•   Pedagogy of Early Education 7081274-3002 09.02.2021-09.03.2021  5 credits  (PSOSTS19, ...) +-
    Competence objectives of study unit
    Objectives
    Student
    - knows the basics of early education and knows how to plan, implement and evaluate a goal-directed activity
    - knows how to create a learning and growth environment supporting a child’s development.
    - is able to take into account the wholeness of care, upbringing and education in a child’s everyday life.
    - knows the basics of group guidance.
    Content of study unit
    Content

    - work and operating methods of early education: a child’s participation, pedagogics of early education

    - learning areas

    - pedagogic planning and documentation

    - wholeness of upbringing, education and care

    - planning, implementation and evaluation of the activities of a group of children

    Teacher(s) in charge

    Marika Kouki

    Learning material

    Raportissa käytettävät lähteitä mm:

    - Hujala, E. & Turja, L. (toim.) 2017. Varhaiskasvatuksen käsikirja. PS-kustannus. Bookwell. Myös uudempi painos käy.
    - Karila, K. & Lipponen, L. (toim.) 2013. Varhaiskasvatuksen pedagogiikka. Tampere: Vastapaino Oy.
    - Koivula M., Siippanen A. & Eerola-Pennanen P. (toim.) 2017. Valloittava varhaiskasvatus. Tampere: Vastapaino Oy.
    - Opetushallitus. 2018. Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2018.
    - Lisäksi opiskelijat käyttävät raportissa omaan ohjaustuokioon liittyvää tietoperustaa lapsen kehityksestä ja materiaalia, mihin ohjattu toiminta perustuu ja miksi (vähintään kaksi itse valittua lähdettä). (not translated)

    Learning methods

    pari- ja ryhmätyöskentely
    oppimistehtäväperusteinen (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Jakson arvosana muodostuu paritehtävänä työstetystä raportista T1-K5.
    Opiskelija antaa suullista palautetta toisille opiskelijoille ohjatuista toimintahetkistä, joita katsotaan yhdessä videoilta.

    Raportin 1. palautuspäivä on 19.3.2021
    Raportin 2. palautuspäivä on 1.4.2021 (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    09.02.2021 - 09.03.2021

    Enrollment date range

    01.12.2020 - 16.02.2021

    Group(s)
    • PSOSTS19
    • MSOSSS19
    Seats

    15 - 25

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Marika Kouki (vastuuopettaja) ja Heli Virjonen (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Social Services

    Campus

    Kupittaa Campus

    Assessment scale

    H-5

    Pedagogic approaches

    Toiminnallinen oppiminen
    Työelämäyhteydessä oppiminen (not translated)

    Student's schedule and workload

    Lähiopetus 1 op
    Pedagogisen ohjaustilanteen suunnittelu ja toteutus opiskelijaryhmälle ja siihen liittyvä kirjallinen raportti 3 op
    Ennakkotehtävä 1 op (not translated)

    Content scheduling

    Marikan linkki https://turkuamk.zoom.us/j/69111318232
    Helin linkki https://turkuamk.zoom.us/j/67696956826

    9.2.2021 Opetus Zoomissa
    Jakson aloitus klo 9-10 (MK) Vasun oppimisen alueet klo 10-11.30 (MK); klo 12.30-13.30 ed. aihe jatkuu; klo 13.40-15 Lapsiryhmän ohjaaminen (HV)
    *****************************************************************************************
    16.2.2021 Opetus Zoomissa
    klo 9-11:30 Työpajatyöskentelyä kahdessa ryhmässä: musiikki ja liikunta, sadut ja tarinat (MK,HV, SH); klo 12:30-14:00 Omien toimintasuunnitelmien valmistelua ohjaustuokiota varten (MK, SH)
    ****************************************************************************************
    viikolla 8 itsenäisen työskentelyn viikko perehtyen varhaiskasvatuksen ped. toimintaan ja oman suunnitelman laatimiseen parin kanssa
    *****************************************************************************************
    2.3.2021 Opetus Zoomissa
    klo 9:00-11:00 Vasuun liittyvän ennakkotehtävän purku (HV, MK, SH)
    klo 12:00 - 13:00 Lasten osallisuus ja oppimiskäsityksiä (HV) klo 13:15 -15:00 Pedagogisen toiminnan suunnittelu ja toteutus (arkipedagogiikka). Pedagoginen dokumentointi (MK;SH);

    *****************************************************************************************
    9.3.2021 Opetus Zoomissa (teimme päätöksen, että ohjaustuokiot tapahtuvat verkossa)
    klo 9-11:30 Toiminnan ohjaaminen opiskelijaryhmälle ja palautteen antaminen kahdessa eri ryhmässä (MK, SH/ HV) klo 12.30 - 13: 00 toimimtatuokioiden arviointi klo 13-14 vierailija kentältä ja 14.00 - 14.30 loppukeskustelu ja jakson arviointi

    - Opetuksessa 100% läsnäolo. Korvaustehtäviä voi tehdä vain kahdelta (sairauden takia) opetuspäivältä. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.


    Muutokset mahdollisia. (not translated)

    Assessment criteria
    Failed (0)

    Opiskelijan osaaminen ei yllä arviointikriteereihin 1-2 (not translated)

    Assessment criteria – satisfactory (1-2)

    - Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen pedagogiikan perusteet ja harjoittelee tavoitteellisen toiminnan suunnittelua ja toteutusta lapsiryhmälle.
    - Opiskelijalla on lapsiryhmän ohjaamisessa ja ohjausvuorovaikutuksessa kehitettävää. Lasten osallisuus ja oppimisen alueiden hyödyntäminen näkyy osittain hänen toiminnassaan.
    - Opiskelijan työskentelyssä toiminnan arviointi ja sen pedagoginen dokumentointi lasten kanssa ei vielä toteudu. (not translated)

    Assessment criteria – good (3-4)

    - Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen pedagogiikan perusteet ja osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa, vaikkei lasten osallisuus ja oppimisen alueet lapsiryhmän ohjauksessa vielä täysin kohtaa.
    - Opiskelijan ohjausvuorovaikutus on hyvää ja hän ottaa toiminnassa huomioon lasten aloitteet.
    - Opiskelija onnistuu toiminnan arvioinnissa ja dokumentoinnissa yhdessä lasten kanssa ja tukee lasten oppimaan oppimista. (not translated)

    Assessment criteria – excellent (5)

    - Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen pedagogiikan perusteet ja suunnittelee, toteuttaa ja arvioi pedagogista toimintaa.
    - Opiskelija soveltaa eri oppimisen alueita ja ohjausvuorovaikutuksessa korostuu lasten osallisuus ja lapsilähtöinen työskentelyote.
    - Opiskelija arvioi lasten kanssa toimintaa monipuolisesti dokumentoiden ja tukien lasten oppimaan oppimista. (not translated)