opetusmenetelmät
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus- ja kehittämismenetelmien osaaminen ennen opinnäytetyön aloittamista syksyllä 2023. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmaan pakollisena opintojaksona sisältyvän 5op laajuiset Kehittämis- tutkimus ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning järjestelmässä kesän 2023 aikana.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijan aktiivista otetta työn eri vaiheissa.
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta kun aktiivisesti hakee ohjausta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135h opiskelijan työtä
-Osallistuminen pajapäivien (3kpl) aikana tapahtuviin ohjauksiin
-Opinnäytetyön suunnitelmien esitysten seuraaminen (10 kpl)
sisältäen
--Opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi (1kpl)
--Oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys (1kpl)
-Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
-Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Ankkurijärjestelmään
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön ideointi alkaa toukokuussa 2023 opinnäytetyön aiheiden esittelyllä.
Varsinainen suunnitelmavaihe alkaa elo-syyskuussa
Pajapäivät, joissa opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan, on merkitty lukujärjestyksiin seuraavasti:
25.9. koko päivä (etä)
30.10. koko päivä (etä)
27.11. koko päivä (etä)
Valmis opinnäytetyön suunnitelma esitellään ja opponoidaan syyslukukaudella joko pajapäivissä tai viimeistään opinnäytetöiden suunnitelmaseminaarissa 4.12.2023. (lähitoteutus)
Arviointiasteikko
H-5
Esitietovaatimukset
Suunnitelman aloittaminen edellyttää, että opiskelija osaa kuvata oman alansa näyttöön perustuvan keskeisen tietoperustan, jota on käyttänyt oman alansa kliinisissä tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 30.08.2022
Ajoitus
01.05.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
30 - 55
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Esa Bärlund
- Annukka Myllymäki
- Kati Naamanka
Ryhmät
-
PFYSIS20BPFYSIS20B
-
PFYSIS20Fysioterapeutti (AMK), S20
-
PFYSIS20APFYSIS20A
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella fysioterapian kehittämiskohteen ja/tai tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan fysioterapian kehittämiskohteensa näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimiseksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajaamisesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistyön tarkoituksen ja tavoitteet,
• valita kehittämistoiminnalleen tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen/muutoksen aikaansaamiseksi / toteuttamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuuskysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia viestintäsuunnitelman osana kehittämistoiminnan suunnitelmaa,
• laatia arviointikriteerit suunnittelemalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea kehittämistoimintansa toteutukseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämistyössään.
Sisältö
Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.
Opetusmenetelmät
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus- ja kehittämismenetelmien osaaminen ennen opinnäytetyön aloittamista syksyllä 2022. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmaan pakollisena opintojaksona sisältyvän 5op laajuiset Kehittämis- tutkimus ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning järjestelmässä kesän 2022 aikana.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijan aktiivista otetta työn eri vaiheissa.
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta kun aktiivisesti hakee ohjausta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 135h opiskelijan työtä
-Osallistuminen pajapäivien (3kpl) aikana tapahtuviin ohjauksiin
-Opinnäytetyön suunnitelmien esitysten seuraaminen (10 kpl)
sisältäen
--Opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi (1kpl)
--Oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys (1kpl)
-Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
-Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Ankkurijärjestelmään
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön ideointi alkaa toukokuussa 2022 opinnäytetyön aiheiden esittelyllä.
Varsinainen suunnitelmavaihe alkaa elo-syyskuussa
Pajapäivät, joissa opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan, on merkitty lukujärjestyksiin seuraavasti:
26.9. koko päivä
24.10. koko päivä
28.11. koko päivä
Valmis opinnäytetyön suunnitelma esitellään ja opponoidaan syyslukukauden lopussa joko pajapäivässä tai opinnäytetöiden suunnitelmaseminaarissa.
Arviointiasteikko
H-5
Esitietovaatimukset
Suunnitelman aloittaminen edellyttää, että opiskelija osaa kuvata oman alansa näyttöön perustuvan keskeisen tietoperustan, jota on käyttänyt oman alansa kliinisissä tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 13.02.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 30.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
30 - 50
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Esa Bärlund
- Kati Naamanka
- Niina Katajapuu
Ryhmät
-
PFYSIS19Fysioterapeutti
-
PFYSIS19APFYSIS19A
-
PFYSIS19BPFYSIS19B
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella fysioterapian kehittämiskohteen ja/tai tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan fysioterapian kehittämiskohteensa näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimiseksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajaamisesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistyön tarkoituksen ja tavoitteet,
• valita kehittämistoiminnalleen tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen/muutoksen aikaansaamiseksi / toteuttamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuuskysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia viestintäsuunnitelman osana kehittämistoiminnan suunnitelmaa,
• laatia arviointikriteerit suunnittelemalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea kehittämistoimintansa toteutukseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämistyössään.
