Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristö (10 op)
Toteutuksen tunnus: 3011512-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
10.06.2019 - 20.09.2019
Ajoitus
03.09.2019 - 12.11.2019
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Paula Savolainen
- Timo Luukka
Ryhmät
-
MLIISK19Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2019
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa ja käyttää markkinoinnin eri kilpailukeinoja käytännön tilanteissa
- hyödyntää markkinointiviestintää yrityksen toiminnassa
- analysoida ja suunnitella B2B-markkinoinnin rakenteen, tavoitteet ja toimintatavat
- analysoida digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksiakuluttajamarkkinoinnissa
- osaa suunnitella digitaalista markkinointia kuluttajamarkkinoinnissa.
Sisältö
Täsmennetään opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Oppimateriaalit
Lähiopetuksessa luennoitsijan jakama materiaali.
Lisäksi B2B moduulissa: Oivaltava myyntityö. Asiakkaana organisaatio. Sirpa Hänti, Liisa Kiristo - Mertanen, Heidi Kock. 2016. Edita, Helsinki
.
Opetusmenetelmät
Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa työpaikalla.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka, erityisesti työelämälähtöisyys, tiimioppiminen ja digioppiminen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270 tuntia
Sisällön jaksotus
Kurssi sisältää esitehtävän joka tulee palauttaa Optimaan 1.9.2019 mennessä (siis ennen ensimmäistä lähitapaamikertaa). Tehtävä löytyy Optimasta.
03.09.2019 klo 09:15 - 12:15 B2B myynti ja markkinointi
24.09.2019 klo 09:15 - 12:15 Digitaalisen markkinonnin perusteet
22.10.2019 klo 09:15 - 12:15 Sisältö päätetään myöhemmin
12.11.2019 klo 09:15 - 12:15 Sisältö päätetään myöhemmin
10.12.2019 klo 09:15 - 12:15 Varalla
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtaiset tehtävät.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE:
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo alentavasti arvosanaan.
Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee opiskelijan osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan.
Hylätty (0)
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, suoritus hylätään.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.