Advanced Simulation 3 (1 cr)
Code: 7031598-3007
General information
- Enrollment
-
02.06.2021 - 31.08.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
- Teachers
- Mervi Rasilainen
- Satu Haapalainen
- Course
- 7031598
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Sisältö:
- moniammatillinen potilaan tarpeisiin vastaaminen
- tehohoitoa tarvitsevan potilaan hoito ja läheisten ohjaus
- perioperatiivisen potilaan vaativa hoito
- päivystys- ja ensihoitoa tarvitsevan potilaan hoito
Objective
Advanced Simulation 1 cr SYSIP
Objectives
- Students will learn to apply the skills and knowledge necessary in the care environment to the nursing of patients.
- Students will learn to assess the patients’ need for care and answer the needs with nursing assistance methods both independently and as a multiprofessional teammember.
- Students will learn to base their actions on facts when working in a team providing demanding care.
- Students will learn to examine and observe patients in need of demanding nursing and draw conclusions from the care provided.
- Students will master the procedures and equipment of demanding nursing, as well as pharmacotherapy and fluid therapy.
- Students will learn to support critically ill patients and their family members.
- Students will become familiar with the treatment path.
- Students will learn to secure the continuity of patient care (e.g. ISBAR, documentation and reporting).
- Students will learn to assess their own competence and develop their nursing skills.
- Students will learn to use evidence-based information for decision-making and evaluate the customer’s treatment process systematically.
- Students will learn to plan, provide and evaluate safe pharmacotherapy as a multiprofessional team member.
- Students will learn to identify customers in crisis and answer their needs for care.
- Students will learn to work as members of multiprofessional teams and assume leadership responsibilities.
- Students will practice patient care and professional operations in simulated cases.
Content
Contents
- Multiprofessional addressing of a patient’s needs
- Care of patients in need of intensive care and guidance for family members
- Demanding care of perioperative patients
- Care of patients in need of emergency and acute care
Materials
THL.fi Potilasturvallisuus: https://www.thl.fi/fi/web/laatu-ja-potilasturvallisuus/potilasturvallisuus
Potilasturvallisuutta taidolla -ohjelma: https://www.thl.fi/documents/10531/102913/PT%20suunnitelma_final_180811.pdf
Käypä hoito: Elvytys,
VSSHP hoitoreitit.
Teaching methods
Monimuoto-opetus, joka sisältää lähi- ja verkko-opetusta.
Exam schedules
Oppimispäiväkirja hyväksytty/täydennettävä.
Simulaatio: syksy 2021
Pedagogic approaches and sustainable development
Simulaatiopedagogiikka
Innovaatiopedagogiikka
Blended learning
Flipped learning
Completion alternatives
Ei valinnaista mahdollisuutta. Opiskelijavaihtoon menevät opiskelijat keskustelevat vaihtoehdosta opintojakson opettajan kanssa ennen vaihtoon menoa toisesta toteutustavasta.
Student workload
1. Ennakkotehtävät: (2 skenaariota) ennakkotehtävät ja omat tavoitteet yht. 6h
2. Simulaatiot: 8h (4h+4h)
4. Oppimispäiväkirja 6h
5. Itsenäinen opiskelu (sis. artikkelit, käypähoito suositukset ym. lisämateriaali) 7h
Yhteensä 27h
Assessment criteria, approved/failed
Arviointikriteerit - hyväksytty/täydennettävä
Kurssi edellyttää 100% osallistumista/läsnäoloa. Ennen kurssin alkamista sinulla tulee olla aloitettuna 3 lukuvuoden opintojaksot. Arviointikriteerit esitetty kohdassa: Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
A Ennakkotehtävät (palautettu ennen simulaatioiden alkua) / HKS
Opiskelija tekee ennakkotehtävät, joista hän saa tehtyään merkinnän HKS/täydennettävä.
B Oppimispäiväkirjan palauttaminen ja palautteen saaminen opettajilta. /HKS
Opiskelijan oppimista ja osaamista arvioidaan reflektiopäiväkirjassa. Opiskelija kokoaa simulaatiopäivästä omaan osaamisen peilaten tärkeimmän oppimista eteenpäin vievät asiat, jotka hän kirjoittaa oppimispäiväkirjaan.
Kurssin kokonaisarviointi: HKS