Please select the curriculum by the start year of studies and competence track.
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä (not translated)
Distance learning
- TtL asiantuntijavideot,
- (not translated)
Tehtävät (arviointi 1-5) - opintojakson loppuarvosana muodostuu näiden kokonaisuudesta. (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
06.06.2022 - 31.08.2022
15 - 30
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
1 credits
5 credits
H-5
Päivitetään elokuussa. (not translated)
Päivitetään elokuussa. (not translated)
Ajoitus:
24.8. klo 4t
19.9. klo 8t (lyhyet teema-alustukset) - kuntakokeilu
20.9. klo 4t (maahanmuuttajat? 30min)
24.10 klo 2t
Sisältötietoja päivitetään elokuussa. (not translated)
Hille Halonen
Camilla Granholm
Face-to-face
Paritehtävä HYV / Täydennettävä / HYL
Yksilötehtävä numeerinen arvio:0-5 (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.06.2022 - 31.08.2022
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max.5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
H-5
Opintojaksoon ei liity tenttiä (not translated)
Paritehtävä:
Tutustukaa pareittain yhteen kolmannen sektorin toimijaan, jonka toimintakenttänä ja/tai perustehtävänä on terveyden ja/tai hyvinvoinnin edistämisen.
Kun olette valinneet tutustuttavan kolmannen sektorin toimijan, laittakaa sen nimi ja nettilinkki Itslearning keskustelualueelle viimeistään 28.1.2020, opettaja käy hyväksymässä valinnan (ts. arvioi ko. kolmannen sektorin toimijan soveltuvuuden tehtävään).
Käyttäkää apuna nettisivuja, tiedotteita mainoksia sekä käykää tutustumassa toimijaan tai haastatelkaa. Selvitä kolmannen sektorin toimijan perustehtävä ja tarjottavat palvelut. Pohtikaa/arvioikaa miten terveyden edistäminen on yrityksessä ymmärretty.
Laatikaa ko. kolmannen sektorin toimijasta ja selvitystyöstänne diaesitys ja palauttakaa esitysdiat Itselearning palautuslaatikkoon 6.2.2021 mennessä.
Esitys arvioidaan asteikolla hyväksytty/täydennettävä.
Yksilötehtävä:
Visioi tutkimus- ja muun näyttöön perustuvan kirjallisuuden perusteella suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050. Voit kohdentaa työsi tietyn väestöryhmän terveyteen. Laadi tästä kirjallinen työ (max 8-10 sisältösivua), johon sisältyy johdanto, itse otsikoidut sisältösivut sekä pohdinta ja lähdeluettelo
Opintojakson työmäärä 5op (=135t)
Lähiopetus 14 t
Paritehtävä 21 t
Yksilötehtävä 25 t
Itsenäinen työskentely 75t (not translated)
· Huomioi Tämä päivittyy vielä.
terveyden edistämisen asiantuntijuus · terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, SOTE-uudistus)
· sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen · terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
· kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
· innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä
Sosiaali- ja terveyspalveluiden haasteet
Yrittäjyys sosiaali- ja terveyspalveluissa
Toteutus:
Orientaatio aiheeseen ja opintojakson esittely tehtävineen.
opetus; Terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja ongelmanratkaisu. Kansainvälinen näkökulma terveyden edistämiseen.
opetus; Kolmas sektori ja toimintaympäristöt.
Yksilötehtävän seminaari, jossa esitellään tulevaisuustehtävien keskeiset seikat.
Tulevaisuustehtävän (numeerisesti arvioitava yksilötyö) viimeistely ja palautus mennessä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee olla hyväksytysti tehtyinä ja palautettuina, jotta saat arvosanan rekisteriin. (not translated)
Anu Vaihekoski
Tiina Murto
Camilla Granholm
Tiina Murto
Anu Vaihekoski (not translated)
Distance learning
Itslearningissa ovat linkit kirjallisuuteen, www-sivuille ja opetusvideoihin. (not translated)
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. 4 oppimistehtävää, joista kaksi yksilötehtävää ja kaksi ryhmätehtävää.
