•   Marketing Law and Labour Law 3101260-3002 01.01.2022-21.05.2022  5 credits  (MLIITAS20) +-
    Competence objectives of study unit
    Opiskelijalle kehittyy mahdollisimman kattava asiantuntemus markkinointiin liittyvästä juridiikasta siten, että hänellä on valmius soveltaa oppimaansa ottamalla huomioon tapauskohtaisesti markkinointia koskeva sääntely tulevia työtehtäviä hoitaessaan. Markkinointioikeuteen kuuluu myös kilpailunrajoituksia koskeva sääntely, johon opiskelija perehtyy siten että osaa arvioida sen asettamat rajoitukset. Työoikeuden osalta opiskelija tuntee työsopimuksiin ja työehtosopimuksiin liittyvän sääntelyn niin, että kykenee työtehtävissään tarvittaessa ratkaisemaan työsuhteisiin liittyviä kysymyksiä.
    Content of study unit
    - markkinoinnin yleinen sääntely- kotimyynti ja etämyynti

    -eri aloja koskeva erityissääntely

    -kilpailuoikeus

    - työoikeus

    Teacher(s) in charge

    Kaisa Sorsa

    Learning material

    Viitanen Klaus, Markkinointioikeus, e-kirja 2017
    Hyttinen Mikko, Korte Atte, Työoikeuden perusteet, e-kirja 2019 (not translated)

    Learning methods

    itsenäinen opiskelu, luennot, harjoitukset, ryhmätyöt (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Kokonaiskuva markkinointioikeuden säännöksistä ja työoikeuden säännöksistä, säännösten soveltamisen oppiminen.
    Kertauskysymyksiä itsissä, harjoitustehtävät kurssin aikana. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.01.2022 - 21.05.2022

    Enrollment date range

    02.12.2021 - 31.12.2021

    Group(s)
    • MLIITAS20
    Responsible unit

    Engineering and Business

    Teachers and responsibilities

    Kaisa Sorsa (not translated)

    Campus

    Kupittaa Campus

    RDI share

    1 credits

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    innovaatiopedagokiikka (not translated)

    Student's schedule and workload

    Its-learning oppimisalustalla kertaustehtäviä, soveltavia harjoitustehtäviä (not translated)

    Content scheduling

    Markkinointioikeuden peruteet (2,5 op):
    - kuluttajamarkkinointi, yritysten välinen markkinointi,
    - vastuullinen markkinointi
    - markkinointi kuluttajansuojalain mukaan
    - sopimaton menettely elinkeinotoiminnassa
    Kilpailuoikeuden perusteet

    Työoikeuden perusteet (2,5 op) (not translated)