Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 5 (1 op)
Toteutuksen tunnus: 1002358-3188
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2020 - 31.12.2020
Ajoitus
01.01.2021 - 28.05.2021
Opintopistemäärä
1 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 20
Koulutus
- Kuvataiteen koulutus
Opettaja
- Henna-Riikka Halonen
- Ismo Luukkonen
Ryhmät
-
PKUVAS17Kuvataiteen koulutus
Tavoitteet
• Opiskelija tekee suunnitelman opintojensa loppuunsaattamiseksi.
• Opiskelija valmistautuu työnhakutilanteisiin sekä laatii työllistymis- ja urasuunnitelman.
• Opiskelija osaa arvioida omaa ammatillista osaamistaan.
Sisältö
o innovaatiokompetenssit -itsearviointi
o työhakemus ja CV
o työllistymis- ja urasuunnitelma
o kehityskeskustelu
o HOPSin päivittäminen
o monikulttuurisuus ja oma kansainvälistyminen
o valmistumisprosessi
o jatko-opiskelumahdollisuudet
Sisällön jaksotus
Lyhyt ohje prosessiportfoliolle: Portfolioon keräätte tekstiä ja kuvia oman taiteellisen opinnäytetyönne prosessista. Liittäkää siihen lopuksi myös arviointitilaisuuden herättämiä ajatuksia. Portfoliot ovat opetusmateriaalia seuraavien vuosikurssien opiskelijoille, joten esim. liian henkilökohtaisia asioita ei kannata siinä käsitellä.
Hyvä prosessiportfolio antaa kuvan koko taiteellisen opinnäytetyön prosessin ajalta syksystä kevääseen. Kirjaa mukaan ensimmäiset ideasi ja niiden kehittyminen teoksiksi ja taiteelliseksi portfolioksi. Millaisia päätöksiä, epäilyjä, onnistumisia ja haasteita sinulla oli? Ei ole tarkoitus, että palautat täyttä työpäiväkirjaa, vaan kuvaat tärkeimmät kehitysvaiheet. Jokainen prosessi on erilainen, joten sivumäärää ei ole määritelty.
Portfoliosta saat 1 op, joten sen ei ole tarkoitus olla valtavan pitkä. Runsas kuvitus matkan varrelta on eduksi: luonnoksia, testejä ja teoskuvia. Tekstityyli on vapaa, kunhan siitä välittyy yllä mainitut asiat. Prosessiportfolion tekstin pitää kuitenkin olla sellaista, että itse voit olla hyvillä mielin tietäessäsi, että sitä käytetään alempien vuosikurssien opetuksessa.
Arviointiasteikko
H-5