Ryhmätehtävät tehdään monialaisissa, ennalta jaetuissa ryhmissä (4-5 hlö / ryhmä). (not translated)
Kehittämistoiminnan johtaminen (yksilötyö): T1 - K5 (arviointikriteerit Itslearningissa)
Muut tehtävät: hyväksytty / hylätty
Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien tehtävien suorittamista sovitussa aikataulussa. (not translated)
Finnish
21.09.2022 - 31.12.2022
02.05.2022 - 21.09.2022
Avoin AMK: maksimi 5 opiskelijaa.
On YAMK-opintoja eikä sovellu perustutkintoon. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
5 credits
H-5
Ei ole. (not translated)
Tenttiä ei ole. (not translated)
Verkko-toteutus: tarkemmat tiedot tehtävistä löydät Itslearningista.
Opintojakson aloitusinfo 21.9.2022.
Oppimistehtävät Itslearningissa ohjaavat pedagogisia ratkaisuja osatehtävittäin. (not translated)
Oppimistehtävät:
1. Kehittämisprojektin prosessi (yksilötehtävä)
2. Kehittämisen menetelmät (ryhmätehtävä): posteri valitusta menetelmästä ja vertaispalaute muiden ryhmien postereista
3. Kehittämistoiminnan johtaminen: essee (yksilötehtävä)
4. Arviointi- ja juurruttamismenetelmät: essee (ryhmätehtävä) (not translated)
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· johtaa työelämän kehittämisprojektia
· hyödyntää projektijohtamisen erilaisia käytäntöjä
· käyttää tarkoituksenmukaisia kehittämismenetelmiä
· suunnitella kehittämisprojektinsa tuotosten implementoinnin
Sisältö:
- Osalliistavan työelämän kehittämisprosessin suunnittelu
- Kehittämisprojektin hallinta ja johtaminen
- Osallistavia työelämän kehittämismenetelmiä
- Kehittämisprojektin arviointi ja tuotosten juurruttaminen / implementointi (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Minna Salakari
Ritva Laaksonen-Heikkilä ja Minna Salakari (not translated)
Distance learning
Kirjatentti:
Teos: ANNA-MAIJA PIETILÄ & ANJA TERKAMO-MOISIO (TOIM.)
NÄKÖKULMIA TERVEYTEEN JA SEN EDISTÄMISEEN, 2019
Linkki teokseen sähköisessä oppimisympäristössä.
Opetuksessa käytettävä muu materiaali nähtävillä sähköisessä oppimisympäristössä. (not translated)
Opetus toteutuu verkossa eri oppimismenetelmin. (not translated)
Kirjatentti: hyväksytty / hylätty
Pari/Ryhmätehtävä: 1-5
Verkkokeskustelu: hyväksytty / hylätty
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu tehtävä- ja tenttiarvioista.
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit
sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
14.06.2022 - 30.09.2022
15 - 30
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
1 credits
5 credits
H-5
Kirjatentti ajankohta päivitetään tänne.
Tarvittavat uusintamahdollisuudet (max. kaksi (2) kertaa) sovitaan ryhmän kanssa (not translated)
Oppimistehtävät:
Verkkokeskustelu ajalla
Kirjatentti
Ryhmätehtävä, jossa yksilöllinen pohdintaosuus ja näiden palautus
Ohjeet sähköisessä oppimisympäristössä.
Opintojakson työmäärä: 135 tuntia
Kirjatentti 2 tuntia
Pari/ryhmätehtävä 20 tuntia
Verkkokeskustelu 5 tuntia
Itsenäinen opiskelu 100 tuntia
Lähiopetus 8 tuntia
5op = 135tuntia (not translated)
Terveyden edistämisen tietoperusta -opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa väestön terveyden ja hyvinvoinnin sekä ymmärtää niihin vaikuttavien tekijöiden merkityksen terveyden edistämisen lähtökohtana. Hän tuntee terveyden edistämisen erityisosaamista edellyttävät käsitteet sekä terveyden edistämisen eettisen perustan ja arvolähtökohdat.
