•   Higher Education Studies and Working Life Skills 3 1002356-3222 05.09.2022-04.06.2023  1 credits +-
    Competence objectives of study unit
    The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
    Course targets
    Higher education study skills
    - The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management

    - The student can study in different learning environments

    - The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert

    - The student gives feedback through the student barometre questionnaire

    ISP
    - Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan
    Content of study unit
    Higher education study skills

    - Inner entrepreneurship and goal-orientation



    - teamwork skills



    - keeping to a schedule



    - giving and receiving feedback



    - Innovation pedagogy



    - classroom studies



    - online learning environments



    - working life oriented learning environments



    - broaching a subject and getting help from different guidance actors



    - developing into an expert



    ISP

    - competence paths



    - practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)



    - working life skills



    - strengthening the professional identity



    - the significance of career planning



    - development discussion



    - internationality as a part of the studies

    Teacher(s) in charge

    Minna Haapasalo

    Learning material

    Mahdollinen vierailijoiden ja opettajan antama materiaali (not translated)

    Learning methods

    Henkilökohtainen reflektio oppimisesta, keskutelut vertaisoppijoiden skeä tutoropettajan kanssa. Vierailijoiden (esim. alumnivieraat) esittelyjen kuunteleminen ja reflektointi. Oman oppimissuunnitelman aktiivinen päivittäminen. (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Osallistuminen oman oppimisprosessin suunnitteluun ja reflektointiin tutoropettajan tuella.
    Koty-tapaamisiin osallistuminen (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    05.09.2022 - 04.06.2023

    Enrollment date range

    06.08.2022 - 04.09.2022

    Seats

    8 - 14

    Responsible unit

    Arts Academy

    Teachers and responsibilities

    Minna Haapasalo, opiskelijaryhmän tutoropettaja (not translated)

    Assessment scale

    Hyväksytty/Hylätty

    Pedagogic approaches

    Dialogi vertaisoppijoiden sekä tutoropettajan kanssa. Hnekilökohtainen reflektio. (not translated)

    Student's schedule and workload

    TIO-haastattelun esittely 16.9.
    Osallistuminen vuorovaikutustapahtumiin.
    Oman oppimissuunnitelman päivittäminen (vava, työharjoittelu yms. suunnitelmat)
    HOps-keskusteluihin osallistuminen (kerran syksyllä, kerran keväällä + tarpeen mukaan) (not translated)

    Content scheduling

    Koty -tapaamiset (oma vuosikurssi) sekä Yhteiskoty-tapaamiset (kaikki tio-opiskelijat) sekä henkilökohtaiset hops-keskustelut tutoropettajan kanssa.
    TIO-haastattelun esittely 1. vuoden opiskelijoille 16.9. klo 9-12 (not translated)

    Assessment criteria
    Approved / Failed

    Hyväksytyssä suorituksessa opiskelija osallistuu vuorovaikutustapahtumiin, päivittää omia oppimissuunnitelmiaan, on tarvittaessa yhteydessä opiskelijahuoltoon (opinto-ohjaaja, opintoprykologi) mikäli opinnot eivät etene. (not translated)