•   B2B-markkinointi ja myynti 3011667-3007 06.09.2022-20.11.2022  5 op  (PLIITS21mar, ...) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - kartoittaa B2B-asiakkaan tarpeita
    - kerätä ja hyödyntää asiakastietoa
    - soveltaa asiakaslähtöistä ajattelua myyntiprosessissa
    - luoda yksinkertaisen asiakkuuksien hallintasuunnitelman
    - osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointitoimenpiteitä eri kohderyhmille
    Opintojakson sisältö
    Yritysasiakkaiden tarpeiden tunnistaminen

    Asiakaslähtöinen myyntiprosessi

    Asiakkuuksien hallintasuunnitelma

    Markkinointitoimenpiteiden suunnittelu ja toteuttaminen

    Vastuuopettaja

    Ajaya Joshi, Otieno Mbare

    Oppimismenetelmät

    Luennot, ryhmätyöt ja -harjoitukset, luku/youtube-piirit, pajat, ITS-learning materiaalit

    Opetuskieli

    Englanti

    Ajoitus

    06.09.2022 - 20.11.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.06.2022 - 18.09.2022

    Ryhmä(t)
    • PLIITS21mar
    • Vaihtos22Yrmy
    Vastuuyksikkö

    Liiketalous

    Koulutus

    Liiketalouden koulutus

    Toimipiste

    Lemminkäisenkatu

    TKI-osuus

    0.00 op

    Verkko-opetuksen osuus

    0.00 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Sisältö ja ajoitus

    Tavoitteena on että tämän opintojakson suoritettuaan opiskelija:
    - tietää mitkä ovat BtoB myyntiprosessin vaiheet
    - osaa soveltaa vuorovaikutustaitoja BtoB myyntitilanteessa prosessin eri vaiheissa
    - tietää millaista on ammattimainen BtoB myynti teoriassa ja voi alkaa harjoitella jo opintojen aikana
    - tietää millaisia erilaisia organisaatioita ostajina voi kohdata ja miten näissä tilanteissa tulisi myyntivastaavien reagoida ja kommunikoida
    - osaa pitkäaikaisten asiakkassuhteiden rakentamisen vaiheet ja tietää arvonluonnin merkityksen kehitettäessä liikesuhdetta sen eri vaiheissa.
    - osaa selittää myyntityön - erityisesti myyntiennusteiden laadinnan - roolin organisaatiossa