·Opiskelija tietää terveyden edistämisen alueelliset, kansalliset ja kansainväliset tutkimus- ja kehittämisohjelmat ja niitä ohjaavat säädökset sekä osaa käyttää terveyden edistämisen tietoperustaa toiminnassaan. Lisäksi hän osaa analysoida ja arvioida väestön terveyttä ja hyvinvointia kuvaavia tutkimuksia ja muuta ajankohtaista informaatiota osana terveyden edistämisen.
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi kirjatentti, yksi ryhmätyö (kirjallinen työ), yksilöllinen pohdintaosuus ryhmätyöhön sekä osallistua aktiivisesti lähiopetukseen, keskusteluun ja seminaareihin.
Opetus toteutuu seuraavasti:
30.8.2022 klo 11.00-12.30 Orientaatio ja tehtäväksiannot
27.9.2022, klo 12.30-15.30 Opetus, Kyselytunti
28.9.2022 klo 8.30-14.00 Opetus ja Kirjatentti (ajankohta sovitaan opintojakson alkaessa)
17.11..2022 klo 8.30-14.00, Lähiopetus
lisäksi tapaamisia verkossa, joista sovitaan erikseen opintojakson alussa. (not translated)
Krista Salo-Tuominen
Anne Rouhelo
Camilla Granholm
Niina Katajapuu
Eeva Timonen-Kallio
Anssi Lähde
Sanna-Maria Nurmi
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Johanna Berg
Minna Salakari
Jan Holmberg
Marjo Harju
Opettajatuutorit
YERISOS22 Eeva Timonen-Kallio, Anssi Lähde
YKLAOS22 Sanna-Maria Nurmi
YKLAMS22 Sanna-Maria Nurmi, Johanna Berg
YKLABS22 Krista Salo-Tuominen
YKUNLIS22 Niina Katajapuu, Marjo Harju
YTEKES22V Anssi Lähde, Anne Rouhelo
YTEDS22V Sanna-Maria Nurmi, Ritva Laaksonen-Heikkilä
YTERTES22 Minna Salakari, Hille Halonen (not translated)
Distance learning
In the itslearning course platform.
Keynote lectures and talks (live or by video) by TUAS specialists and visiting lectures; group work in multidisciplinary groups, reading and discussing in reading groups, individual written assignments.
Assessment will be based on the individual and group assignments submitted in the itslearning course platform and on the demonstrated contribution to the group work in contact days.
Tutor teacher evaluates the assignments (assignments 1–4). To pass the course, students are expected to participate in the contact days and to contribute to group work in them, as well as to complete and turn in all the assignments. Missing contact day participation will be compensated by an extra assignment. Tutor teachers will keep records of participation in group work in contact days and evaluate the compensatory assignments.
Finnish
29.08.2022 - 11.12.2022
23.05.2022 - 18.09.2022
10 - 170
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
1 credits
5 credits
Hyväksytty/Hylätty
Contact days and lectures: 15 h
Online and virtual working individually and in groups: 120 h
Group work and assignments:
• Starting day 29.8.2022: multidisciplinary groups working with SITRA’s megatrend cards.
• Reading groups within each study programme: reading and discussing research articles/papers/reports, creating a visual presentation of the key ideas and publishing it in a discussion forum in the itslearning course platform (tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Hackathon 28.11.2022 (a pre-meeting of the hackathon 16.11.2022): multidisciplinary groups work to solve real working-life problems.
Individual work and assignments:
• Orientation assignment: Futures consciousness and attitudes towards future (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Scenario assignment: imagining alternative professional futures (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
• Reflective report on utilizing futures thinking and anticipation methods in one’s own work (in the itslearning course platform; tutor teacher evaluates, pass/fail).
