Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien hallinta ja myyntitoiminta (2 op)

Toteutuksen tunnus: 5001024-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

03.08.2019 - 01.10.2019

Ajoitus

02.09.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 30

Koulutus

  • Insinööri (ylempi AMK), tekniikka

Opettaja

  • Jouko Broman

Ryhmät

  • YTEKNS18
    Tekniikka (YAMK), YTEKNS18

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvata asiakaslähtöisen markkinoinnin ja ajattelutavan
- kuvata asiakkuuden arvonmäärityksen merkityksen
- luoda, ylläpitää ja kehittää asiakassuhteita suunnitelmallisesti
- esittää brändin johtamisen merkityksen yrityksen kilpailukyvyn näkökulmasta
 

Sisältö

Keskeiset osa-alueet:
- Aihealueen keskeinen teroria
- Esimerkkejä käytännön sovelluksista
 

Oppimateriaalit

Osia seuraavista teoksista:
Keki R. Bothe : "Beyond customer satisfaction to customer loyalty". American Management Association 1996
Miller & Heiman: "The new Strategic Selling". Cogan Page Ltd 2004
Jobber & Lancaster: "Selling and sales Management". Tenth edition. Pearson Education Ltd 2015
Castleberry & Tanner: "Selling, Building Partnerships". Nineth Edition. McGraw-Hill Education 2014
Lisäksi muu kirjallisuus ja nettimateriaali.

Opetusmenetelmät

- aloitetaan luennoilla, sitten yksilö- ja ryhmätöitä, kirjallisuus, videot aiheesta, tehtävien esittämistä ja keskustelua aiheesta.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

2.12.
kaksi uusintakertaa kevään 2020 aikana.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yksilö -ja yhteinen tekeminen, luentomateriaalit, kirjallisuus, internet, esittäminen, keskustelut

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole. Läsnäolo ja osallistuminen on oppimisen takaamiseksi välttämätöntä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot (läsnäolo vaatimus)
Kirjallisuus - Oppikirjat ja muu materiaali
Yksilötyöt - ainakin "Buying behaviour" ja "Building long term partnerships"
Luku/youtube-piirit - reflektiot
Näihin varattavan ajan tulee täyttää 2 opintopisteen hankinnan/työmäärän kriteerit (1 op = 27h työtä)

Sisällön jaksotus

Myyntityö ja sen merkitys organisaatiolle.
- Asiakasvaatimukset, tarpeet ja toiveet myyntitoiminnan ja operatiivisen toiminnan kannalta.
- Myynti tuottaa lisäarvoa asiaksorganisaation toimintaan - aika, raha, laatu, määrä.
- Asiakassuhteiden luonne, merkitys, ylläpito ja kehittäminen.
- Yrityksen brändi, imago, asiakaskokemus ja mielikuvat, tarinat.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Tapaamiskerrat: (alkavat aina vartin yli)
3.9. kello 14-16
1.10. kello 10-12
2.12. kello 8-12
Paikka Sepänkatu luentosali B21. Hallitkaa siis aikaanne niin, että olette paikalla. Pyrin antamaan myös ennakkotehtävän Elokuun aikana.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yksilötehtävät, referaatit ja loppukoe.

Hylätty (0)

Tehtävät tekemättä, loppukoe tekemättä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tehtävät tehty hätäisesti ja ylimalkaisesti. Loppukokeesta saatu enintään 2/5.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tehtävät tehty asiallisesti riittävällä perehtymisellä ja kirjallinen asu on kunnossa. Esitys hyvin jaoteltu ja rakenne selkeä. Loppukokeesta 3-4.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tehtävät tehty analyyttisesti, aihealueeseen muutoinkin tutustuen. Palautetun tehtävän teksti keskustelee lähdemateriaalin kanssa ja analysoi lähteen antia - mikä tässä on käyttökelpoista yleensä ja erityisesti itselle tms. Loppukokeesta vähintään 4/5.