Yhteisön viestinnän tavoitteet ja toimintamuodot (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081202-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 13.01.2019
Ajoitus
26.02.2019 - 31.03.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 20
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Jussi Kokkola
Vastuuopettaja
Jussi Kokkola
Ryhmät
-
PMEDIS17jourPMEDIS17 journalismi
-
PMEDIS17Medianomi syksy2017
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa osaa selittää mediajulkisuuden merkityksen yhteisön maineelle ja hahmottaa sen vaikutuksen yhteisöstä luotaviin mielikuviin osaa käyttää eri viestintämuotoja viestittäessä yhteisön eri sidosryhmille osaa käyttää sosiaalista mediaa osana yhteisö- ja markkinointiviestintää tunnistaa yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia ulkoisen viestinnän keinoja osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisöviestintää suhteessa yhteisön tavoitteisiin ja toimintaan tuntee viestinnän onnistumisen mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Sisältö
maine, imago, mielikuvat kriisiviestintä sidosryhmät sosiaalinen media sisällön konseptointi ja markkinointi viestinnän suunnittelu viestinnän mittaaminen ja onnistumisen arviointi
Oppimateriaalit
Rytmihäiriö, Kirsi Piha 2015
Mitattava viestintä, Procomma Academic 2017
Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja, Elisa Juholin 2017
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssilla toteutetaan yksi isompi tehtävä toimeksiannon perusteella sekä usempia suppeampia tehtäviä.
Sisällön jaksotus
Toteutusaika 25.2.-29.3.
Lähiopetuskerrat ti & to klo 9.15-11.45, tila Luuppi
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• osaa selittää mediajulkisuuden merkityksen yhteisön maineelle ja hahmottaa sen vaikutuksen yhteisöstä luotaviin mielikuviin
• osaa käyttää eri viestintämuotoja viestittäessä yhteisön eri sidosryhmille
• osaa käyttää sosiaalista mediaa osana yhteisö- ja markkinointiviestintää
• tunnistaa yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia ulkoisen viestinnän keinoja
• osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
• osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisöviestintää suhteessa yhteisön tavoitteisiin ja toimintaan
• tuntee viestinnän onnistumisen mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Opintojakson sisältö
• maine, imago, mielikuvat
• kriisiviestintä
• sidosryhmät
• sosiaalinen media
• sisällön konseptointi ja markkinointi
• viestinnän suunnittelu
• viestinnän mittaaminen ja onnistumisen arviointi
Opintojakso toteutetaan osittain yhteistyössä Viestintäliigan kanssa. Kurssilla some-painotus ja luvassa useita vierailijoita.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kaksi viikkoa viimeisen palautuspäivän jälkeen. Arviointi media-alan arviointikehikon mukaan asteikolla 1-5/hyl.