Tanssin liike- ja teosanalyysi 1 (2 op)
Toteutuksen tunnus: 2011511-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
27.08.2019 - 31.10.2019
Ajoitus
03.09.2019 - 18.12.2019
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
8 - 8
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
- Heidi Alppirinne
Ryhmät
-
PTANSS19Tanssinopettaja syksy 19
Tavoitteet
Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
Opiskelija osaa analysoida liikettä Effort-Shape analyysin periaatteiden mukaan ja hyödyntää Effort-Shape analyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija osaa tulkita notaatiota. Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.
Sisältö
Opintojakso rakentuu Effort-Shape analyysin, tilaharmonian ja liikemerkinnän opinnoista sekä Bartenieff Fundamentals ™ harjoitteista ja tanssin teostuntemuksesta.
Opintojakso-osa sisältää oppimistehtäviä
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, fyysiset harjoitteet, keskustelut.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, luennot, fyysiset harjoitteet, oppimistehtävät. Kansainvälisyysoppiminen toteutuu osittain englanninkielisellä opetuksella ja oppimateriaalilla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.
Lähiopetusta 20 x 90min. Loput ajasta on varattu oppimistehtävien tekemiseen ja oman työskentelyn reflektointiin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suorittaminen sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%.
Sisällön jaksotus
Syksy 2019.
Tanssin liikeanalyysi.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen määräajassa ja laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.