Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Digital Business (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3041232-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2020 - 28.01.2021

Ajoitus

21.01.2021 - 08.05.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business

Opettaja

  • Maria Välivirta Havia
  • Arto Manninen

Ryhmät

  • PLIITS20
    Liiketalous S20

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin kuluessa.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Online luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Sisällön jaksotus

Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Aikataulu tammi-toukokuu 2021. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla. Kurssimateriaalit ovat Its-alustalla.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%.Kaikki ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa.

Hylätty (0)

Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppilas on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedon haun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti.