Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Digital Business (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3041232-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 16.01.2023

Ajoitus

16.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 200

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Saara Tikkanen
  • Arto Manninen

Ryhmät

  • LTOPS22A
    LTOPS22A
  • LTOPS22D
    LTOPS22D
  • LTOPS22E
    LTOPS22E
  • LTOPS22B
    LTOPS22B
  • LTOPS22C
    LTOPS22C
  • LTOPS22G
    LTOPS22G
  • LTOPS22H
    LTOPS22H
  • LTOPS22F
    LTOPS22F

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin kuluessa.

Opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmissä sekä itsenäisesti tehtävät harjoitukset.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luennot, ryhmä-, ja itsenäinen työskentely.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin vaatima työmäärä vastaa 5 op työmäärää (133 h).
Oppimistehtävät tapahtuvat itsenäisesti sekä ryhmätyönä.

Sisällön jaksotus

Kurssilla on kaksi pääteemaa: digitaaliset business mallit ja CRM. Tarkoitus on tarkastella mm. liiketoimintamallien peruskäsitteitä digitaalista liiketoimintaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Liiketoimintamallien murrosta ja modernia asiakkuuksien hallintaa (CRM). Aikataulu tammi-toukokuu 2023. Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ensimmäisellä luennolla. Luennot pidetään paikan päällä ja etäyhteydellä. Luennonlinkit ja kurssimateriaalit löytyvät Its-alustalta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmätyönä tehtyyn loppuraporttiin ja sen pohjalta pidettävään esitykseen. Lopputyön osuus arvosanasta (0-5) on 100%. Kaikki ryhmätyöt tulee olla tehtynä hyväksytysti ja palautettuna ajoissa. Myöhästyneitä palautuksia ei arvioida ja kurssi on hylätty.

Hylätty (0)

Loppuraportti on palauttamatta tai hylätty. Yksi tai useampi ryhmätyö on palauttamatta.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää liiketoimintamallien ja CRM:n peruskäsitteistön. Ryhmätyöt palaututettu hyväksytysti ja opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmätyöskentelyyn. Lopputyön jälki tyydyttävää. Ei erityistä kirjallisuuden ja omien havaintojen pohdintaa. Puutteita analyysissä ja kritiikissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki on hyvää, lähes ammatillista tasoa. Ei puutteita rakenteessa, sisällössä tai muodossa/esitystavassa. Liiketoiminnan analyysityökaluja on käytetty. Kirjallisuutta on yhdistetty omiin havaintoihin. Osaa analysoida ja kritisoida case-esimerkkejä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on osallistunut ryhmätöihin aktiivisesti ja lopputyön jälki erinomaista, raportti ja esitys ovat huolellisesti laadittu sekä rakenteen että sisällön muodossa. Loppuraportti yhdistää kirjallisuutta annetun materiaalin ja muun tiedonhaun pohjalta. Liiketoiminnan analyysityökaluja on hyödynnetty kattavasti. Raportissa on esitetty johtopäätöksiä ja havaintoja tarkasti sekä luovasti. Opiskelijan työskentely osoittaa ammattimaista kypsyyttä.