Siirry suoraan sisältöön

Kampanja-copywriter (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081330-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.12.2020 - 05.02.2021

Ajoitus

01.01.2021 - 31.07.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 25

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Johanna Vaaherkumpu

Vastuuopettaja

Johanna Vaaherkumpu

Ryhmät

  • PMEDIS19masu
    PMEDIS19 mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:

- analysoida ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
- arvioida tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
- valita keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
- muokata ja popularisoida erilaisia tekstejä
- kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan

Sisältö

Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy yhdessä tiimin kanssa tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla mahdollisesti myös asiakastöinä. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita. Opiskelija perehtyy strategiseen markkinointiviestintään.Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointikykyä sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.

Oppimateriaalit

Opettajan ohjeistama.

Opetusmenetelmät

Innovaatiopedagogiset oppimismenetelmät:
yksilöosaamisen innovaatiokompetenssit, yhteisöosaamisen innovaatiokompetenssit, verkosto-osaamisen innovaatiokompetenssit, mediaympäristön osaaminen, teoreettinen, analyyttinen ja luova osaaminen.
Yksilä- ja tiimityö, ryhmäkeskustelu, arviointi ja palaute.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yksilö-ja tiimitehtävät, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, ideointi.
Vuorovaikutus, palautteen antaminen ja saaminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksolla opiskelija
• analysoi ja kirjoittaa erilaisia tekstejä
• arvioi tekstien vaikutusta ja ilmaisun mahdollisuuksia
• valitsee keinot etsiä ja soveltaa tietoa lähdekriittisesti ja luovasti
• muokkaa ja popularisoi erilaisia tekstejä
• kehittää luovan idean ja kampanjan tuotteen, kohderyhmän ja median mukaan
• ideoi ja kirjoittaa tekstit monipuolisesti.

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla syvennetään copywriterin osaamista suunnittelutiimin jäsenenä. Opiskelija perehtyy tiedonhakuun ja ideointiin. Opintojaksolla opiskelija syventää osaamistaan myös mainoskampanjan luomisessa ja konseptoinnissa. Osaamista vahvistetaan ideointi-, suunnittelu- ja kirjoitusharjoitusten avulla. Opintojaksolla opiskelija ymmärtää kohderyhmän tarpeita sekä asiakkaan näkökulmaa ja tavoitteita.
Opintojaksolla kehitetään opiskelijan ideointi- ja kirjoittamistaitoja sekä ammatillisia suunnittelu-, presentointi- ja ryhmätyöskentelytaitoja.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Epidemiatilanteesta johtuen opintojakso toteutetaan todennäköisesti Zoomissa/Teamsissa.
Aikataulu:
10.2. klo 9-12.00
11.2. klo 12.15-15.00
viikko 15.2.-19.2. Antti Alangon osuus/konseptisuunnittelu
2.3- klo 9-12.00
9.3. klo 9-12.00
12.3. klo 9-14.00
16.3. klo 9-15.00
17.3. klo 9-15.00
18.3. klo 9-15.00
23.3. klo 9-15.00
24.3. klo 9-15.00
25.3. klo 9-15.00

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilö- ja ryhmätehtävät, kirjoitustehtävät.
Ajoitus: helmi-maaliskuu 2020. Tarkka aikataulu Pmedis19masu-lukujärjestyksestä.