•   Counselling Process 7081168-3013 11.01.2022-24.05.2022  5 credits  (PSOSS19V) +-
    Competence objectives of study unit
    Student
    - is able to create professional interaction and collaboration supporting the client’s participation
    the client’s participation.
    - is able to guide and support different clients and client groups in their
    everyday life.
    - is able to evaluate and describe different phases of the client process and develop his/her work based on it.
    Content of study unit
    Content

    - Implementation and reflection of the counselling process of the student’s own client work

    - work methods which help the client survive in the everyday life

    Teacher(s) in charge

    Anne Merta

    Learning material

    Korhonen, V. & Puukari, S.(toim.) 2013. Monikulttuurinen ohjaus ja neuvontatyö. PS-kustannus.Bookwell Oy, Juva.
    Mc Leod, J. 2005/2009. An Introduction to Counselling. (E-library). Open University Press
    Ojanen, S. 2008. Ohjauksesta oivallukseen. Ohjausteorian käsittelyä. Palmenia. University Press. Helsinki.
    Oksanen, J. 2014. Motivointi työvälineenä. PS-kustannus.Bookwell Oy, Juva.
    Onnismaa, Ju. 2011. Ohjaus- ja neuvontatyö. Aikaa huomiota ja kunnioitusta. Gaudeamus.Hakapaino Oy. Helsinki.
    Raatikainen, E. 2015. Lujita luottamusta. Asiakassuhteen rakentaminen sosiaali- ja terveysalalla. PS-kustannus.Bookwell Oy. Juva.
    Vehviläinen, S. 2015. Ohjaustyön opas. Yhteistyössä kohti toimijuutta. Gaudeamus.Gaudeamus Oy. Tallinna.
    Englanniksi (not translated)

    Learning methods

    Lähiopetus
    Opiskelijan tekemä yksilöohjaus
    Työnohjaustyöskentely (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Osallistuminen työnohjaukseen 1op (hyväksytty)
    Oman oahjaustyön prosessin raportointi 4 op (hyl, T1-K5) (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    11.01.2022 - 24.05.2022

    Enrollment date range

    02.12.2021 - 19.04.2022

    Group(s)
    • PSOSS19V
    Seats

    0 - 25

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Campus

    Kupittaa Campus

    Share of online studies

    5 credits

    Assessment scale

    H-5

    Alternative methods of attainment for implementation

    ei (not translated)

    Pedagogic approaches

    Opiskelija ohjaa asiakasta saaden siihen työnohjausta.
    Opiskelija valmistautuu kuhunkin työnohjaustapaamiseen. Opiskelija äänittää kolme ja videoi yhden ohjaustilanteen joita käsitellään työnohjauksessa.
    Opiskelijan oman ohjaustyön prosessista kirjoitetaan reflektiivinen ja teoreettisesti jäsennelty raportti, 1. palautus 24.5.2022
    2. palautus 9.8.2022 (not translated)

    Student's schedule and workload

    Lähiopetus, työnohjaustyöskentely (aktiivinen osallistuminen) ja työskentelyn esittely (pakollinen läsnäolo) 1op
    Oman ohjaustyön tarkastelu reflektiotehtävässä 4op (tarkempi ohjeistus Itsissä); raportin palautus 24.5 ja 9.8.2022 (not translated)

    Content scheduling

    Toteutus tiistai klo 8-10

    Opiskelija toteuttaa kevään aikana oman yksilöohjausprosessin.
    Ohjauksen tukena toteutuvat pienryhmäohjaukset.

    12.4.2022 klo 8-10 Jakson aloitus ja orientaatioluennot. Jakautuminen ohjaajakohtaisiin pienryhmiin, joissa sovitaan jakson työskentelystä ja ryhmäkohtaisista ohjaustapaamisista. Opiskelijan tulee osallistua aktiivisesti kaikkiin pienryhmätapaamisiin./ Linkki aloitukseen: https://turkuamk.zoom.us/j/9127797744
    19.4.2022 klo 8-10 Työnohjaus pienryhmissä LP, AM
    26.4.2022 klo 8-10 Työnohjaus pienryhmissä LP, AM
    3.5.2022 klo 8-10 Työnohjaus pienryhmissä LP, AM
    10.5.2022 klo 8-10 Työnohjaus pienryhmissä LP, AM
    17.5.2022 Työnohjaus pienryhmissä LP, AM (vara päivä)

    24.5.2022 Opintojakson päätösseminaari / LP, AM
    Aikuissosiaalityön 2 moduulin päättäminen. (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti työnohjauksen prosessiin.
    Opiskelija ei ole toteuttanut yksilöohjausprosessia sovitussa laajuudessa.
    Raportissa ohjausprosessin toteutusta ja reflektiota ei ole perusteltu teoreettisesti tai perustelu on hyvin niukkaa. (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    Opiskelija

    - osaa luoda asiakkaan osallisuutta tukevan ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen ja kuvata jonkin verran työnohjauksissa ja raportissa toteuttamaansa ohjausprosessia
    - osaa ohjata ja tukea tavoitteellisesti erilaisia asiakkaita ja asiakasryhmiä heidän arjessaan ja perustella ja kuvata jonkin verran toteuttamansa ohjauksen menetelmiä teoreettisesti
    - osaa arvioida, kuvata ja analysoida asiakasprosessin eri vaiheita ja tuoda esille ohjauksessaan kehittämiskohteita
    - on osallistunut työnohjauksiin (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    Opiskelija

    - osaa luoda asiakkaan osallisuutta tukevan ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen ja kuvata toteuttamaansa vuorovaikutusta työnohjauksissa ja raportissa hyvin
    - osaa ohjata ja tukea tavoitteellisesti erilaisia asiakkaita ja asiakasryhmiä heidän arjessaan ja kuvata toteuttamansa ohjauksen menetelmiä teoreettisesti työnohjauksissa ja raportissa
    - osaa arvioida, kuvata ja analysoida asiakasprosessin eri vaiheita hyvin ja kehittää työtään sen pohjalta ja tuoda esille ohjauksensa analysointia työnohjauksissa ja raportissa
    - on osallistunut aktiivisesti työnohjauksiin (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    Opiskelija
    - osaa luoda asiakkaan osallisuutta tukevan ammatillisen vuorovaikutus- ja yhteistyösuhteen ja kuvata toteuttamaansa vuorovaikutusta kiitettävästi työnohjauksissa ja raportissa
    - osaa ohjata ja tukea tavoitteellisesti erilaisia asiakkaita ja asiakasryhmiä heidän arjessaan ja perustella ja kuvata toteuttamansa ohjauksen menetelmiä teoreettisesti laajasti ja monipuolisesti raportissa ja työnohjauksissa
    - osaa arvioid, kuvata ja analysoida asiakasprosessin eri vaiheita ja kehittää työtään sen pohjalta ja tuoda esille ohjauksensa analysointia työnohjauksissa ja raportissa kiitettävästi.
    - on osallistunut työnohjauksiin aktiivisesti ja rakentavasti (not translated)