Peliteknologiat (15 op)
Toteutuksen tunnus: 5051154-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
31.07.2020 - 11.09.2020
Ajoitus
31.08.2020 - 01.03.2021
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Mika Luimula
- Werner Ravyse
Vastuuopettaja
Mika Luimula
Ryhmät
-
PTIVIS17PPTIVIS17P
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: työskennellä tiiviissä yhteistyössä muiden alan toimijoiden kanssa ja innovoida uusia peliteknologisia ratkaisuja alueen elinkeinoelämän tueksi työskennellä vastuullisissa tehtävissä erilaisissa pelikehitysprojekteissa, joiden toimeksiantajana työelämän edustajat hyödyntää pelikehityksen keskeisiä kehitystyökaluja sisällöntuotannosta peliohjelmointiin soveltaa pelikehitysprosessin vaiheita niin viihde- kuin hyötypelialoilla soveltaa peliteknologioiden mahdollisuuksia laaja-alaisesti eri toimialoilla soveltaa luonnontieteiden ja ohjelmistotekniikan mahdollisuuksia pelikehityksessä.
Sisältö
pelikehitystyökalujen käyttömahdollisuudet viihde- ja hyötypelialalla graafiset ohjelmointirajapinnat tutustuminen pelimoottorin kehittämiseen sekä viimeisimpiin peliteknologioihin pelikehityksen projektinhallinta tavoitteena julkaisutoiminta osallistuminen keskeisessä roolissa pelikehitysprojektiin, jossa ulkoinen toimeksiantaja osallistuminen tutkimus- ja kehittämishankkeisiin esim. peliohjelmoijana tai teknisenä artistina
Arviointiasteikko
H-5