Siirry suoraan sisältöön

Services Marketing (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3041185-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2021 - 06.09.2021

Ajoitus

01.09.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Degree Programme in International Business

Opettaja

  • Anne Leinovaara-Matomäki

Ryhmät

  • PINBOS19
    International Business Online Autumn 2019

Tavoitteet

Marketing a service can at times be more challenging than marketing a product. You are not selling something that is tangible; you are selling the invisible which cannot be touched or seen or tasted. Services can be tricky to market and sell, and therefore we need to have a different marketing approach for them than for products. More and more companies nowadays operate in service business, even those which we traditionally have known as industrial companies.
After completing this course you will
- recognise the basic characteristics and trends of services marketing.
- be able to take customer experience into account as one extremely important element, as it has an impact on the perceived value of the service.
- know the key models, for example gap analysis for evaluating service quality
- be able to develop services using the principles and tools of service design

Sisältö

Contents
- the differentiating characteristics of service in comparison to physical products
- marketing thinking behind a successful services marketing
- creation and development of service and service offering
- critical elements when marketing service; service quality, service culture, customer experience, etc.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan tarkemmin optimassa.

Opetusmenetelmät

Innopeda, PBL.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä, kurssi suoritetaan oppimistehtävin.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopeda.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja. Aiemmin hankitun osaamisen tunnustaminen (AHOT) tehdään ennen kurssin varsinaista alkua, siis ennen ensimmäistä "All group meeting" verkkotapaamista, samantyyppisellä oppimispäiväkirjalla kuin sisältyy kurssiin (ks. tarkemmin viereinen engl.kielnen ohjeistus).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 ects. 135 tuntia opiskelijan työtä. Tarkemmat ohjeet ensimmäisessä on-line kokoontumisessa.
Työmäärä jakaantuu yksilölliseen työskentelyyn itsenäisesti, lukemiseen ja reflektioon ( demonstroidaan oppimispäiväkirjassa) + ryhmäkeskusteluihin ja jakamiseen ( luupiiri), interaktiivisiin verkkotapaamisiin, videoihin, luettavaan materiaaliin ja työskentelyä tukevaan kalvomateriaaliin.

Sisällön jaksotus

Verkkototeutus erillisen aikataulun mukaan PINBOS19 ryhmälle (ainoastaan, toteutukselle ei hyväksytä muiden ryhmien opiskelijoita). Syksyllä 2021.

Viestintäkanava ja lisätietoja

- Kurssitapaamiset Teams-ympäristössä, kutsut lähetetään kurssille Pepissä ajoissa ilmoittautuneille ja kurssille hyväksytyille.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustehtävät pitää palauttaa aikataulussa, jotta ne arvioidaan. Tarkempi ohjeistus ensimmäisellä verkkotapaamis -kerralla (all group meeting). Lähteiden käytön pitää näkyä tehtävissä (lähdemerkinnät voi tehdä haluamallaan standardilla esim. Harvard, Turun amk tms.). Urkund- plagiarismintarkistus ohjelmaa voidaan käyttää tehtävien tarkistuksessa.
• Arviointiasteikko 0-5
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät palauttamatta ohjeen mukaisesti tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä. Lähteitä ei ole käytetty tai ne ovat hyvin vähäisiä.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Mm. tehtävien analyyttisyydessä ja asian käsittelyssä voi olla puutteita, tehtävät tai joku niistä voivat olla suppeita. Teorioita tai työkaluja jotka liittyvät aiheeseen ei ole löydetty ja/ tai käytetty. Kirjoja tai muita lähteitä on käytetty pintapuolisesti ja/ tai niukasti.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
• Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Ne ovat laajoja ja kattavia. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Töissä on käytetty aiheeseen liittyviä teorioita ja työkaluja, sekä lähteitä laajasti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita (ks. edellä ) ilman näitä mitätöiviä puutteita. Laajasti useita lähteitä, sekä teorioita ja työkaluja, jotka sopivat aiheeseen.

Hylätty (0)

Harjoitustehtävät pitää palauttaa aikataulussa, jotta ne arvioidaan. Tarkempi ohjeistus ensimmäisellä verkkotapaamis -kerralla (all group meeting). Lähteiden käytön pitää näkyä tehtävissä (lähdemerkinnät voi tehdä haluamallaan standardilla esim. Harvard, Turun amk tms.). Urkund- plagiarismintarkistus ohjelmaa voidaan käyttää tehtävien tarkistuksessa.
• Arviointiasteikko 0-5
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät palauttamatta ohjeen mukaisesti tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä. Lähteitä ei ole käytetty tai ne ovat hyvin vähäisiä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Harjoitustehtävät pitää palauttaa aikataulussa, jotta ne arvioidaan. Tarkempi ohjeistus ensimmäisellä verkkotapaamis -kerralla (all group meeting). Lähteiden käytön pitää näkyä tehtävissä (lähdemerkinnät voi tehdä haluamallaan standardilla esim. Harvard, Turun amk tms.). Urkund- plagiarismintarkistus ohjelmaa voidaan käyttää tehtävien tarkistuksessa.
• Arviointiasteikko 0-5
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Mm. tehtävien analyyttisyydessä ja asian käsittelyssä voi olla puutteita, tehtävät tai joku niistä voivat olla suppeita. Teorioita tai työkaluja jotka liittyvät aiheeseen ei ole löydetty ja/ tai käytetty. Kirjoja tai muita lähteitä on käytetty pintapuolisesti ja/ tai niukasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Harjoitustehtävät pitää palauttaa aikataulussa, jotta ne arvioidaan. Tarkempi ohjeistus ensimmäisellä verkkotapaamis -kerralla (all group meeting). Lähteiden käytön pitää näkyä tehtävissä (lähdemerkinnät voi tehdä haluamallaan standardilla esim. Harvard, Turun amk tms.). Urkund- plagiarismintarkistus ohjelmaa voidaan käyttää tehtävien tarkistuksessa.
• Arviointiasteikko 0-5
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
• Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Ne ovat laajoja ja kattavia. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Töissä on käytetty aiheeseen liittyviä teorioita ja työkaluja, sekä lähteitä laajasti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Harjoitustehtävät pitää palauttaa aikataulussa, jotta ne arvioidaan. Tarkempi ohjeistus ensimmäisellä verkkotapaamis -kerralla (all group meeting). Lähteiden käytön pitää näkyä tehtävissä (lähdemerkinnät voi tehdä haluamallaan standardilla esim. Harvard, Turun amk tms.). Urkund- plagiarismintarkistus ohjelmaa voidaan käyttää tehtävien tarkistuksessa.
• Arviointiasteikko 0-5
Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita (ks. edellä ) ilman näitä mitätöiviä puutteita. Laajasti useita lähteitä, sekä teorioita ja työkaluja, jotka sopivat aiheeseen.