•   Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2 1002355-3172 29.08.2022-31.05.2023  1 op  (PTOIMS22) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelutaidot
    • Opiskelija tunnistaa omat haasteensa ja mahdollisuutensa opiskelussa ja opintojen etenemisessä.
    • Opiskelija osaa toimia opiskelu- ja työryhmissä ryhmän tavoitteen toteutumista edistäen.
    • Opiskelija tunnistaa yhteisöllisyyden ja yhteisten pelisääntöjen merkityksen opiskelussa ja työelämässä.
    • Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa rakentavaa ja oppimista edistävää palautetta.
    • Opiskelija sitoutuu tavoitteelliseen opiskeluun.

    Opiskelua tukevat palvelut
    • Opiskelija tietää ammattikorkeakouluopiskelun ohjaus- ja neuvontapalvelut.
    Peppi ja HOPS (henkilökohtainen oppimissuunnitelma)
    • Opiskelija tuntee oman koulutuksensa oppimissuunnitelman sisällön ja rakenteet.
    • Opiskelija ymmärtää, mikä on HOPS ja miksi se tehdään.
    • Opiskelija osaa käyttää Peppiä.
    • Opiskelija tietää opiskelumahdollisuudet muiden korkeakoulujen tarjonnassa.
    • Opiskelija tietää mahdollisuudet opintojen ja osaamisen hyväksi lukemiseen.
    Opintojakson sisältö
    Korkeakouluopiskelun taidot

    o Messin ”Opiskelu sujumaan” ja muu opiskelutaitomateriaali

    o Ajanhallinta

    o Ryhmädynamiikka ja ryhmätyötaidot

    o Turvallisuus Turun AMK:ssa

    o Opiskelu- ja työyhteisössä toimiminen

    o Opiskelijan palaute- ja vaikuttamisväylät



    Opiskelua tukevat palvelut

    o Ohjaus- ja neuvontapalvelut: opettajatuutori, opinto-ohjaaja, vertaistuutori, VIP-opiskelija, opintoneuvoja, kv-koordinaattori, koulutusvastaava, koulutus-ja tutkimuspäällikkö

    o Hyvinvoinnin tukiväylät: opintopsykologi, opiskeluterveydenhuollon palvelut (terveydenhoitaja, lääkäri- ja psykologipalvelut), esteettömyys, lukitestaus



    Peppi ja HOPS

    o Oppimissuunnitelma: perusopinnot, ammattiopinnot, harjoittelu ja opinnäytetyö sekä vapaasti valittavat opinnot; miten ja millä perusteella niitä valitaan

    o Peppi, HOPS:n laatiminen ja päivittäminen

    o Peppi, opintojaksoille ilmoittautuminen

    o kehityskeskustelu

    o tieto oman alansa työtehtävistä ja perustaitovaatimuksista

    o kansainvälistymisen mahdollisuudet kotimaassa ja ulkomailla

    o Peppi, opintojen ja osaamisen hyväksi lukemisen ohjeistus ja sähköinen asiointi

    o Muiden korkeakoulujen opintotarjonta ja opiskelumahdollisuudet



    Arviointi

    hyväksytty / hylätty

    Vastuuopettaja

    Mary-Ann Kaukinen

    Oppimismenetelmät

    Oppimaan oppiminen ja dialogisuus; opintojen henkilökohtaistaminen

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    29.08.2022 - 31.05.2023

    Ilmoittautumisaika

    30.07.2022 - 09.09.2022

    Ryhmä(t)
    • PTOIMS22
    Vastuuyksikkö

    Terveys ja hyvinvointi

    Koulutus

    Toimintaterapeuttikoulutus

    Arviointiasteikko

    H-5

    Pedagogiset toimintatavat

    Lähitunnit

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    Lähitunteihin osallistuminen
    HOPS:n ja oppimissopimuksen tekeminen

    Sisältö ja ajoitus

    Syksy 2022
    29.8. Tiimioppimisen ideologia
    7.9. OPS-perehdytys ja AHOT
    15.9. Arvioinnit (opettaja (reflektio/näyttö tai tentti), vertainen, tiimi sekä innovaatiokompetenssit) HOPS-keskusteluihin valmistautuminen
    26.9. Reflektiopaperin kirjoittaminen, raporttipohjan käyttö ja lähdeviittaukset, Sirpa Rajala
    26.9. Pienryhmät kehityskeskustelut (oppimissopimus?)
    10.10. Ajankohtaiset asiat, TT-liiton edustaja
    11.10. Työelämätuntemus-päivä
    11.11. Dialogisuus ja ryhmäytyminen
    8.12. Lukuvuoden päätös; katsaus kevääseen ja ilmoittautumiset opintojaksoille; glögittely

    Kevät 2023
    4t Kevään aikataulut ja ajankohtaiset asiat, opintojen etenemisen periaatteet, vava-passi ja ahotointi; palautejärjestelmä ja opiskelijabarometriin vastaaminen (auki XX-XX)
    4t Harjoittelun kokonaisuus ja muut ajankohtaiset asiat (Syksyn 2023 harjoittelupaikkojen varauspäivät Jobiilissa ovat 28.3.2023 (oma alue))

    Henkilökohtaiset kehityskeskustelut 30 min / opiskelija



    12.5.4t lukuvuoden päätös