Skip to main content

Child Clients and Their Welfare in Residential Work (5 cr)

Code: 7081251-3004

General information


Enrollment
16.05.2022 - 22.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.11.2022 - 30.04.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Course
7081251
No reservations found for realization 7081251-3004!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Jakso toteutuu mahdollisuuksien mukaan lähiopetuksena kampuksella .

8.11. - 15.11.2022 Kaunokirjallisuustehtävän purku, Lapsen arki sijaishuollossa / LN
15.11 opetus / LN

15.11. - 22.11.2022 Lapsen kasvu ja kehitys / NK
22.11 opetus

23.11. kello 8.30 - 15.00 Tunne-elämän epävakaus ja sen kohtaaminen asiakastyössä. Osallistumme Turun AMKn täydennyskoulutuspäivään. Verkkototeutus. LN

22.11. - 29.11.2022
29.11 opetus / NK - Lapsen erityishaasteet (Nepsy)

29.11. - 6.12.2022 Minä lapsen omaohjaajana / LN
6.12 ei opetusta, itsenäinen haastattelutehtävä

6.12.2021 - 13.12.2022 Traumatisoituneen ja kiintymyssuhdehäiriöisen lapsen hoito / NK
13.12 Etäopetus klo 9.00 - 14.00 / NK, moduulin päättäminen klo 14.00 - 15.00 / LN, NK, SV, NV


*************************************************************
Läsnäolo100%. Paikalla oltava 50% opetuksesta, jotta mahdollisuus hyväksyttävään suoritukseen.

Objective

Student
- is able to recognize the special needs of placed children and their families
- learns to support placed children and their families

Content

Content
- placed children’s welfare; children’s “normal” and special needs; affectional issues, trauma
- with placed children; therapeutic facility upbringing
- cooperation between special and demanding level services: facility care (child and youth caring institution, reform schools),
special medical care, neuropsychiatry
- support of adaptation at home, parenthood persuasion
- participation of placed children’s parents

Student workload

Lähiopetus, ennakkotehtävät ja tiimityö 3op
Blogi 2op

Go back to top of page