The course is compulsory for all Turku UAS Master Students. It will be implemented partly in groups comprised of students across the various study programmes, and partly as team and individual work within each study programme.
There are three contact days (29.8.2022, 16.11.2022 and 28.11.2022).) common to all students of the various study programmes, and further, there are common study materials and assignments in the itslearning course platform. In addition, the study programmes may add and cover discipline specific topics. This will be guided by the tutor teacher during the programme’s contact days.
***
THEME 1: CHANGING WORLD AND WORKING LIFE (calendar weeks 35-37)
• Common starting day 29.8. for all students of the various study programmes: orientation to the course, a keynote talk on the future working life and competence requirements, and group work with SITRA’s megatrend cards (tutor teachers will guide working of the groups).
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Orientation assignment: Futures consciousness and attitudes towards future (DL 18.9.)
• (Each study programme may arrange lectures by TUAS specialists on themes such as new technologies, circular economy etc. during the programme’s contact days.)
***
THEME 2: FUTURES STUDIES AND ANTICIPATION (calendar weeks 38-41)
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Scenario assignment: imagining alternative professional futures (DL 16.10.)
***
THEME 3: CHANGING WORKING LIFE IN MY FIELD (calendar weeks 42-45)
• Reading groups: reading and discussing research articles in groups that meet virtually or face to face, and creating a visual presentation based on the key ideas of the discussion. Readings are related to the changing work, working environment and competence requirements in the field of the study programme. The visual presentation will be shared in the itslearning course platform (DL 13.11.).
• Tutor teacher organizes the reading groups and compiles the list of readings (or guides students to find relevant research articles and reports).
***
THEME 4: SHAPING MY OWN FUTURE (calendar weeks (viikot 46-49)
• Students familiarize themselves independently with the materials in the itslearning course platform.
• Common Hackathon day 28.11. (a pre-meeting of the hackathon 16.11.) for all students of the various study programmes: group working to solve real working-life problems related to sustainable future. Students will familiarize themselves with the Hackathon instructions and assignments before the Hackathon day in the itslearning platform and submit their team reports there after the Hackathon (DL 4.12.).
• Final assignment: a reflective report on utilizing futures thinking and anticipation methods in one’s own work (DL 11.12.).
Minna Salakari
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua, yksilö- ja ryhmätehtäviä sekä asiantuntijajohtoista opetusta. (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 31.07.2022
8 - 30
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
2 credits
1 credits
H-5
Opintojaksoo toteutuu pääasiassa lähiopetuksessa Kupittaan kampuksella.
25.08.2022 12.30 - 15.45 ICT_C2046 (40 henkilöä)
14.09.2022 08.15 - 14.00 ICT_C2046 (40 henkilöä)
11.10.2022 14.15 - 15.45 Ulkopuolinen tila : Etäopetus (not translated)
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä (not translated)
Distance learning
Tehtävät (arviointi 1-5) - opintojakson loppuarvosana muodostuu näiden kokonaisuudesta. (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
15.06.2022 - 31.10.2022
15 - 30
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
1 credits
5 credits
H-5
Päivitetään elokuussa. (not translated)
Päivitetään elokuussa. (not translated)
Ajoitus:
24.10. 6t (lyhyt teema-alustus)
29.11. 8t (lyhyitä teema-alustuksia)
15.12. 4t
Sisältötiedot päivitetään elokuussa. (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Sanna-Maria Nurmi (not translated)
Face-to-face
Kehittämisprojektin aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus. (not translated)
Itsenäinen opiskelu ja projektipäällikkönä (mahd. soveltavan tutkimuksen tekijänä) toimiminen työelämässä / hankkeessa. (not translated)
Hyväksytty tehtävien suorittaminen. (not translated)
Finnish
22.08.2022 - 31.12.2023
01.08.2022 - 28.07.2023
Opinnäytetyön toteutusvaiheeseen voi siirtyä vasta, kun suunnitelmavaihe on hyväksytty. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Soveltava TKI - toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopedagogiikan ja kolmikantamallin avulla. (not translated)
Väliraportointi työelämä/-hankeympäristössä toimeksiantajalle erikseen sovitulla tavalla.
