Siirry suoraan sisältöön

Ryhmän ohjaaminen ja pedagogiikka 2 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2011405-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

Linnankadun taidekampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 14

Koulutus

  • Esittävän taiteen koulutus

Opettaja

  • Marja Susi

Ryhmät

  • PTEATS20
    Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2020

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisen opintokokonaisuuden opettajan valitsemille osallistujille. Opiskelija osaa ohjata ryhmää osallistavien ja eettisten periaatteiden mukaan. Opiskelija osaa käsitteellistää teatteri-ilmaisun ohjaajan työtä osana kulttuurihyvinvoinnin kontekstia.

Sisältö

Teatteriopetuksen suunnittelu ja toteutus tiimissä. Luennot, työpajat, harjoitteet, harjoitustyöt ja itsenäinen työ.

Oppimateriaalit

Jaetaan opintojakson aikana.

Opetusmenetelmät

Luento-opetus, pienryhmätyöskentely, työpajojen ohjaaminen, raportti.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson aikana syvennetään omaa osaamista ryhmän ohjaamisesta. Painopistealueena ovat taiteen ja kulttuurin hyvinvointivaikutukset teatteri-ilmaisun ohjaajan työssä.
Opintojaksolla tutustutaan ajankohtaiseen tietoon taiteen ja kulttuurin hyvinvointivaikutuksista ja suunnitellaan sekä toteutetaan kolmen työpajan kokonaisuus pienryhmissä Turun ammatti-instituutin lähihoitajaopiskelijoille.
Työpajojen sisältö suunnitellaan osallistujaryhmien tarpeiden sekä ohjaajien omien tavoitteiden mukaan.

Ensimmäinen kerta (tutustuminen + työskentely)
20.10. 8-12 välillä
Työpajakerrat 27.10 sekä 3.11. 8-12

Opintojakson päätteeksi kirjoitetaan raportti omasta oppimiskokemuksesta ja opintojakson teemojen mahdollisuuksista teatteri-ilmaisun ohjaajan työssä.

Sisällön jaksotus

19.10.- 4.11. 2021

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Läsnäolo opetuksessa ja osallistuminen
-annettujen tehtävien suorittaminen määräajassa
-sisällön kehittäminen itsenäisesti ja yhdessä ryhmän kanssa
-ohjaajana toimiminen ja siinä kehittyminen
-vuorovaikutus osana prosessia
-raportti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

-opiskelija on läsnä opetuksessa
-opiskelija ymmärtää perustiedot sisällöstä
-annettujen tehtävien suorittaminen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

-läsnäolo opetuksessa
-opiskeltavan sisällön soveltaminen ja kehittäminen ryhmässä ja yksilönä sekä ohjaustilanteissa
-ryhmätehtävissä rakentavasti ja reflektiivisesti toimiminen, sisällön soveltaminen jäsennetysti
-oman reflektiokyvyn osoittaminen suhteessa annettuihin tehtäviin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

-läsnäolo opetuksessa
-opiskeltavan sisällön soveltaminen ryhmässä ja yksilönä sekä ohaustilanteissa
-ryhmätehtävissä rakentavasti ja reflektiivisesti toimiminen, sisällön soveltaminen jäsennetysti
-oman reflektiokyvyn osoittaminen suhteessa annettuihin tehtäviin
-lisäksi sisällön kehittäminen erityisen kiitettävällä tavalla yksilönä ja ryhmässä