•   Vaikuttava esiintyminen 2081299-3001 20.10.2020-12.11.2020  5 op  (VAVA2021) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opintojakson suoritettuaan opiskelijaymmärtää vaikuttavan viestinnän osatekijäthahmottaa argumentoinnin ja vuorovaikutuksen merkityksen esiintymisessäarvioi ja kehittää jatkuvasti omia viestinnällisiä valmiuksiaanhyödyntää viestintä-, esiintymis- ja kuuntelutaitojaan monipuolisesti.
    Opintojakson sisältö
    oma persoona viestintävälineenäesiintymisvarmuusesityksen rakentaminenvaikuttavan viestinnän osatekijätoman idean myyminen ja puheella vaikuttaminenvuorovaikutus kuulijoiden kanssaäänenkäyttö ja -huolto.

    Vastuuopettaja

    Johanna Vaaherkumpu

    Oppimateriaali

    Opettajan lähitunneilla jakama ja ohjeistama.

    Oppimismenetelmät

    Opettajan ohjaus ja käytännön harjoitukset, ryhmäkeskustelu, palautekeskustelu ja kokemusten jakaminen.
    Yksin ei tarvitse esiintyä, vaan harjoitukset tehdään aina turvallisessa ympäristössä osallistujia kunnioittaen.
    Menetelmät keskittyvät seuraaviin asioihin:
    • oma persoona viestintävälineenä
    • esiintymisvarmuus
    • esityksen rakentaminen
    • vaikuttavan viestinnän osatekijät
    • oman idean myyminen ja puheella vaikuttaminen
    • vuorovaikutus kuulijoiden kanssa
    • äänenkäyttö ja -huolto.

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Yhteiset harjoitukset ja keskustelut,
    Puheviestintätaidot,
    Suulliset presentaatiot,
    Kirjalliset tehtävät

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    20.10.2020 - 12.11.2020

    Ilmoittautumisaika

    20.09.2020 - 19.10.2020

    Ryhmä(t)
    • VAVA2021
    Opiskelijamäärä (min - max)

    10 - 30

    Vastuuyksikkö

    Yhteiset palvelut

    Ohjausvastuut

    5 opintopistettä

    opettaja:
    Johanna Vaaherkumpu
    johanna.vaaherkumpu@turkuamk.fi
    p. 040 355 0185

    Lisätietoja

    Tämä on avoimen AMK:n opiskelijoille (mukaan lukien polkuopiskelijat) suunnattu toteutus. Tutkinto-opiskelijoille on varattu 5 opiskelijan kiintiö.

    Toimipiste

    Kupittaan kampus

    Arviointiasteikko

    H-5

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    Ei tenttiä.

    Pedagogiset toimintatavat

    Opettajan ohjaus
    Osallistavat oppimismenetelmät
    Innopedagogiikka
    Puheviestinnän harjoitukset turvallisesti ryhmässä

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    Opiskelijan työtä 5 op, 75 tuntia.
    Lähiopetuskerroilla tehtävät harjoitukset
    Etätehtävät
    Presentaation valmistelu ja esittäminen yksin tai parin kanssa.
    Pienet analyysi- ja kirjotiustehtävät

    Sisältö ja ajoitus

    Opinnoissa työyhteisöviestintä on keskeisellä sijalla. Perehdyt monipuolisesti sanalliseen ja sanattomaan viestintään, vuorovaikutukseen ja esiintymisen sekä ilmaisun vahvistamiseen.
    Opintojaksolla harjoittelet siis erityisesti työelämässä tarvittavia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja ja saat rohkeutta ilmaisuusi.

    Opintojakson jälkeen osaat
    • toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
    • kehittää omia viestinnällisiä valmiuksiasi
    • uskaltaa rohkeammin ja varmemmin puhua, esiintyä ja ilmaista itseäsi
    • ottaa huomioon vastaanottajan, tilanteen ja ammattialan
    • arvioida omia viestintä-, esiintymis- ja kuuntelutaitojasi monipuolisesti
    • antaa ja saada rakentavaa palautetta

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Opiskelija ei osallistu opetukseen eikä tee ja palauta tehtäviä.

    Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

    Opiskelija on osallistuu heikohkosti lähitunneille ja tekee tehtävät puutteellisesti.

    Arviointikriteerit - hyvä (3-4)

    Opiskelija osallistuu hyvin lähitunneille ja osoittaa aktiivisuutta ja oppimista. Hän haluaa kehittyä viestintätaidoissaan ja tekee kaikki tehtävät kiitettävästi, osallistuu tehokkaasti ryhmäkeskusteluihin ja harjoituksiin.

    Arviointikriteerit - kiitettävä (5)

    Opiskelija osallistuu aina lähitunneille ja osoittaa erityistä aktiivisuutta ja oppimista. Hän haluaa kehittyä viestintätaidoissaan ja tekee kaikki tehtävät erinomaisesti. Opiskelija osallistuu tehokkaasti ryhmäkeskusteluihin ja harjoituksiin. Hän myös osoittaa erityistä kehittymistä viestintätaidoissaan.