Työn mitoitus:
- Väliraportointi (esitys) toimeksiantajalle on ajallisesti lyhyt (n. 1 t), lisäksi esityksen valmisteluaika.
- Muut opintojakson tunnit käytetään kehittämisprojektin käytännön toteuttamiseen työelämässä / hankkeessa. (not translated)
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· täsmentää kehittämisprojektinsa tietoperustaa
· tuottaa kirjallisen kuvauksen kehittämisprojektinsa siihenastisesta etenemisestä
· arvioida kehittämisprojektinsa etenemistä suhteessa suunnitelmaan (esim. aikataulussa pysyminen, tavoitteen suunnassa eteneminen, valittujen tutkimus- ja kehittämismenetelmien toimivuus, projektiorganisaation toiminta)
Sisältö:
· Esitys kehittämisprojektin siihenastisesta etenemisestä toimeksiantajataholle tai muulla sovitulla tavalla (not translated)
Hyväksytty:
Opiskelija on toteuttanut väliraportoinnin osoittaen, että kykenee kuvaamaan kehittämisprojektinsa siihenastista etenemistä johdonmukaisena kokonaisuutena ja arvioivalla otteella. (not translated)
Hille Halonen
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Katja Heikkinen
Sanna-Maria Nurmi
Ritva Laaaksonen-Heikkilä,
Hille Halonen,
Sanna-Maria Nurmi (not translated)
10% Face-to-face, 90% Distance learning
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansallset ja kansainväliset julkaisut, kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin sekä mentorointiin liittyvä kirjallisuus. (not translated)
Itsenäinen työskentely, projektipäällikkönä toimiminen sekä seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa. (not translated)
Hyväksytty tehtävien suorittaminen
Loppuraportti T1 - K5 (not translated)
Finnish
15.08.2022 - 31.07.2023
25.04.2022 - 31.01.2023
20 - 30
Raporttivaiheeseen voi siirtyä, kun toteutusvaihe on hyväksytty. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
10 credits
9 credits
H-5
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. (not translated)
Loppuraportin valmiiksi saattaminen
Itsearviointi
Posterien työstäminen ja esittäminen KV-päivässä sekä TALK-seminaarissa
Kypsyysnäytteen kirjoittaminen
10 op (not translated)
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
• tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
• suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
• arvioida kriittisesti omaa osaamistaan projektipäällikkönä ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
• tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuotoksen hyödynnettävyyden
• arvioida kriittisesti toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
• kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen
Sisältö:
• Opinnäytetyön loppuraportti
• Kirjallinen itsearviointi
• Kypsyysnäyte
• Opinnäytetyötä esittelevä posteri (englanti)
• Suullinen esitys tai posteri opinnäytetyöstä (suomi) (not translated)
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Henri Aho
Sanna-Maria Nurmi
Ritva Laaksonen-Heikkilä
Sanna-Maria Nurmi
Henri Aho (not translated)
Distance learning
Kehittämisprojektin aiheeseen / ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu (not translated)
Itsenäinen työskentely, seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa. (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, (not translated)
Finnish
29.08.2022 - 31.07.2024
01.08.2022 - 31.12.2022
Opinnäytetyön suunnitelma -opintojakson hyväksyminen edellyttää siis varsinaisen projektisuunnitelman lisäksi hyväksyttyä projekti-ideaa sekä siihen liittyvää hyväksyttyä tietoperustaa. (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
10 credits
Hyväksytty/Hylätty
Ei valinnaisia suoritustapoja. (not translated)
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön. (not translated)
1) Kehittämisprojektin suunnitelman laadinta
2) Esitys suunnitelmaseminaarissa
3) Opponointi
4) Vertaisarviointi
