Siirry suoraan sisältöön

Advanced Simulation 3 (1 cr)

Code: 7031598-3007

General information


Enrollment
02.06.2021 - 31.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Mervi Rasilainen
Satu Haapalainen
Course
7031598
No reservations found for realization 7031598-3007!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Sisältö:
- moniammatillinen potilaan tarpeisiin vastaaminen
- tehohoitoa tarvitsevan potilaan hoito ja läheisten ohjaus
- perioperatiivisen potilaan vaativa hoito
- päivystys- ja ensihoitoa tarvitsevan potilaan hoito

Objective

Advanced Simulation 1 cr SYSIP
Objectives
- Students will learn to apply the skills and knowledge necessary in the care environment to the nursing of patients.
- Students will learn to assess the patients’ need for care and answer the needs with nursing assistance methods both independently and as a multiprofessional teammember.
- Students will learn to base their actions on facts when working in a team providing demanding care.
- Students will learn to examine and observe patients in need of demanding nursing and draw conclusions from the care provided.
- Students will master the procedures and equipment of demanding nursing, as well as pharmacotherapy and fluid therapy.
- Students will learn to support critically ill patients and their family members.
- Students will become familiar with the treatment path.
- Students will learn to secure the continuity of patient care (e.g. ISBAR, documentation and reporting).
- Students will learn to assess their own competence and develop their nursing skills.
- Students will learn to use evidence-based information for decision-making and evaluate the customer’s treatment process systematically.
- Students will learn to plan, provide and evaluate safe pharmacotherapy as a multiprofessional team member.
- Students will learn to identify customers in crisis and answer their needs for care.
- Students will learn to work as members of multiprofessional teams and assume leadership responsibilities.
- Students will practice patient care and professional operations in simulated cases.

Content

Contents                                                                      
- Multiprofessional addressing of a patient’s needs
- Care of patients in need of intensive care and guidance for family members
- Demanding care of perioperative patients
- Care of patients in need of emergency and acute care

Materials

THL.fi Potilasturvallisuus: https://www.thl.fi/fi/web/laatu-ja-potilasturvallisuus/potilasturvallisuus
Potilasturvallisuutta taidolla -ohjelma: https://www.thl.fi/documents/10531/102913/PT%20suunnitelma_final_180811.pdf
Käypä hoito: Elvytys,
VSSHP hoitoreitit.

Teaching methods

Monimuoto-opetus, joka sisältää lähi- ja verkko-opetusta.

Exam schedules

Oppimispäiväkirja hyväksytty/täydennettävä.
Simulaatio: syksy 2021

Pedagogic approaches and sustainable development

Simulaatiopedagogiikka
Innovaatiopedagogiikka
Blended learning
Flipped learning

Completion alternatives

Ei valinnaista mahdollisuutta. Opiskelijavaihtoon menevät opiskelijat keskustelevat vaihtoehdosta opintojakson opettajan kanssa ennen vaihtoon menoa toisesta toteutustavasta.

Student workload

1. Ennakkotehtävät: (2 skenaariota) ennakkotehtävät ja omat tavoitteet yht. 6h
2. Simulaatiot: 8h (4h+4h)
4. Oppimispäiväkirja 6h
5. Itsenäinen opiskelu (sis. artikkelit, käypähoito suositukset ym. lisämateriaali) 7h
Yhteensä 27h

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit - hyväksytty/täydennettävä
Kurssi edellyttää 100% osallistumista/läsnäoloa. Ennen kurssin alkamista sinulla tulee olla aloitettuna 3 lukuvuoden opintojaksot. Arviointikriteerit esitetty kohdassa: Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

A Ennakkotehtävät (palautettu ennen simulaatioiden alkua) / HKS
Opiskelija tekee ennakkotehtävät, joista hän saa tehtyään merkinnän HKS/täydennettävä.
B Oppimispäiväkirjan palauttaminen ja palautteen saaminen opettajilta. /HKS
Opiskelijan oppimista ja osaamista arvioidaan reflektiopäiväkirjassa. Opiskelija kokoaa simulaatiopäivästä omaan osaamisen peilaten tärkeimmän oppimista eteenpäin vievät asiat, jotka hän kirjoittaa oppimispäiväkirjaan.
Kurssin kokonaisarviointi: HKS

Siirry alkuun