Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen liiketoiminnan kehittämistehtävä 1 (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3011617-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2020 - 20.04.2021

Ajoitus

12.03.2021 - 11.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Kai Schleutker
  • Timo Luukka

Ryhmät

  • MLIISK20
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2020

Tavoitteet

Opiskelija osaa rajata ja toteuttaa jonkin käytännön kehittämis- tai selvitystehtävän joka liittyy jonkin digitaalista liiketoimintaa tai digitaalista markkinointia käsittelevän opintojakson aihealueeseen. Kehittämistehtävässä hän soveltaa ja syventää opintojakson tietoja ja taitoja. Hän osaa dokumentoida tekemänsä työn.

Sisältö

Vapaavalintainen kehittämis- tai selvitystehtävä esimerkiksi opiskelijan omalta työpaikalta.

Oppimateriaalit

Aihe- ja tehtäväkohtainen. Sovittava opettajan kanssa erkiseen.

Opetusmenetelmät

Tehtäväperustainen oppiminen, oppimisen omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa työpaikalla.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka, erityisesti työelämälähtöisyys ja digioppiminen. Aloitteelisuuteen perustuva luova työskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava opettajan kanssa erikseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia

Sisällön jaksotus

Edellytys kurssille osallistunmiselle: eBusiness ja Digitaalinen markkinointi 1 kurssit suoritettu tai osallistuminen kurssille kevätlukukaudella 2021.
Tavoite:
Opiskelija osaa rajata ja toteuttaa jonkin käytännön kehittämis- tai selvitystehtävän joka liittyy jonkin digitaalista liiketoimintaa tai digitaalista markkinointia käsittelevän opintojakson aihealueeseen. Kehittämistehtävässä hän soveltaa ja syventää opintojakson tietoja ja taitoja. Hän osaa dokumentoida tekemänsä työn.
Sisältö:
Vapaavalintainen, mutta ohjaajan kanssa etukäteen sovittava kehittämis- tai selvitystehtävä opiskelijan omalta työpaikalta tai vaihtoehtoisesti joku muu ohjaajan kanssa erikseen sovittu tehtävä.
Tehtävänanto eBusiness ja Digitaalinen markkinointi 1 lähipetuksen yhteydessä.
Tehtävien purku ja analyysi ma 11.5. 2021
Henkilökohtaisen tehtävän laajuus, sisältö ja laatu.
Yleisvaatimus:
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähipäivät: Tehtävä tehdään etätehtävänä. Kaikkien kehittämistehtävien purku T Luukka/K Schleutker) 11.5.2020 klo 09:15 - 16

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteina ovat osallistuminen lähiopetukseen sekä henkilökohtainen tehtävät.
YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Opiskelijan on osallistuttava tehtävän purkuun lähiopetuksessa. Poikkeukset sovittava opettajan kanssa erikseen.
Takarajasta myöhästyminen alentaa tehtävän arvosanaa.

Hylätty (0)

Tehtävä ei vastaa toimeksiantoa, on liian suppea 5 op:n kurssin suoritukseksi ja/tai on laadultaan puutteellinen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja se on toteuttamiuskelpoinen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä toteuttamiskelpoisia.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.