Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja verkostosuhteiden johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3191051-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2019 - 28.01.2020

Ajoitus

28.01.2020 - 31.07.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tradenomi (ylempi AMK), liiketoiminnan kehittäminen

Opettaja

  • Marita Antikainen
  • Eija Koivisto

Ryhmät

  • YLIKES19
    Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoiminnan kehittäminen

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee asiakassuhteiden ja verkostojen johtamiseen liittyvät ajankohtaiset kysymykset ja tutkimustrendit
- osaa arvioida ja soveltaa uutta tutkimustietoa yrityksen asiakassuhteiden johtamisessa ja liiketoimintakonseptien kehittämisessä
- pystyy toimimaan erilaisissa asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden johtamis- ja kehittämistehtävissä asiakasarvoa tuottavasti

Sisältö

- asiakassuhdejohtamisen kehittyminen ja siihen liittyvä teoreettinen keskustelu
- asiakassuhdestrategioiden kehittäminen, asiakkuuksien eri vaiheet ja keinot ylläpitää asiakkuuksia
- erilaiset verkostot ja niiden johtamisen problematiikka

Oppimateriaalit

Oppimateriaali Optimassa

Opetusmenetelmät

Lähi- ja verkko-opinnot

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Ennakkotehtävä
Osallistuminen lähipäiviin
- vähintään yhteen lähipäivään osallistuminen pakollista
- mahdollinen poissaolo korvataan korvaavalla tehtävällä
Aktiivisuus lähipäivinä
Oppimistehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

tarkemmat tiedot Opimassa

Sisällön jaksotus

Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee asiakassuhteiden ja verkostojen johtamiseen liittyvät ajankohtaiset kysymykset ja tutkimustrendit
- osaa arvioida ja soveltaa uutta tutkimustietoa yrityksen asiakassuhteiden johtamisessa ja liiketoimintakonseptien kehittämisessä
- pystyy toimimaan erilaisissa asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden johtamis- ja kehittämistehtävissä asiakasarvoa tuottavasti
Opintojakson sisältö
- asiakassuhdejohtamisen kehittyminen ja siihen liittyvä teoreettinen keskustelu
- asiakassuhdestrategioiden kehittäminen, asiakkuuksien eri vaiheet ja keinot ylläpitää asiakkuuksia
- erilaiset verkostot ja niiden johtamisen problematiikka

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

arviointikriteerit Optimassa

Esitietovaatimukset

Liiketalouden perusteet