Sisältö
Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.
Oppimateriaalit
Pajapäivien materiaali ja materiaalit Itsyssä.
Opetusmenetelmät
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus -ja kehittämismenetelmien osaaminen ennen opinnäytetyön aloittamista syksyllä 2021. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmana pakollisena opintojaksona sisältyvän 5op laajuiset Kehittämis- tutkimus ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning järjestelmässä kesän 2021 aikana.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijan aktiivista otetta työn eri vaiheissa
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta kun aktiivisesti hakee ohjausta
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 82 t opiskelijan työtä
Osallistuminen pajapäivien (3kpl) aikana tapahtuviin ohjauksiin
Opinnäytetyön suunnitelmien esitysten seuraaminen (10 kpl)
sisältäen
Opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi (1kpl)
Oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys (1kpl)
Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Ankkurijärjestelmään
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Arviointi merkinnän suunnitelmavaiheessa saa kun kaikki suunnitelmavaiheen opinnäytetyön passin merkinnät ovat täynnä.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön ideointi alkaa 8.6.2021 opinnäytetyön aiheiden esittelyllä ja aiheiden valinnalla
Varsinainen suunnitelmavaihe alkaa elo-syyskuussa
Pajapäivät, joissa opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan, ovat seuraavasti:
27.9. koko päivä
25.10. koko päivä
29.11. koko päivä
Suunnitelmaseminaari, jossa esitellään ja opponoidaan valmis opinnäytetyön suunnitelma, toteutuu pajapäivässä 29.11.2021 tai 2. ja 3.12. 2021 pidettävässä seminaarissa
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi merkinnän suunnitelmavaiheessa saa kun kaikki suunnitelmavaiheen opinnäytetyön passin merkinnät ovat täynnä.
Esitietovaatimukset
Suunnitelman aloittaminen edellyttää, että opiskelija osaa kuvata oman alansa näyttöön perustuvan keskeisen tietoperustan, jota on käyttänyt oman alansa kliinisissä tilanteissa.
Ilmoittautumisaika
07.08.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
06.09.2021 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 25
Koulutus
- Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
- Esa Bärlund
- Kati Naamanka
- Annukka Myllymäki
Ryhmät
-
MFYSIK20Fysioterapeutti (AMK) monimuoto, K20
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella fysioterapian kehittämiskohteen ja/tai tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan fysioterapian kehittämiskohteensa näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimiseksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajaamisesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistyön tarkoituksen ja tavoitteet,
• valita kehittämistoiminnalleen tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen/muutoksen aikaansaamiseksi / toteuttamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuuskysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia viestintäsuunnitelman osana kehittämistoiminnan suunnitelmaa,
• laatia arviointikriteerit suunnittelemalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea kehittämistoimintansa toteutukseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämistyössään.
Sisältö
Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.
Opetusmenetelmät
Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus -ja kehittämismenetelmien osaaminen kevään 2022 kuluessa. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmana pakollisena opintojaksona sisältyvän 5op laajuiset Kehittämis- tutkimus ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning järjestelmässä kevään ja kesän 2022 aikana.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijan aktiivista otetta työn eri vaiheissa
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta kun aktiivisesti hakee ohjausta
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5op = 82 t opiskelijan työtä
Osallistuminen kevvään ja syksyn pajapäivien aikana tapahtuviin ohjauksiin.
Opinnäytetyön passiin suoritusten kerääminen seuraavasti(yhteensä 10kpl):
1x Opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi
1x Oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys
4x opinnäytetyön suunnitelman esitysten seuraamista
4x valmiin opinnäytetyön raportoinnin seuraamista
Lisäksi:
Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Ankkurijärjestelmään
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön ideointi alkaa joulukuussa 2021 aiheiden esittelyllä Its Learningssa
Varsinainen suunnitelmavaihe alkaa tammikuussa 2022 jolloin opiskelijat ilmoittavat opinnäytetyöparinsa ja aiheensa, aiheenvalintaseminaari 18.1 klo 12-14 (etänä linkki myöhemmin)
Pajapäivät, joissa opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan, ovat seuraavasti:
24.1.22 koko päivä
28.2.22 koko päivä
28.3.22 koko päivä
25.4.22 koko päivä
Suunnitelman voi esittää ja opponoida joko ryhmän omassa suunnitelmaseminaari tai pajapäivissä. Esittämisaikataulu sovitaan ohjaavan opettajan kanssa, pääsääntöisesti oman ryhmän suunnitelmaseminaarissa,
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Esitietovaatimukset
Suunnitelman aloittaminen edellyttää, että opiskelija osaa kuvata oman alansa näyttöön perustuvan keskeisen tietoperustan, jota on käyttänyt oman alansa kliinisissä tilanteissa.