•   Basics of Marketing 3011510-3013 01.08.2022-31.12.2022  5 credits  (MKITIS22) +-
    Competence objectives of study unit
    Opiskelija osaa
    - tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman
    - tehdä liiketoimintasuunnitelmaa tukevan markkinointisuunnitelman
    - nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
    - määritellä ja kuvata asiakaslähtöisesti suunnitellun tuotteen tai palvelun
    - tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen markkinointimateriaalia.
    Content of study unit
    - Segmentation

    - Marketing plan

    - Branding

    - Marketing mix

    Teacher(s) in charge

    Riikka Kulmala

    Learning material

    Oppimateriaali löytyy pääosin sähköisenä. Linkit oppimateriaaliin löytyy opintojakson ITSlearning-ympäristöstä. (not translated)

    Learning methods

    Oppimismenetelminä hyödynnetään seuraavia:


    - ohjaajan antamat case-esimerkit
    - pienryhmätehtävät
    - oppimista tukevat testit
    - lukupiiri
    - oppimispäiväkirja (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Arvioinnin kohteet ja arviointimenetelmät ilmoitetaan kurssin alkaessa (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    01.06.2022 - 04.09.2022

    Group(s)
    • MKITIS22
    Responsible unit

    Engineering and Business

    Teachers and responsibilities

    Opintojakson ohjausvastuu on ohjaajalla. Ohjaajan rooli on on edistää opiskelijan oppimista innovaatiopedagogiikan mukaisesti hyödyntämällä aktiivisia oppimismenetelmiä, ajankohtaisia ja aitoon työympäristöön liittyviä case-esimerkkejä ja oppimistehtäviä sekä monipuolisia osaamisen arviointimenetelmiä. Opiskelijalla on vastuu omasta oppimisestaan, mutta ohjaajan tulee ohjata, neuvoa ja fasilitoida oppimista. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Library and Information Services

    Campus

    Lemminkäisenkatu

    Share of online studies

    5 credits

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    Ei ole (not translated)

    Pedagogic approaches

    Pienryhmätyöt ,
    vertaisarviointi
    Yksilötehtävät (not translated)

    Student's schedule and workload

    Online-opetus 12-16 h
    Ryhmätyöskentely 40 h
    Itsenäinen työskentely 79 h

    yhteensä 135 h (=5 op)

    Oppimistehtävät:
    Pienryhmätehtävä
    Lukupiiri pienryhmässä
    Referaatti
    Opiskelu Zoom-ympäristössä
    Itsenäinen opiskelu (not translated)

    Content scheduling

    Opintojakso on 5 op:n laajuinen, joten opintojakson työmäärä vastaa 135 h työskentelyä.

    Opintojakso alkaa elokuussa ja loppuu marraskuun lopussa. Opintojaksolla tehdään yhteistyötä yritystoiminnan opintojakson kanssa.
    Sisällöt:
    - Segmentointi
    - Markkinointisuunnitelma
    - Brändäys
    - Marketing mix

    Ajoitus:

    22.8 13-16.00 (yhdessä yritystoiminnan opintojakson kanssa)
    8.9 klo 9-12.00
    23.9 klo 13-16.00
    10.11 klo 9-12.00
    8.12 klo 13-16.00

    Zoom-linkki löytyy ITSlearning -ympäristön Suunnitelmat -sivulta. Käytämme samaa linkkiä jokaisessa tapaamisessa. (not translated)