Sirpa Hänti, Tuuli Lahti, Sanna-Maria Nurmi
Järvinen, P.T., Rantala, J., & Ruotsalainen, P. (2014). Johda suoritusta. Helsinki: Talentum.
Mattila, P. (2018). Peilejä johtamiseen. Helsinki: Alma Talent.
Pirnes, U. (1988 tai uudempi). Kehittyvä johtajuus. Johtamisen dynamiikka. Keuruu: Otavan Kirjapaino Oy.
Seeck, H. 2008 (tai uudempi painos). Johtamisopit Suomessa. Helsinki: Gaudeamus Oy.
Viitala, R., & Jylhä, E. 2019. Johtaminen. Helsinki: Edita Publishing.
Vilkman, U. (2016). Etäjohtaminen. Tulosta joustavalla työllä. Helsinki: Alma Talent.
At least two additional sources based on the student's choice. One of these can be an interview of a leader.
In the study unit some theoretical models of management and leadership are considered and the chosen models are implied and reflected in a the student's own management and leadership development process.
Kurssin suorittamiseksi kaikki tehtävät tulee olla palautettuina annettuihin määräaikoihin mennessä ja hyväksytysti suoritettuina. Kurssin kokonaisarvosana annetaan asteikolla 0-5 ja se perustuu oppimistehtävien arviointeihin. (not translated)
Finnish
01.08.2021 - 31.12.2021
01.05.2021 - 15.08.2021
10 - 40
Tuuli Lahti
Sirpa Hänti
Tradenomi (ylempi AMK), SOTE-palvelujen ja -liiketoiminnan johtaminen (not translated)
3 credits
H-5
-
Innovation pedagogy is applied in several ways, at individual, group, and network level, in approaching the changing management and leadership process.
Reading the literature and participating to the "book club" in the class.
Report and presentation: analyzing and developing one's own leadership skills.
After completing the course, the student is able to:
- Analyze and develop yourself as a capable leader
- Create a new image of the Social and Health Care Sector at regional, national and international level
Contents:
- Self-management and leadership development
- The Importance of Leadership Style and Behavior in Working Community Enforcement and Wellbeing
- Renewing image of the Social and Health care Sector
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon. Tehtävissä on havaittavissa plagiointia. (not translated)
Tyydyttävä (1): On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.
Arvosana 2 on parempi kuin 1, mutta ei yllä arvosanaan 3. (not translated)
Hyvä (3): On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.
Arvosana 4 on parempi kuin 3, mutta ei yllä arvosanaan 4. (not translated)
Kiitettävä (5): On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote. (not translated)