Markkinointiviestinnän perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081322-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.01.2020 - 22.01.2020
Ajoitus
22.01.2020 - 27.03.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
16 - 24
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS19masuPMEDIS19 mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä ja kuvata markkinointiviestinnän eri muotoja, medioita ja viestintäkeinoja
- analysoida ja valita asiakaslähtöisiä viestintäkeinoja markkinointiviestinnän suunnittelussa
Sisältö
Opintojaksolla opiskelijat oppivat tuntemaan mainonnan suunnittelutyössä tarvittavia erilaisia markkinointiviestinnän muotoja ja keinoja. Opintojaksolla perehdytään laaja-alaisesti medioihin ja mainonnan muotoihin ja ominaisuuksiin yksilötehtävien ja ryhmätöiden avulla. Opintojaksolla tutustutaan myös systemaattiseen ja prosessinomaiseen markkinointiviestinnän suunnittelutyöhön em. tietoutta soveltamalla. Opintojakso kehittää media-alan viestintäkanavien tuntemusta sekä suunnittelu-, ryhmätyöskentely- ja presentointitaitoja.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
Lähiopetuksessa luentoja ja harjoituksia tehtäväperustaisesti ja vuorovaikutuksellisesti
Tiimityöskentelyä, itsenäisiä harjoituksia
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
tiimityöskentely, vertaisoppiminen, interaktiiviset luennot ja harjoitukset, työelämälähtöisyys
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tiedonhankintaa ja presentaatioita, ideointi- ja suunnitteluharjoituksia pienryhmissä ja itsenäisesti
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu kolmesta osasta tammi-maaliskuun 2020 aikana:
* Markkinointiviestinnän muodot, mediat ja keinot
* Asiakkuusmarkkinointi
* Kampanjasuunnittelun perusteet
Kukin osio muodostaa 1/3 arvosanasta.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Edeltävyysehto: Markkinoinnin perusteet
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja harjoituksiin, tiimityöskentelyn ja itsenäisten tehtävien analyyttinen ja luova ote
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti