•   Yhteisöviestinnän perusteet 2081201-3001 01.01.2019-07.06.2019  5 op  (PMEDIS17jour) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa määritellä yhteisöviestinnän paikan viestinnän kokonaiskentässä sekä yhteisöviestinnän keskeiset käsitteet esitellä omaa työtä, projektia, hanketta, yhteisöä tai muuta toimintaa yhteisön sisällä sekä ulkopuolisille (asiakkaat, toimeksiantaja, yleisö, media) perusteet viestinnästä, tiedottamisesta medialle sekä sosiaalisesta mediasta määritellä viestintäammattilaisen roolin ja tehtävät ulkoisessa viestinnässä laatia mediatiedotteen ja järjestää tiedotustilaisuuden itsenäisesti tai yhteistyössä viestintäammattilaisen kanssa
    Opintojakson sisältö
    yhteisöviestinnän keskeiset käsitteet oman työn tai toiminnan esittely yhteisöjen viestinnälliset tarpeet tiedottaminen medialle: mediatiedote, tiedotustilaisuus sosiaalinen media

    Vastuuopettaja

    Jussi Kokkola

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    01.01.2019 - 07.06.2019

    Ilmoittautumisaika

    02.12.2018 - 16.01.2019

    Ryhmä(t)
    • PMEDIS17jour
    Vastuuyksikkö

    Taideakatemia

    Ohjausvastuut

    Juha Sopanen, juha.sopanen@turkuamk.fi, 050 5985 537

    Arviointiasteikko

    H-5

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    Oppimistehtävät:
    viikoittaiset verkkokeskustelut jaellun materiaalin pohjalta, 6 tekstiä/videota ja yhteenveto
    mediatiedotteen laadinta
    nettisivujutun teko pienryhmänä/työparina
    sosiaalisen median sisällön tuottaminen yksin/työparina
    oman viestintäesimerkin valinta ja esittely

    Sisältö ja ajoitus

    Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Turun AMK:n viestintäpalvelujen kanssa.
    Opintojakso toteutetaan ajalla 7.1.-22.2.2019.
    Lähiopetusta on ajalla 7.1.- 13.2.2019.
    Opintojaksolla on käytössä Optima-verkko-oppimisalusta materiaalien jakoon, tehtäville ja keskustelulle.
    Toteutus jakaantuu 7 kalenteriviikolle, joista viimeinen on varattu oppimistehtävien loppuunsaattamiseen ja yhteenvetokeskusteluun verkossa.
    Lähiopetuskerrat koostuvat teematietoiskuista, viestintäammattilaisten vierailuista ja oppimistehtävien toimeksiannoista, ideoinnista ja oppimistehtäväpalautteista.
    Lähiopetuskertojen teemat:
    Orientaatio ja viestinnän keskeiset käsitteet
    Viestinnän ja markkinoinnin tehtävä organisaatiossa(brändi)
    Viestintäammattilainen(toimenkuvia, työn luonne, vaatimukset)
    Viestinnän ja markkinoinnin integraatio(sisältömarkkinointi, versiointi, ostettu/ansaittu/omistettu julkisuus)
    Särkymätön viestintä(mahdollisuusviestintä, kriisiviestintä, mainetyö)
    Mediaviestintä
    Visuaalinen viestintä(graafinen ilme, kuvamaailma, videot)
    Sosiaalinen media (kanavat, sisältösuunnitelmat, kampanjat)
    Onnistunut yhteisöviestintä(opiskelijoiden omien valintojen esittely)