Viestinnän keinot ja tavoitteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081319-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 31.01.2020
Ajoitus
25.02.2020 - 26.03.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Jussi Kokkola
Vastuuopettaja
Jussi Kokkola
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää mediajulkisuuden merkityksen yrityksen tai yhteisön maineelle ja hahmottaa julkisuuden vaikutuksen yrityksestä tai yhteisöstä syntyviin mielikuviin
- käyttää eri viestintäkeinoja viestittäessä eri sidos- ja kohderyhmille
- tunnistaa yrityksen tai yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia viestinnän keinoja
- osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
- tuntee viestinnän mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään siihen, miten yritysten ja yhteisöjen mainetta, imagoa ja mielikuvaa rakennetaan. Keskeistä on ymmärtää erilaisten sidos- ja kohderyhmien rooli ja kyetä tuottamaan eri yleisöille merkityksellisiä tarinoita. Kurssilla käydään läpi sisältösuunnittelua ja konseptointia sekä perehdytään kriisiviestintään, viestinnän suunnittelun perusteisiin ja viestinnän mittaamiseen.
Sisällön jaksotus
Opintojaksolla perehdytään siihen, miten yritysten ja yhteisöjen mainetta, imagoa ja mielikuvaa rakennetaan. Keskeistä on ymmärtää erilaisten sidos- ja kohderyhmien rooli ja kyetä tuottamaan eri yleisöille merkityksellisiä tarinoita. Opintojaksolla käydään läpi sisältösuunnittelua ja konseptointia sekä perehdytään kriisiviestintään, viestinnän suunnittelun perusteisiin ja viestinnän mittaamiseen.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää mediajulkisuuden merkityksen yrityksen tai yhteisön maineelle ja hahmottaa julkisuuden vaikutuksen yrityksestä tai yhteisöstä syntyviin mielikuviin
- käyttää eri viestintäkeinoja viestittäessä eri sidos- ja kohderyhmille
- tunnistaa yrityksen tai yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia viestinnän keinoja
- määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
- käyttää viestinnän mittaamisen ja arvioinnin keinoja
Kurssin aikataulu 25.2.-26.3.
ti 25.2. klo 9.15-12
to 27.2. klo 9.15-12 Toimeksianto (Viestintäliiga & Hansa)
ti 3.3. klo 9.15-12
to 5.3. klo 9.15-12 Vierailu Viestintäliigan toimistolla & luento some-mainonnasta
ti 10.3. klo 9.15-12
to 12.3. klo 9.15-12 Välipalaute Viestintäliigalla
ti 17.3. klo 9.15-12
to 19.3. klo 9.15-12
ti 24.3. klo 9.15-12 Loppukatselmus (Viestintäliiga & Hansa)
to 26.3. klo 9.15-12
Arviointiasteikko
H-5