Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3011141-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.06.2021 - 12.09.2021
Ajoitus
01.08.2021 - 25.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Monica Tamminen
Ryhmät
-
MLIITAS20Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija oppii ymmärtämään markkinoinnin käsitteen ja markkinointikeinojen merkityksen, erityisesti asiakkaan ja yrityksen välisissä suhteissa. Opiskelija sisäistää markkinointiajattelun vaiheet sekä nykyaikaisen markkinointiajattelun erityispiirteet.Opiskelija muodostaa valmiuksia arvioida eri markkinoinnin kilpailukeinojen ja suhdemarkkinoinnin soveltuvuutta erilaisissa markkinointitilanteissa ostokäyttämisen teorian huomioiden.
Sisältö
Asiakaslähtöisyys markkinoinnissa Yrityksen ulkoinen toimintaympäristö Ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät Kohderyhmäajattelu Markkinoinnin kilpailukeinot Kampanjan suunnittelun vaiheet
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssia ei suoriteta tenttimällä, eikä arvosanaa siksi voi korottaa.
Turun ammattikorkeakoulun tutkintosääntö:
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toiminnasta syntynyt evidenssi (tehtävät ja niistä koostettu portfolio), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen.
Muista, että arvosanan muodostumiseen vaikuttaa erityisesti tekemisen ja oppimisen laatu. Ei pelkästään tuotosten pituus tai määrä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaluja ja teorioita ei ole hyödynnetty tehtävissä tai osallistumattomuus vaadittuihin esityksiin tai tehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä. Minkäänlainen COPYPASTAUS ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen sekä mahdollisesti muitakin seuraamuksia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tehtävät on palautettu aikataulussa, mutta ne ovat hyvin suppeita ja puutteellisia. Tai esityksissä on suuria puutteita.
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotokset ovat kuvailevia, mutta ei sisällä omaa pohdintaa tai syntyneitä oivalluksia. Yksittäiset teoriat tai käytännön havainnoinnit eivät linkity suurempaan kokonaisuuteen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tehtävät on palautettu aikataulussa, ja ne ovat laajoja ja hyviä, teorioita on hyödynnetty, ja ohjeistettuja työkaluja on käytetty. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti. Ja esitykset ovat ansiokkaita.
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja teoriaa tehtävien suorittamisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tehtävien suorittamisessa on erityisiä ansioita ja ne ovat laajoja ja perusteellisia.
Opiskelija näkee alalle ja organisaatiolle kriittisiä menestystekijöitä, ymmärtää teorioita ja esittää perustellen löydöksiään. Kykenee näkemään kehittämiskohteita ja on kriittisesti ajatteleva. Osaa analysoida syy-seuraussuhteita ja käsittelee asioita oivaltavasti. Laadukasta taustamateriaalia on haettu, löydetty ja sen käyttö on perusteltua.