Brändin hallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081331-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.01.2020 - 15.01.2020
Ajoitus
14.01.2020 - 31.03.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS18masuPMEDIS18 mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- tunnistaa brändin merkityksen ja sen rakentumisen
- soveltaa brändinhallinnan teoriaa ja keinoja
- löytää suunnittelijana ratkaisuja, kun kehitetään tavoitteellista brändiosaamista
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään brändimarkkinoinnin keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelun näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat brändin rakentamisen prosessiin, brändin elementteihin, brändi-identiteettiin ja brändinhallinnan merkitykseen. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään eri viestintämuotojen kautta syntyviä vaikutelmia ja mielikuvia tuote- ja yritystasolla sekä suunnittelemaan ja analysoimaan brändikonsepteja.
Oppimateriaalit
ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely, vierailijaluentoja, ekskursio mainostoimistoihin Hgissä 30.1.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ekskursiopäivän Hgissä 30.1. voi suorittaa myös vaihtoehtoisella tavalla (sovittava erikseen vastuuopettajan kanssa).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä ja itsenäisesti.
Mainosalan kilpailuun osallistuminen parityönä.
Työelämään tutustumista vierailijaluentojen ja Hki-ekskursion (30.1.) avulla.
Sisällön jaksotus
Brändinhallinnan teoria ja brändikonseptin suunnittelu, brändimarkkinoinnin ideointi ja soveltaminen.
Osallistuminen AdProfit-mainoskilpailuun työpareina.
Ekskursio Helsinkiin torstaina 30.1.2020. Ohjelma:
klo 10.00 Mainostoimisto Bob the Robot (Juha Nikkilä)
klo 13.00 Mainostoimisto Hasan & partners (Katariina Harteela).
Omakustanteinen matka.
Ekskursion sijasta ko. lähipäivän voi suorittaa myös vaihtoehtoisella tavalla (sovittava erikseen vastuuopettajan kanssa).
Viestintäkanava ja lisätietoja
Edeltävyysehdot: Markkinoinnin ja konseptisuunnittelun perusteet
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Brändinhallinnan perusteiden haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen brändimarkkinoinnissa, kilpailutyön läpivienti, aktiivisuus lähiopetuksessa, tiimityöskentelyssä ja vierailijaluennoilla
Hylätty (0)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Media-alan koulutuksen arviointikehikon mukaisesti.