Siirry suoraan sisältöön

Digitaaliset liiketoimintamallit (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011616-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

10.06.2019 - 20.09.2019

Ajoitus

03.09.2019 - 05.11.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Timo Luukka

Ryhmät

  • MLIISK18
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2018

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa erilaisia digitaalisesti toteutettuja liiketoimintamalleja
- kehittää erilaisia liiketoimintamalleja verkkoympäristössä.

Sisältö

Liiketoimintamallit eri tapaustutkimusten valossa.

Oppimateriaalit

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur & Tim Clark: Business model generation: a handbook for visionaries, game changers and challengers.
Lisämateriaali jaetaan lähiopetuksen aikana.

Opetusmenetelmät

Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa työpaikalla.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka, erityisesti työelämälähtöisyys, tiimioppiminen ja digioppiminen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Valinnaista suoritustapaa ei ole tarjolla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia

Sisällön jaksotus

Kurssin aikana käydään läpi seuraavat aihealueet:
03.09.2019 klo 13:15 - 17:15 Digitaalisten liiketoimintamallit
17.09.2019 klo 09:15 - 12:15 Kannattavuuden arviointi
08.10.2019 klo 09:15 - 12:15 Case-esimerkkien analysointi
05.11.2019 klo 09:15 - 12:15 Case-esimerkkien analysointi

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen, ryhmätyöt sekä henkilökohtaiset tehtävät.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Vaikka kaikkiin lähiopetuskertoihin osallistuminen ei ole pakollista tulee opsikelijan kuitenkin osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan suorittaakseen kurssin hyväksyttävästi. Koska lähiopetuksessa tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan.
Suoriutuakseen hyväksytysti kurssista tulee opiskelijan osallistua vähintään yhteen lähiopetuskertaan.

Hylätty (0)

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on hylätty, suoritus hylätään.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.