Siirry suoraan sisältöön

Yhteisön viestinnän tavoitteet ja toimintamuodot (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081202-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2018 - 13.01.2019

Ajoitus

26.02.2019 - 31.03.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 20

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Jussi Kokkola

Vastuuopettaja

Jussi Kokkola

Ryhmät

  • PMEDIS17jour
    PMEDIS17 journalismi
  • PMEDIS17
    Medianomi syksy2017

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa osaa selittää mediajulkisuuden merkityksen yhteisön maineelle ja hahmottaa sen vaikutuksen yhteisöstä luotaviin mielikuviin osaa käyttää eri viestintämuotoja viestittäessä yhteisön eri sidosryhmille osaa käyttää sosiaalista mediaa osana yhteisö- ja markkinointiviestintää tunnistaa yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia ulkoisen viestinnän keinoja osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisöviestintää suhteessa yhteisön tavoitteisiin ja toimintaan tuntee viestinnän onnistumisen mittaamisen ja arvioinnin keinoja

Sisältö

maine, imago, mielikuvat kriisiviestintä sidosryhmät sosiaalinen media sisällön konseptointi ja markkinointi viestinnän suunnittelu viestinnän mittaaminen ja onnistumisen arviointi

Oppimateriaalit

Rytmihäiriö, Kirsi Piha 2015
Mitattava viestintä, Procomma Academic 2017
Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja, Elisa Juholin 2017

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssilla toteutetaan yksi isompi tehtävä toimeksiannon perusteella sekä usempia suppeampia tehtäviä.

Sisällön jaksotus

Toteutusaika 25.2.-29.3.
Lähiopetuskerrat ti & to klo 9.15-11.45, tila Luuppi
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• osaa selittää mediajulkisuuden merkityksen yhteisön maineelle ja hahmottaa sen vaikutuksen yhteisöstä luotaviin mielikuviin
• osaa käyttää eri viestintämuotoja viestittäessä yhteisön eri sidosryhmille
• osaa käyttää sosiaalista mediaa osana yhteisö- ja markkinointiviestintää
• tunnistaa yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia ulkoisen viestinnän keinoja
• osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
• osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisöviestintää suhteessa yhteisön tavoitteisiin ja toimintaan
• tuntee viestinnän onnistumisen mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Opintojakson sisältö
• maine, imago, mielikuvat
• kriisiviestintä
• sidosryhmät
• sosiaalinen media
• sisällön konseptointi ja markkinointi
• viestinnän suunnittelu
• viestinnän mittaaminen ja onnistumisen arviointi
Opintojakso toteutetaan osittain yhteistyössä Viestintäliigan kanssa. Kurssilla some-painotus ja luvassa useita vierailijoita.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kaksi viikkoa viimeisen palautuspäivän jälkeen. Arviointi media-alan arviointikehikon mukaan asteikolla 1-5/hyl.