Siirry suoraan sisältöön

Audiovisuaalinen suunnittelu 1 (2 op)

Toteutuksen tunnus: 2011515-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

05.09.2022 - 14.11.2022

Ajoitus

15.11.2022 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Toimipiste

Linnankadun taidekampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 15

Koulutus

  • Esittävän taiteen koulutus

Opettaja

  • Mervi Rankila-Källström
  • Esa Pukero

Ryhmät

  • PTEATS22
    Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2022

Tavoitteet

Opiskelija osaa esityksen audiovisuaalisen rakennuksen ja suunnittelun perusteet

Sisältö

Luennot, harjoitukset, työpajat, itsenäinen työ, kirjalliset työt.

Oppimateriaalit

Luentomuistiinpanot, esitystekniset järjestelmät.

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitustehtävät ja muistiinpanot. Oma suunnittelu.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus teorian ja käytännön kautta sekä työskentely työryhmän jäsenenä produktioissa.

Sisällön jaksotus

Tutustutaan valoon ilmiönä, Tutustutaan työkaluihin, jolla saadaan kuva suunnitelmasta näyttämölle ja rakennetaan tekniikka sen kuvan toteuttamiseksi.
Äänen perusteet.

Esitystekniikan suunnittelulliset perusteet. Miten esitystekniikka liittyy esityskokonaisuuteen?Opiskelijalle tulee tutuksi, suunnittelun lisäksi, käytännön kautta työskentely projekti- tai opinnäytetyöohjausten valoajajana ja/tai ääniajajana.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Läsnäolo, tehdyt tehtävät, aktiivisuus, Taito soveltaa oppimaansa omasta lähtökohdasta.

Hylätty (0)

Tekemättömät tehtävät, läsnäolon puuttuminen, häirintä, epäasiallisuus ja passiivinen toiminta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Työ on tehty rimaa hipoen, lähellä minimitasoa. Motivaatio ei ole ollut kohdallaan, käytetyt keinot osin sattumanvaraisia ja osin perusteltuja. Osaamisesta on kuitenkin näyttöä ja omia taipumuksia prosessissa ja lopputuloksessa on nähtävissä.
Työ on tehty hätäisesti suorittaen. Näyttö on niukkaa ja epätasaista. Työ on luonnos ja viimeistelemätön, eikä tehtyjä ratkaisuja pysty perustelemaan

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arviointi kuten kohdassa kiitettävä, mutta kaikin kohdin arviointi ei täytä kiitettävän ehtoja.
Tekee työtä kiinnostuneesti ja vastuuntuntoisesti, käyttää omaksumiaan taitoja ja ilmaisukeinot ovat perusteltavissa ja hahmotettavissa. Lopputulos on kokonainen, mutta riskitön tai kiitettävästä puuttuu useampi kuin yksi kohta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tekee työtä kiinnostuneesti, oma- aloitteisesti ja vastuuntuntoisesti, tekijä edesauttaa koko ryhmän onnistumista. Työtä tehdään suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti. Tekijän keinot ovat harkittuja ja perusteltuja. tekemisessä ja lopputuloksessa näkyy oma käsiala sekä taito soveltaa oppimaansa.