Kiinteistönvälitysala (3 op)
Toteutuksen tunnus: 3101176-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.08.2018 - 02.09.2018
Ajoitus
03.09.2018 - 29.12.2018
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Sepänkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
16 - 40
Koulutus
- Myyntityön koulutus
Opettaja
- Anne Leinovaara-Matomäki
Ryhmät
-
PMYYNS16PMYYNS15
Tavoitteet
Opintojaksolla opiskelija perehtyy kiinteistönvälitysalaan ja sen liiketoimintaan sekä asuntokaupan kuluttajakäyttäytymiseen. Opintojakso on johdantokurssi kiinteistönvälitysalaan. Opiskelija osaa:
- kertoa alan erityispiirteet
- kuvailla alan ansaintalogiikkaa
- toimeksiantojen saaminen
- tunnistaa eri asiakasryhmien tarpeita ja toimintatapoja
- toimia alan arvojen ja toimintatapojen mukaan.
Sisältö
- kiinteistönvälitysalan toimintaympäristö ja sen erityispiirteet
- kiinteistönvälitysala liiketoimintana ja sen liiketoimintalogiikka
- alan kehitys
- kiinteistönvälittäjän työ
- hyvä välitystapa ja eettiset säännöt
- välitysprosessin kulku
- asiakaskäyttäytyminen asuntokaupassa
- asuntolaina pähkinänkuoressa
- esittelyihin osallistuminen / mystery shopping
Oppimateriaalit
Ohjeistetaan optimassa.
Opetusmenetelmät
• Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Englanniksi
• Arviointiasteikko
H-5
• Hylätty (0)
Suomeksi
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Suomeksi
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suomeksi
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä. Kurssi suoritetaan oppimistehtävien avulla. Ainoastaan aikataulussa palautetut tehtävät arvioidaan.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja. Verkkokurssi. Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
• Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Englanniksi
• Arviointiasteikko
H-5
• Hylätty (0)
Suomeksi
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Suomeksi
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suomeksi
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita.
Sisällön jaksotus
• Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Englanniksi
• Arviointiasteikko
H-5
• Hylätty (0)
Suomeksi
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Suomeksi
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suomeksi
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita.
Viestintäkanava ja lisätietoja
-
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Skaala 0-5.
Hylätty (0)
Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä. Lähteitä ei mahdollisesti ole myöskään käytetty.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Tehtävät saattavat olla esimerkiksi suppeita, ja lähteitä ei ole ehkä käytetty tai niitä on käytetty hyvin niukasti. Vastauksissa voi myös olla virheitä tai ne ovat puutteellisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty, ne ovat laajoja. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.
.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Tehtävät ovat laajoja ja lähteitä on käytetty runsaasti. Vastaukset ovat analyyttisiä ja syvällisiä. Ryhmän perustasoon verrattuna tehtävissä on erityisiä ansioita.