Kehittämisprojektin suunnitelman laadintaa edeltää hyväksytty, kirjallisesti tuotettu ideavaiheen kuvaus sekä hyväksytty kirjallisuuskatsaus aihealueesta, yhteensä 223 t. Seminaariesitykset ja vertaisarvioinnit yhteensä 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t. (not translated)
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- kuvata kehittämisprojektin lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa kehittämisprojekti tehdään
- toteuttaa systemaattisia tutkimustiedon ja muun tiedon hakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
- kirjoittaa kehittämisprojektinsa tietoperustan
- nimetä kehittämisprojektin tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
- määrittää kehittämis- ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
- kirjoittaa toteuttamiskelpoisen kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
- kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja projektipäällikkönä
- laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
- arvioida ja ennakoida kehittämisprojektinsa riskit
Sisällöt:
- Ideaseminaari
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
- Tietoperusta
- Kehittämisprojektin suunnitelma, tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä
- Suunnitelmaseminaari
- Opponointi
- Vertaispalaute
- Opinnäytetyösopimus (not translated)
Kehittämisprojektin suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat. (not translated)
Minna Salakari
80% Face-to-face, 20% Distance learning
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
02.07.2022 - 31.07.2022
8 - 30
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
Kupittaa Campus
2 credits
1 credits
H-5
Opintojakso sisältää yksilö- ja ryhmätehtäviä, pienryhmäkeskusteluja sekä asiantuntijajohtoista opetusta. (not translated)
Opintojakso toteutuu lähiopetuksessa Kupittaan kampuksella.
25.08.2022 10.00 - 11.30 ICT_C2046 (40 henkilöä)
14.09.2022 14.15 - 15.45 ICT_C2046 (40 henkilöä)
15.09.2022 08.15 - 14.00 EDU_3029 (40 henkilöä)
14.12.2022 08.15 - 14.00 EDU_3029 (40 henkilöä) (not translated)
Anu Vaihekoski
Camilla Granholm
Sanna-Maria Nurmi
Sanna-Maria Nurmi (sanna-maria.nurmi@turkuamk.fi)
Anu Vaihekoski (anu.vaihekoski@turkuamk.fi) (not translated)
Distance learning
Itslearningissa ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali. (not translated)
Itsenäinen työskentely
Oppimistehtävä ryhmätyönä
Tentti (not translated)
Oppimistehtävä: H-K5 (arviointikriteerit itslearningissa)
Tentti: H- K5 (pisterajat Itslearningissa)
Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävän ja tentin arvosanasta. (not translated)
Finnish
01.08.2022 - 31.12.2022
13.06.2022 - 19.09.2022
10 - 140
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoin AMK maksimi 5 opiskelijaa (not translated)
Health and Well-being
Master's Degree Programme in Health Promotion
5 credits
H-5
Tentti on mahdollista tehdä kolme kertaa 1.10 -11.12.2022 välisenä aikana oppimisympäristössä. (not translated)
Itsenäinen opiskelu, tenttiin valmistautuminen ja perehtyminen opintojakson keskeiseen kirjallisuuteen: 75h
Ryhmätehtävä: 60h
Yhteensä: 135h (not translated)
Opintojakson osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
· selittää tutkimuksen tieteenfilosofisia lähtökohtia
· kuvata tutkimusprosessin
· kuvata keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· lukea ja tulkita määrällistä ja laadullista tutkimusta
· syventää osaamistaan tutkimusaineiston analyysissä
· syventää osaamistaan tutkimuksen luotettavuuden arvioinnissa
· arvioida tietoa kriittisesti
· hallitsee tutkimuksen eettisiä periaatteita
Opintojakson sisältö:
· Tutkimuksen tieteenfilosofiset lähtökohdat
· Määrällinen ja laadullinen tutkimusprosessi
· Keskeiset määrälliset ja laadulliset tutkimusmenetelmät
· Tutkimusaineiston analysointi
· Tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
· Tiedon kriittinen arviointi
Opintojakson aloitusinfo 21.9. 2022 klo 14.00-16.00. (not translated)
There is no implementations attached to this degree programme.