Siirry suoraan sisältöön

Myynti ja yritysviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3101207-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

29.09.2018 - 28.10.2018

Ajoitus

29.10.2018 - 31.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Sepänkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 30

Koulutus

  • Hankinta- ja myyntiosaamisen koulutus

Opettaja

  • Jouko Broman
  • Laura Nurminen

Ryhmät

  • MHAMYS18
    Hankinta- ja myyntiosaamisen koulutus, tradenomi (amk)

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä henkilökohtaisen myyntityön peruskäsitteet
- tunnistaa hyvän myyjän keskeiset osaamisalueet
- kuvata myyntiorganisaation toimintaa myyjän työn näkökulmasta
- pitää myyvän esityksen annetusta aiheesta ottaen huomioon kohderyhmän ja esitykselle asetetut tavoitteet
- opiskelija osaa pitää hissipuheen
- osaa laatia kaupan perusasiakirjat asiatyylin ja vakioasettelun mukaisesti
- tuntee yrityksen sähköisen viestinnän periaatteet
- osaa laatia kokoukseen ja neuvotteluun liittyvät asiakirjat.

Sisältö

- Myyntityön merkitys yrityksen menestymiselle
- Myyjän keskeiset osaamisalueet
- Myyntityön muodot
- Tutustuminen myyntiorganisaation toimintaan
- Myyvän esityksen suunnittelu ja toteutus
- Hissipuheen suunnittelu ja pitäminen
- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet, esim. tarjous- ja reklamaatiokirjeet
- Tiedottaminen
- Neuvottelu- ja kokousdokumentit

Aika ja paikka

Sepänkadun toimipiste, torstai-iltaisin

Oppimateriaalit

Ilmoittautumisen jälkeen opiskelija saa oikeuden opintokokonaisuuden Optima-työtilaan. Yritysviestinnän osuuden oheismateriaalina opiskelija voi hyödyntää Elisa Juholinin Communicare! Viestinnän tekijän käsikirjaa (2017) .
Myynnin osion materiaalit: Optimassa, muu materiaali, katsokaa TOTSU, myynnin osio.

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitustehtävät, lukutehtävät.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Kuuntelu, referointi, esittäminen, keskustelut.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yritysviestinnän osuus suoritetaan osallistumalla 1) kaikille yhteisiin lähitapaamisiin sekä 2) ryhmä- ja paritöihin. Lähitapaamissa tarkastellaan yritysviestintää ja keskustellaan yritysviestinnän tämänhetkisistä haasteista. Harjoitusryhmissä ja paritöissä opiskelija soveltaa luennoilla hankittua tietoa käytäntöön.
Myyntiosio: Katsokaa Optiman TOTSU-myynti.

Sisällön jaksotus

Myynti ja Yritysviestintä.
Paino Business to Business operaatioissa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintokokonaisuudesta tulee yksi arvosana. Yritysviestinnän osuuden suoritusten arviointi perustuu blogitekstin (40 %) ja palaveriharjoituksen (40 %) arvosanoihin sekä tuntiaktiivisuuteen (20 %). Kaikki tehtävät on suoritettava hyväksytysti sovitussa aikataulussa.
Myynnin osiossa tuntien aikana käydyt keskustelut ja ajatuksen vaihto. Lukutehtävien oppiminen. Loppukoe.