Siirry suoraan sisältöön

Brändin hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081331-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2020 - 15.01.2020

Ajoitus

14.01.2020 - 31.03.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Minna Teittinen

Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät

  • PMEDIS18masu
    PMEDIS18 mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.

Oppimateriaalit

ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja, ekskursio mainostoimistoihin Hgissä 30.1.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ekskursiopäivän Hgissä 30.1. voi suorittaa myös vaihtoehtoisella tavalla (sovittava erikseen vastuuopettajan kanssa).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti.
Mainosalan kilpailuun osallistuminen parityönä.
Työelämään tutustumista vierailijaluentojen ja Hki-ekskursion (30.1.) avulla.

Sisällön jaksotus

Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen.

Osallistuminen AdProfit-mainoskilpailuun työpareina.

Ekskursio Helsinkiin torstaina 30.1.2020. Ohjelma:
klo 10.00 Mainostoimisto Bob the Robot (Juha Nikkilä)
klo 13.00 Mainostoimisto Hasan & partners (Katariina Harteela).
Omakustanteinen matka.
Ekskursion sijasta ko. lähipäivän voi suorittaa myös vaihtoehtoisella tavalla (sovittava erikseen vastuuopettajan kanssa).

Viestintäkanava ja lisätietoja

Edeltävyysehdot: Markkinoinnin ja konseptisuunnittelun perusteet

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, kilpailutyön läpivienti, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla

Hylätty (0)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.