Olio-ohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 5051125-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2020 - 09.09.2020
Ajoitus
08.09.2020 - 18.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Degree Programme in Information and Communications Technology
Opettaja
- Tiina Ferm
Ryhmät
-
PTIVIS19PGame and Interactive Technologies
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- kuvailla ohjelmistotuotteen kehitystyön vaiheet ja keskeiset menetelmät
- selittää käsitteet luokkahierarkia, periytyvyys ja monimuotoisuus sekä soveltaa niitä ohjelmistokehityksessä
- keskustella rinnakkaisohjelmoinnin mahdollisuuksista
- soveltaa poikkeusrakenteita
- suunnitella, toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen käyttöliittymäsovelluksen.
Sisältö
- oliorakenteet
- virheiden käsittely poikkeuksilla
- säikeet
- tietokantayhteyden luominen
- ohjelmistotuotannon prosessi ja menetelmät
- UML ja kaavioiden piirtäminen
Opetusmenetelmät
ohjelmoimalla oppiminen
OPINTOJAKSO TOTEUTETAAN KOKONAAN ONLINE
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Koko opintojakson voi korvata tentillä, joka pidetään perjantaina 18.9.
ilmoittautuminen sähköpostilla (kerro myös ohjelmointikieli, jolla suoritat tentin)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
oppimateriaaliin tutustuminen 10* 3 tuntia = 30 tuntia
verkkoharjoitusten tekeminen 10* 3 tuntia = 30 tuntia
ohjelmointiharjoitusten tekeminen 10* 4 tuntia = 40tuntia
projekti 35 tuntia
yhteensä 135 tuntia opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Oppiminen perustuu tekemiseen
- esiharjoitukset (kertausta ohjelmoinnin perusteista) 3 viikkoa
- verkkotehtävät
- ohjelmointiharjoitukset
- viikottaiset videoidut luennot kustakin aiheesta ja harjoituksista
- viikottaiset harjoitustunnit, joiden aikana harjoitukset voi näyttää ja joihin voi saada tukea ennen harjoitusten palauttamista (7 viikkoa)
- ohjelmointiprojekti (3 viikkoa)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu täysin harjoituksiin. Arvosana muodostuu kumulatiivista suorituksista (verkko- ja ohjelmointiharjoitukset sekä ohjelmointiprojekti)
- 40% verkkotehtävät
- 40% ohjelmointitehtävät HUOM! myöhässä palautettuja ei arvioida
- 20% ohjelmointiprojekti
Hylätty (0)
< 40% kaikista palautetuista ja arvioiduista harjoituksista
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
40-59%
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
60-79%
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
>80%
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perusteet tai vastaavat tiedot ja taidot