Markkinoinnin perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081321-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
27.08.2019 - 30.09.2019
Ajoitus
05.09.2019 - 05.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
16 - 24
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS19Medianomi S19
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata markkinoinnillisen ajattelun lähtökohdat ja osa-alueet
- kuvata markkinoinnin keskeiset käsitteet, toimintatavat ja keinot
- määritellä markkinoinnin merkityksen ja tehtävät oman alansa toiminnassa
- määritellä asiakaslähtöisen markkinoinnin suunnitteluelementit ja merkityksen
Sisältö
Opintojakso toimii perustana mainonnan suunnittelun opinnoille. Opintojaksolla opiskelijat tutustuvat markkinoinnin peruskäsitteisiin, kohderyhmäajatteluun, tavoiteasetantaan sekä tärkeimpiin kilpailukeinoihin. Opiskelijat oppivat ymmärtämään asiakaslähtöistä markkinoinnin suunnittelua sekä tavoitteellista viestintää. Opintojaksolla tehdään markkinoinnin analysointi- ja suunnitteluharjoituksia itsenäisesti sekä pienryhmissä yhteisen päämäärän saavuttamiseksi ja ryhmätyötaitojen kehittämiseksi.
Oppimateriaalit
Kirjatentti: Markkinoinnin maailma (Bergström ja Leppänen 2007)
Muu materiaali jaetaan lähiopetuksessa
Opetusmenetelmät
Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti, tiimityöskentelyä ja itsenäisiä harjoituksia
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
to 5.12. klo 10-12
uusintamahdollisuudesta sovitaan erikseen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
harjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti
kirjatentti
Sisällön jaksotus
Markkinoinnin peruskäsitteet, kohderyhmäajattelu, tärkeimmät kilpailukeinot, asiakaslähtöinen markkinoinnin suunnittelu
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja harjoituksiin, tiimityöskentelyn aktiivisuus ja tehtävät, itsenäiset tehtävät, kirjatentti
Lähiopetuksen ja harjoitustehtävien osuus 2/3
Tentin osuus 1/3
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.