•   Research, Development and Innovation Competence TH00BO20-3030 17.03.2022-23.12.2022  5 credits  (PFYSIS20) +-
    Competence objectives of study unit
    The student
    -is able to describe the research and development process
    -is able to identify development needs in working life
    -is able to describe and evaluate methods applicable for use in research and development
    -is able to describe and evaluate methods for collecting, analysing and reporting data
    -is able to evaluate reliability and ethical principles
    -is able to act as an expert in multiprofessional groups
    Content of study unit
    Content

    - purpose and targets in research and development

    - quantitative and qualitative research and literature review

    - development and research processes

    - methods for collecting and analysing data

    - methods for development

    - reliability and ethics

    - working in multiprofessional groups

    Teacher(s) in charge

    Esa Bärlund, Kati Naamanka, Annukka Myllymäki

    Learning material

    Kuvaus löytyy Itsyssä. (not translated)

    Learning methods

    Itsenäiset verkko-tehtävät Itsyssä
    Verkkotentti
    Tehtäväperustainen opiskelu ja arviointi (not translated)

    Objects, timing and methods of assessment

    Opintojakson arvosana muodostuu välilehtien suoritetuista tehtävistä sekä hyväksytysti suoritetusta tentistä.
    Opintojaksolla on seurantatyökalu, josta opiskelija voi tarkistaa omia suoritteitaan.
    Opintojakson arviointi on HYL-5 - asteikolla, loppuarvosana määräytyy tentin perusteella. Kaikki tehtävät pitää olla hyväksytyst suoritettuina. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    17.03.2022 - 23.12.2022

    Enrollment date range

    16.03.2022 - 30.04.2022

    Group(s)
    • PFYSIS20
    Seats

    35 - 55

    Responsible unit

    Health and Well-being

    Teachers and responsibilities

    Toteutuksen ja tehtävien vastuuopettaja löytävät Itsyssä opintojakson toteutuksessa.

    Fysioterapian koulutuksen vastuuopettaja tällä opintojaksolla on Esa Bärlund .Opintojaksoon liittyvissä kysymyksissä voi olla yhteydessä häneen. (not translated)

    Degree Programme(s)

    Degree Programme in Physiotherapy

    Campus

    Kupittaa Campus

    Assessment scale

    H-5

    Exam dates and retake possibilities

    Tentti tehdään Itsyssä.

    Kevät 2022: tentit 10.2, 2.3, 30.3
    Kesä 2022: -
    Syksy 2022: - (not translated)

    Pedagogic approaches

    Itsenäinen ja parityöskentely, opettajaohjaus
    Verkko-opiskelu
    Learning-by-doing: Opintojakson tehtäväperustainen suoritustapa perustuu opiskelijan omaan aktiiviseen osallistumiseen ja suorittamiseen.
    Opintojaksolla opittavat kehittämis- ja tutkimusosaamisen taidot ovat työelämän moniammatillisissa tiimeissä toimimisen ja toiminnan kehittämisen taitoja. (not translated)

    Student's schedule and workload

    Itsenäiset verkko-tehtävät Itsyssä; Verkkotentti;Tehtäväperustainen opiskelu ja arviointi.
    Opiskelijan työmäärä on 135h(5op). (not translated)

    Content scheduling

    Kehittämis- ja tutkimusmenetelmien verkko-opintojakso Itsyssä. Opintojaksosta on yleensä kevät, kesä ja syksy toteutus. Jos opintojakso jää kesken, on sitä mahdollisuus jatkaa tekemättömien tehtävien osalta samassa tai seuraavassa toteutuksessa. Tämä on hyvä sopia erikseen opintojaksosta vastaavan opettajan kanssa. Jos tarvis, hän avaa osallistumisen seuraavaan toteutukseen. Jokaiseen toteutukseen liittyvät tentit joilla on tarkka aukioloaika.

    Kevät 2022: 17.1-8.4.2022 (klo 16.00), päättymisen jälkeen arviointi
    Tentit: 10.2, 2.3, 30.3

    Kesä 2022:
    Tentit:-

    Syksy 2022:
    Tentit:-



    Sisältö:
    Opintojakson sisältö: Tieteellisen tiedon ominaispiirteet ja tieteenfilosofiset lähestymistavat, yleisimmät kvantitatiivisen aineiston keruun ja analysoinnin menetelmät, keskeiset tilastolliset menetelmät, yleisimmät kvalitatiiviset aineiston keruun ja analysoinnin menetelmät, työelämän kehittämisen lähestymistavat ja menetelmät, tutkimus- ja kehittämistoiminnan eettiset periaatteet, tieteen tutkimuksen etiikka.
    - Terveysalan tutkimus- ja kehittämistyön kohteet ja tarkoitus
    - Opinnäytetyön prosessin eri vaiheet
    - Näyttöön perustuva toiminta
    - Terveysalan tietokantojen käyttö ja tieteellisten julkaisujen lukeminen
    - Erilaiset tutkimus- ja kehittämismenetelmät
    - Kehittämis- tai tutkimussuunnitelman laatiminen
    - Eettisyys ja luotettavuus tutkimus- ja kehittämisprosesseissa
    - Erilaiset ilmaisun keinot: raportin kirjoittaminen ja lähdemerkinnät, taulukkolaskentaohjelman käyttö
    - Tehtävät ja tentti em. osa-alueista
    Tavoitteet:
    Opiskelija osaa
    •tunnistaa tieteellisen tiedon ominaispiirteet,
    •tunnistaa sosiaali- ja terveysalan keskeiset tieteelliset tutkimustyön- ja työelämän kehittämismenetelmät,
    •käyttää perustellen tarkoituksenmukaista aineistokeruu- ja analysointimenetelmiä hakiessaan vastauksia erilaisiin ongelmiin ja kehittämistehtäviin,
    •tulkita aineistokeruu- ja analyysimenetelmien avulla saatua tietoa,
    •tuottaa ja tulkita ammatin ja työn seurantaan, suunnitteluun ja kehittämiseen liittyviä tilastoja,
    •selittää tutkimus- ja kehittämistoiminnan eettisiä periaatteita (not translated)