Asiakas- ja verkostosuhteiden johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3191051-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 28.01.2020
Ajoitus
28.01.2020 - 31.07.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), liiketoiminnan kehittäminen
Opettaja
- Marita Antikainen
- Eija Koivisto
Ryhmät
-
YLIKES19Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoiminnan kehittäminen
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee asiakassuhteiden ja verkostojen johtamiseen liittyvät ajankohtaiset kysymykset ja tutkimustrendit
- osaa arvioida ja soveltaa uutta tutkimustietoa yrityksen asiakassuhteiden johtamisessa ja liiketoimintakonseptien kehittämisessä
- pystyy toimimaan erilaisissa asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden johtamis- ja kehittämistehtävissä asiakasarvoa tuottavasti
Sisältö
- asiakassuhdejohtamisen kehittyminen ja siihen liittyvä teoreettinen keskustelu
- asiakassuhdestrategioiden kehittäminen, asiakkuuksien eri vaiheet ja keinot ylläpitää asiakkuuksia
- erilaiset verkostot ja niiden johtamisen problematiikka
Oppimateriaalit
Oppimateriaali Optimassa
Opetusmenetelmät
Lähi- ja verkko-opinnot
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
ei tenttiä
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Ennakkotehtävä
Osallistuminen lähipäiviin
- vähintään yhteen lähipäivään osallistuminen pakollista
- mahdollinen poissaolo korvataan korvaavalla tehtävällä
Aktiivisuus lähipäivinä
Oppimistehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
tarkemmat tiedot Opimassa
Sisällön jaksotus
Opintojakson osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee asiakassuhteiden ja verkostojen johtamiseen liittyvät ajankohtaiset kysymykset ja tutkimustrendit
- osaa arvioida ja soveltaa uutta tutkimustietoa yrityksen asiakassuhteiden johtamisessa ja liiketoimintakonseptien kehittämisessä
- pystyy toimimaan erilaisissa asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden johtamis- ja kehittämistehtävissä asiakasarvoa tuottavasti
Opintojakson sisältö
- asiakassuhdejohtamisen kehittyminen ja siihen liittyvä teoreettinen keskustelu
- asiakassuhdestrategioiden kehittäminen, asiakkuuksien eri vaiheet ja keinot ylläpitää asiakkuuksia
- erilaiset verkostot ja niiden johtamisen problematiikka
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
arviointikriteerit Optimassa
Esitietovaatimukset
Liiketalouden perusteet