Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4021110-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.01.2020 - 27.02.2020

Ajoitus

05.03.2020 - 30.04.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yhteiset palvelut

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 30

Koulutus

  • Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat opinnot

Opettaja

  • Kai Schleutker
  • Maria Välivirta Havia

Ryhmät

  • VAVA1920
    Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat

Tavoitteet

Opiskelija tuntee monikanavamarkkinoinnin käsitteen. Hän tunnistaa markkinoinnin ja asiakkuuksien hallinnan keinoja digitaalisessa ympäristössä ja osaa soveltaa niitä tilannekohtaisesti.

Sisältö

- digitaalinen toimintaympäristö
- hakukoneoptimointi
- liikenteen luominen sivustolle
- toimiva sivusto
- verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä

Opetusmenetelmät

Tämä viiden opintopisteen (133h) laajuinen toteutus koostuu viidestä kontaktikerrasta ja omalla ajalla tehtävistä harjoituksista, joilla uutta tietoa sovelletaan käytäntöön. Kurssilla otetaan haltuun alan keskeinen peruskäsitteistö ja opitaan analysoimaan mm. yritysten sivustoja ja tekemään kehitysehdotuksia niiden sisällön ja toimivuuden parantamiseksi. Kurssilla tutustutaan konversioon, kampanjoiden luontiin sekä perehdytään digimarkkinoinnin analytiikkaan.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, itsenäinen työskentely

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Luentomateriaali
Verkkopohjainen materiaali

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähikontaktit yhteensä 16 h
Käsitteistön ja tietopohjaan haltuunotto 30h
Harjoitustehtävät 40h
Soveltaminen ja itsenäinen oppiminen 45h

Sisällön jaksotus

Tavoitteena on, että opiskelija tuntee monikanavamarkkinoinnin käsitteen. Hän tunnistaa markkinoinnin ja asiakkuuksien hallinnan keinoja digitaalisessa ympäristössä ja osaa soveltaa niitä tilannekohtaisesti.
Kurssin pääsisältöjä ovat:
• digitaalinen toimintaympäristö
• hakukoneoptimointi
• kampanjat
• liikenteen luominen sivustolle
• sisällöntuotanto
• toimiva sivusto
• verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä
Kurssilla muodostetaan peruskuva digitaalisen markkinoinnin toimintakentästä ja mahdollisuuksista. Se antaa valmiudet luoda, ymmärtää ja kehittää yrityksen tai järjestön asiakkuuksia digiympäristössä kokonaisvaltaisesti operatiivisen toiminnan ja strategian tasolla. Kurssi soveltuu työssään tai opinnoissaan digipohjaisia asiakkuuksia tai sisältöjä luoville ja kehittäville tai niistä kiinnostuneille. Tietoteknisiä ja alustojen rakentamiseen liittyviä seikkoja ei tällä kurssilla käsitellä.
Opintojakso on suunnattu ensisijaisesti avoimen AMK:n kautta osallistuville.
Myös Turun AMK:n tutkinto-opiskelijat voivat osallistua mikäli tilaa jää avoimen AMK:n kautta ilmoittautuneiden jälkeen. Tutkinto-opiskelijat hyväksytään viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen.Lisätiedot:avoinamk@turkuamk.fi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Tämä on avoimen AMK:n opiskelijoille (mukaan lukien polkuopiskelijat) suunnattu toteutus. Tutkinto-opiskelijoille on varattu 5 opiskelijan kiintiö.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi muodostuu harjoitustehtävistä (60%) sekä lähikertojen aktiivisuudesta ja läsnäolosta (40%)

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut ollenkaan lähikertoihin sekä jättänyt suurimman osan tehtävistä tekemättä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osallistuu jonkin verran lähiopetukseen sekä on tehnyt pakolliset syventävät tehtävät vähintäänkin tyydyttävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osallistuu lähiopetukseen sekä on tehnyt suurimman osan vapaaehtoisista ennakkotehtävistä sekä pakolliset syventävät tehtävät vähintään hyvällä tasolla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti lähiopetukseen sekä on tehnyt sekä vapaaehtoiset ennakkotehtävät sekä pakolliset syventävät tehtävät kiitettävän tasoisesti.