•   Planning of the Bachelor's Thesis 7073056-3018 01.08.2022-31.12.2022  5 credits  (PHAMMS20) +-
    Competence objectives of study unit
    Students can draft a viable plan for their Bachelor’s thesis.
    Prerequisites
    Kehittämistyön menetelmäopinnot (not translated)

    Teacher(s) in charge

    Pasi Alander, Milla Lahdenperä, Sari Silmäri

    Learning material

    Oppimateriaali
    Itslearning: Opinnäytetyö –kansio
    Kehittämistyön menetelmäosaaminen –opintojakson sisältö ja materiaali.
    Messissä Opinnäytetyö -sivuston materiaali.
    Kniivilä S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A. 2017. Tiede ja Teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. Tallinna: Printon Trukikoda.
    Hirjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
    Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä. Juväskylä: PS-kustannus.
    Vilkka H. & Airaksinen T. 2003. (tai uudempi) Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi. (not translated)

    Learning methods

    Lähiopetus, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely, seminaaripäivä, opettajaohjaus, vertaisohjaus, opinnäytetyöpaja (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Opinnäytetyön suunnitelma arvioidaan HYV / HYL. Opintojakson arvosana on opinnäytetyön suunnitelman arvosana. Pääsääntöisesti arvosana on sama tiimin kaikille jäsenille. Poikkeustilanteissa voi olla eri. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment date range

    02.05.2022 - 30.09.2022

    Group(s)
    • PHAMMS20
    Seats

    5 - 30

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Pasi Alander
    Milla Lahdenperä
    Sari Silmäri (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Dental Technology

    Campus

    Kupittaa Campus

    Assessment scale

    Hyväksytty/Hylätty

    Alternative methods of attainment for implementation

    Aiemman opinnäytetyösuunnitelman hyväksilukeminen
    asiantuntijuusartikkelin alustava suunnitelma / suunnitteleminen (not translated)

    Pedagogic approaches

    - Pari- ja ryhmätyöskentely: opinnäytetyösuunnitelma laaditaan kirjallisesti ja esitetään suullisesti pienryhmässä
    - Itsenäinen työskentely: tiedonhaku opinnäytetyön aiheesta, metodiikkaan perehtyminen
    - Seminaaripäivä: opinnäytetyösuunnitelman suullinen esittäminen
    - Diskun yhteiset "teemalliset" Pajapäivät
    - Opettajaohjaus: jokainen pari/pienryhmä varaa ajan opettajaohjaukseen 2-3 kertaa ennen seminaaripäivää
    - Vertaisohjaus: jokainen pari/pienryhmä on ainakin kerran mukana opettajaohjaustilanteessa opponentin roolissa, yhden opinnäytetyösuunnitelman opponointi seminaaripäivässä, muiden esitysten vertaisarviointi
    - Opinnäytetyöpaja: Opinnäytetyön ohjausta järjestetään työpajoissa 3 x syyslukukauden aikana (not translated)

    Student's schedule and workload

    5op = 135h opiskelijan työtä
    Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen:
    • Lähiopetus 2h
    • Seminaaripäivä 4h
    • Opinnäytetyöpaja 24h
    • Opettajaohjaus 3h
    • Vertaisohjaus 10h
    • Itsenäinen ja tiimityöskentely 92h (not translated)

    Content scheduling

    Syyslukukausi 2022
    Opiskelija
    * jäsentää opinnäytetyönsä aiheen toteuttamiskelpoiseksi kokonaisuudeksi
    * laatii kirjallisesti hyväksytyn opinnäytetyön suunnitelman, jossa raportoidaan opinnäytetyön menetelmälliset ja sisällölliset ratkaisut
    * esittää suullisesti opinnäytetyön suunnitelman
    * ottaa vastaan ohjausta ja antaa vertaisohjausta

    - Pajapäivät syyslukukaudella: 26.9, 24.10, 28.11 (not translated)