Skip to main content

Dance movement and performance analysis 1 (2 cr)

Code: 2011511-3002

General information


Enrollment

27.08.2019 - 31.10.2019

Timing

03.09.2019 - 18.12.2019

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Teaching languages

  • Finnish
  • English

Seats

8 - 8

Degree programmes

  • Degree Programme in Performing Arts

Teachers

  • Heidi Alppirinne

Groups

  • PTANSS19

Objective

Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
 Opiskelija osaa analysoida liikettä Effort-Shape analyysin periaatteiden mukaan ja hyödyntää Effort-Shape analyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija osaa tulkita notaatiota. Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.

Content

Opintojakso rakentuu Effort-Shape analyysin, tilaharmonian ja liikemerkinnän opinnoista sekä Bartenieff Fundamentals ™ harjoitteista ja tanssin teostuntemuksesta.
Opintojakso-osa sisältää oppimistehtäviä

Teaching methods

Throughout the whole teaching process of LMA there will be different approaches towards the material.
- Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- individual practical exercising in the dance space
- reading and writing assignment as homework
- group discussions and reflection
- teamwork
- partner – work / “hands on”

International connections

- Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- lectures by teacher
- teaching language: English
- written workmaterial: English language / Finnish language
- the teacher takes into consideration that original terminology of LMA is in German and English language

Student workload

- written assignment: reflection and argumentation as constant method (home)
- creating movement material (in class)
- embodying given basic exercises
- teachers feedback / individual / group
- self-reflection onto relationship towards Laban Movement Analysis the subject of LMA

Content scheduling

Throughout the whole teaching term students get familiar with
- the different categories of LMA :
BODY, EFFORT, SPACE, SHAPE, PHRASING and RELATIONSHIP
- the different methods of LMA
MOVEMENT OBSERVATION of self and other
SOMATIC MOVEMENT practises
MOVEMENT EXPLORATION through led exercises and Improvisation
REFLECTION ( of self and group)

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty