•   Working English 5021182-3015 24.10.2022-09.12.2022  2 op  (PBIOKES22A, ...) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa toimia ammattialansa ja ympäröivän yhteiskunnan keskeisissä ja tyypillisissä kirjallisissa ja suullisissa viestintätilanteissa englannin kielellä. Osaa käyttää kielen rakenteita monipuolisesti ja viestiä selkeästi. Tuntee ja osaa käyttää ammattialansa yleistä terminologiaa sekä verkkopohjaisia sanasto- ja oikolukutyökaluja. Osaa arvioida omaa taitoaan ja kehittymistarpeitaan sekä huomioida ne toiminnassaan.
    Opintojakson sisältö
    Insinöörien työssään yleisesti kohtaamat tilanteet; koulutus; alakohtaiset tekniset aiheet. Tekninen ja työelämän sanasto; tyyli ja rekisteri; suullisen kielitaidon aktivointi ja parantaminen.

    Vastuuopettaja

    Sari Loppela-Rauha

    Oppimateriaali

    No textbooks. Videos, news, articles etc. are used. Study materials are brought in both by the teacher and the students. Terminology study is supported with Quizlet sets created by the teacher. The students find job ads and select relevant topics for pitching.

    Oppimismenetelmät

    Task-based studying supported by weekly contact sessions either in a classroom setting or online

    Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät

    Task-based assessment, no exam. All tasks must be completed acceptably, and active attendance and contribution are expected. Possibly a few small tests along the way on some limited subject areas (based on homework).

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    24.10.2022 - 09.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    01.06.2022 - 11.09.2022

    Ryhmä(t)
    • PBIOKES22A
    • PBIOKES22
    Opiskelijamäärä (min - max)

    0 - 30

    Vastuuyksikkö

    Tekniikka ja liiketoiminta

    Ohjausvastuut

    Sari Loppela-Rauha

    Lisätietoja

    Laptop, microphone, webcam required
    This is a skills course, and skills need practice.
    Minimum attendance requirement 75%.

    Koulutus

    Prosessi- ja materiaalitekniikan koulutus, insinööri

    Toimipiste

    Kupittaan kampus

    Verkko-opetuksen osuus

    1 op

    Arviointiasteikko

    H-5

    Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

    None

    Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

    No exam and therefore also no re-exam.

    Pedagogiset toimintatavat

    All topics are related to the students' other ongoing studies and to their field of study. Employment & application procedures are specifically dealt with, and the course material seeks to expand the students' familiarity with career options in the field.
    Basic philosophy: language is both a form given to thoughts and a tool for building and maintaining relationships. During the English course, therefore, real issues are discussed while focusing both on what information content is conveyed and what social implications the interaction has. In other words, the aim is to behave in an effective and socially acceptable way in an English-language work environment.

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    Each week, some face-to-face time in the classroom or online, some independent writing, and some discussion in small groups. Approximately 2 h of contact time, 4 h of group working without teacher presence, and 3 h of independent studying and writing.

    Sisältö ja ajoitus

    Weeks 43-49

    Arviointikriteerit
    Hylätty (0)

    Missing tasks or tasks not in compliance with instructions and lack of attendance may result in a failed course.

    Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

    - deficient mastery of language mechanics, e.g. problems with tenses or sentence formation
    - pronunciation issues which hamper understanding
    - message often unclear
    - limited use of vocabulary
    - deficient mastery of register (politeness, appropriate style, choice of words)
    - tasks late or only partly completed
    - little or no contribution to discussion and/or pair work in class
    - for grade 1, the student must be capable of responding when addressed in speaking and producing grammatical sentences in writing

    Arviointikriteerit - hyvä (3-4)

    The student has a communicative approach to language and is willing to develop as a language user but lacks proficiency in language mechanics. However, the message is always clear and the student is an active contributor in pair/group discussions. All tasks are done.

    Arviointikriteerit - kiitettävä (5)

    - tasks completed in accordance with instructions and by due date
    - close to error-free mastery of language mechanics (CEFR B2-C)
    - clear pronunciation
    - message coherent and clear
    - good grasp of text structure
    - versatile use of vocabulary
    - good grasp of register (politeness, appropriate style)
    - active contribution to class discussions and pair work

    Hyväksytty / Hylätty

    Active attendance and accepted tasks are required.