Promoting the Functionality of Children and Adolescent (7 cr)
Code: TH00BF58-3004
General information
- Enrollment
- 19.05.2021 - 03.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 7 cr
- Local portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
2.9 4h info, yleistä lasten toimintaterapiasta, tt-prosessi
3.9 6h Lapsen normaalikehitys
6.9 8h Sensomot.perusvalmiuksien havainnointi, käytönnönharjoittelu B-ryhmä
9.9 8h Sensomot.perusvalmiuksien havainnointi, käytännönharjoittelu A-ryhmä
13.9 4h Toim. edistäminen - leikki
16.9 4h Kuvitteellisen leikin ilo, A-ryhmä
17.9 4h Kuvitteellisen leikin ilo, B-ryhmä
27.9.4h Toimintaterapia-arvioinnista ja DDDM
30.9 6h Arviointimenetelmät käytännössä, B-ryhmä
1.10 6h Arviointimenetelmät käytännössä A-ryhmä
7.10 6h Purku, A-ryhmä
8.10 6h Purku B-ryhmä
18.10 7h Terapian toteutus
22.10 6h Terapian toteutus
1.11 7h Kognitiiviset teoriat
Etätentti 12.11 klo 8.15-10.15
Objective
Opiskelija osaa
• selittää sensomotorisen kehityksen merkityksen lapsen toiminnallisten taitojen perustana,
• tunnistaa toimintaterapian näkökulman leikkiin,
• kuvata asiakaslähtöisen toimintaterapian perusteet perheiden kanssa työskentelyssä,
• valita asiakkaan tarpeisiin sopivan strategian ja viitekehyksen sisältäen terapian toteutuksen toimintaympäristön valinnan,
• perustellen valita asiakkaalle soveltuvat arviointimenetelmät yleisimmin käytetyistä arviointimenetelmistä,
• asettaa arvioinnin perusteella terapialle tavoitteet ja suunnitella terapiaa.
Content
Lapsen sensomotorinen normaalikehitys
Leikki lapsen toimintana ja leikin arviointimenetelmiä
Toimintaterapeutti leikin mahdollistajana
Lapsi ja perhe asiakkaana
Kehitykselliseen viitekehykseen perustuvat arviointi ja terapiamenetelmät
Kognitiiviseen viitekehykseen perustuvat arviointi ja terapiamenetelmät
Tavoitteiden asettaminen terapialle ja terapian toteutus
Lapsen toimintaterapian dokumentaatio
Materials
Itsleaening
Student workload
1op=27t, jolloin 7x27t= 189t, joista 62h kontaktiopetusta
Evaluation methods and criteria
Portfolio lapsen kehityksestä palautus, hks-hyl, +/- 1 numero
Kognitiivinen viitekehys, referaatit, hks-hyl
Tentti, numeerinen arviointi skaalalla 0-5