Myynti ja yritysviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3101207-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
29.09.2018 - 28.10.2018
Ajoitus
29.10.2018 - 31.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Sepänkatu
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 30
Koulutus
- Hankinta- ja myyntiosaamisen koulutus
Opettaja
- Jouko Broman
- Laura Nurminen
Ryhmät
-
MHAMYS18Hankinta- ja myyntiosaamisen koulutus, tradenomi (amk)
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä henkilökohtaisen myyntityön peruskäsitteet
- tunnistaa hyvän myyjän keskeiset osaamisalueet
- kuvata myyntiorganisaation toimintaa myyjän työn näkökulmasta
- pitää myyvän esityksen annetusta aiheesta ottaen huomioon kohderyhmän ja esitykselle asetetut tavoitteet
- opiskelija osaa pitää hissipuheen
- osaa laatia kaupan perusasiakirjat asiatyylin ja vakioasettelun mukaisesti
- tuntee yrityksen sähköisen viestinnän periaatteet
- osaa laatia kokoukseen ja neuvotteluun liittyvät asiakirjat.
Sisältö
- Myyntityön merkitys yrityksen menestymiselle
- Myyjän keskeiset osaamisalueet
- Myyntityön muodot
- Tutustuminen myyntiorganisaation toimintaan
- Myyvän esityksen suunnittelu ja toteutus
- Hissipuheen suunnittelu ja pitäminen
- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet, esim. tarjous- ja reklamaatiokirjeet
- Tiedottaminen
- Neuvottelu- ja kokousdokumentit
Aika ja paikka
Sepänkadun toimipiste, torstai-iltaisin
Oppimateriaalit
Ilmoittautumisen jälkeen opiskelija saa oikeuden opintokokonaisuuden Optima-työtilaan. Yritysviestinnän osuuden oheismateriaalina opiskelija voi hyödyntää Elisa Juholinin Communicare! Viestinnän tekijän käsikirjaa (2017) .
Myynnin osion materiaalit: Optimassa, muu materiaali, katsokaa TOTSU, myynnin osio.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustehtävät, lukutehtävät.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kuuntelu, referointi, esittäminen, keskustelut.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yritysviestinnän osuus suoritetaan osallistumalla 1) kaikille yhteisiin lähitapaamisiin sekä 2) ryhmä- ja paritöihin. Lähitapaamissa tarkastellaan yritysviestintää ja keskustellaan yritysviestinnän tämänhetkisistä haasteista. Harjoitusryhmissä ja paritöissä opiskelija soveltaa luennoilla hankittua tietoa käytäntöön.
Myyntiosio: Katsokaa Optiman TOTSU-myynti.
Sisällön jaksotus
Myynti ja Yritysviestintä.
Paino Business to Business operaatioissa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintokokonaisuudesta tulee yksi arvosana. Yritysviestinnän osuuden suoritusten arviointi perustuu blogitekstin (40 %) ja palaveriharjoituksen (40 %) arvosanoihin sekä tuntiaktiivisuuteen (20 %). Kaikki tehtävät on suoritettava hyväksytysti sovitussa aikataulussa.
Myynnin osiossa tuntien aikana käydyt keskustelut ja ajatuksen vaihto. Lukutehtävien oppiminen. Loppukoe.