Siirry suoraan sisältöön

Kiinteistönvälitysala (3 op)

Toteutuksen tunnus: 3101176-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.08.2018 - 02.09.2018

Ajoitus

03.09.2018 - 29.12.2018

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Sepänkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

16 - 40

Koulutus

  • Myyntityön koulutus

Opettaja

  • Anne Leinovaara-Matomäki

Ryhmät

  • PMYYNS16
    PMYYNS15

Tavoitteet

Opintojaksolla opiskelija perehtyy kiinteistönvälitysalaan ja sen liiketoimintaan sekä asuntokaupan kuluttajakäyttäytymiseen. Opintojakso on johdantokurssi kiinteistönvälitysalaan. Opiskelija osaa:
- kertoa alan erityispiirteet
- kuvailla alan ansaintalogiikkaa
- toimeksiantojen saaminen
- tunnistaa eri asiakasryhmien tarpeita ja toimintatapoja
- toimia alan arvojen ja toimintatapojen mukaan.

Sisältö

- kiinteistönvälitysalan toimintaympäristö ja sen erityispiirteet
- kiinteistönvälitysala liiketoimintana ja sen liiketoimintalogiikka
- alan kehitys
- kiinteistönvälittäjän työ
- hyvä välitystapa ja eettiset säännöt
- välitysprosessin kulku
- asiakaskäyttäytyminen asuntokaupassa
- asuntolaina pähkinänkuoressa
- esittelyihin osallistuminen / mystery shopping

Oppimateriaalit

Ohjeistetaan optimassa.

Opetusmenetelmät

• Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Englanniksi
• Arviointiasteikko
H-5
• Hylätty (0)
Suomeksi
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä.

• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita.

• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Suomeksi
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.

• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suomeksi
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä. Kurssi suoritetaan oppimistehtävien avulla. Ainoastaan aikataulussa palautetut tehtävät arvioidaan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja. Verkkokurssi. Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

• Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Englanniksi
• Arviointiasteikko
H-5
• Hylätty (0)
Suomeksi
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä.

• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita.

• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Suomeksi
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.

• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suomeksi
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita.

Sisällön jaksotus

• Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Englanniksi
• Arviointiasteikko
H-5
• Hylätty (0)
Suomeksi
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä.

• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita.

• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Suomeksi
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.

• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suomeksi
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita.

Viestintäkanava ja lisätietoja

-

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
Skaala 0-5.

Hylätty (0)

Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä. Lähteitä ei mahdollisesti ole myöskään käytetty.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.

• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Tehtävät saattavat olla esimerkiksi suppeita, ja lähteitä ei ole ehkä käytetty tai niitä on käytetty hyvin niukasti. Vastauksissa voi myös olla virheitä tai ne ovat puutteellisia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.

• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty, ne ovat laajoja. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita.

.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Tehtävät ovat laajoja ja lähteitä on käytetty runsaasti. Vastaukset ovat analyyttisiä ja syvällisiä. Ryhmän perustasoon verrattuna tehtävissä on erityisiä ansioita.