Siirry suoraan sisältöön

Viestinnän keinot ja tavoitteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081319-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 31.01.2020

Ajoitus

25.02.2020 - 26.03.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 25

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Jussi Kokkola

Vastuuopettaja

Jussi Kokkola

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää mediajulkisuuden merkityksen yrityksen tai yhteisön maineelle ja hahmottaa julkisuuden vaikutuksen yrityksestä tai yhteisöstä syntyviin mielikuviin
- käyttää eri viestintäkeinoja viestittäessä eri sidos- ja kohderyhmille
- tunnistaa yrityksen tai yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia viestinnän keinoja
- osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
- tuntee viestinnän mittaamisen ja arvioinnin keinoja

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään siihen, miten yritysten ja yhteisöjen mainetta, imagoa ja mielikuvaa rakennetaan. Keskeistä on ymmärtää erilaisten sidos- ja kohderyhmien rooli ja kyetä tuottamaan eri yleisöille merkityksellisiä tarinoita. Kurssilla käydään läpi sisältösuunnittelua ja konseptointia sekä perehdytään kriisiviestintään, viestinnän suunnittelun perusteisiin ja viestinnän mittaamiseen.

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla perehdytään siihen, miten yritysten ja yhteisöjen mainetta, imagoa ja mielikuvaa rakennetaan. Keskeistä on ymmärtää erilaisten sidos- ja kohderyhmien rooli ja kyetä tuottamaan eri yleisöille merkityksellisiä tarinoita. Opintojaksolla käydään läpi sisältösuunnittelua ja konseptointia sekä perehdytään kriisiviestintään, viestinnän suunnittelun perusteisiin ja viestinnän mittaamiseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- selittää mediajulkisuuden merkityksen yrityksen tai yhteisön maineelle ja hahmottaa julkisuuden vaikutuksen yrityksestä tai yhteisöstä syntyviin mielikuviin
- käyttää eri viestintäkeinoja viestittäessä eri sidos- ja kohderyhmille
- tunnistaa yrityksen tai yhteisön kriisitilanteita ja osaa ehdottaa niihin soveltuvia viestinnän keinoja
- määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia tilaajalle
- käyttää viestinnän mittaamisen ja arvioinnin keinoja

Kurssin aikataulu 25.2.-26.3.
ti 25.2. klo 9.15-12
to 27.2. klo 9.15-12 Toimeksianto (Viestintäliiga & Hansa)
ti 3.3. klo 9.15-12
to 5.3. klo 9.15-12 Vierailu Viestintäliigan toimistolla & luento some-mainonnasta
ti 10.3. klo 9.15-12
to 12.3. klo 9.15-12 Välipalaute Viestintäliigalla
ti 17.3. klo 9.15-12
to 19.3. klo 9.15-12
ti 24.3. klo 9.15-12 Loppukatselmus (Viestintäliiga & Hansa)
to 26.3. klo 9.15-12

Arviointiasteikko

H-5