Skip to main content

Interviewing and interaction skills in physiotherapy (2 cr)

Code: TH00CL22-3001

General information


Enrollment

02.12.2022 - 15.01.2023

Timing

01.01.2023 - 04.06.2023

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Health and Well-being

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

19 - 29

Degree programmes

  • Degree Programme in Physiotherapy

Teachers

  • Iida Laine
  • Satu Takala

Groups

  • MFYSIK23
  • 25.04.2023 14:45 - 16:15, Opintojakson orientaatio, Haastattelu- ja vuorovaikutustaidot fysioterapiassa TH00CL22-3001
  • 08.05.2023 16:00 - 18:00, Haastattelu tutkimisen välineenä fysioterapiassa, Haastattelu- ja vuorovaikutustaidot fysioterapiassa TH00CL22-3001
  • 16.05.2023 12:00 - 17:00, Peda XR: Extended reality - harjoitteet VR-laseilla, Haastattelu- ja vuorovaikutustaidot fysioterapiassa TH00CL22-3001
  • 23.05.2023 08:00 - 12:00, Kohtaaminen fysioterapiassa, Haastattelu- ja vuorovaikutustaidot fysioterapiassa TH00CL22-3001
  • 29.05.2023 08:00 - 12:00, Kohtaaminen & vuorovaikutus fysioterapiassa (simulaatiot), Haastattelu- ja vuorovaikutustaidot fysioterapiassa TH00CL22-3001
  • 30.05.2023 12:00 - 16:00, Haastattelutehtävän purku & opintojakson yhteenveto, Haastattelu- ja vuorovaikutustaidot fysioterapiassa TH00CL22-3001

Objective

The student is able to
• choose and use case-specific and client oriented interaction methods in every stage of physiotherapy process and in multiprofessional situations
• combine the factors affecting on human learning and the principles of physiotherapeutic instruction when planning and implementing physiotherapeutic instruction
• regocnice ethical situations and ways to act ethically in various physiotherapysituations

Content

Facing the client, client-centered interaction, support for client’s internal motivation in every stage of therapyprocess. Physiotherapeutic interview, ethical principles and their use in physiotherapy

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Qualifications

No preceding knowledge