Siirry suoraan sisältöön

Peliteknologiat (15 op)

Toteutuksen tunnus: 5051154-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

31.07.2020 - 11.09.2020

Ajoitus

31.08.2020 - 01.03.2021

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Koulutus

  • Degree Programme in Information Technology

Opettaja

  • Mika Luimula
  • Werner Ravyse

Vastuuopettaja

Mika Luimula

Ryhmät

  • PTIVIS17P
    PTIVIS17P

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: työskennellä tiiviissä yhteistyössä muiden alan toimijoiden kanssa ja innovoida uusia peliteknologisia ratkaisuja alueen elinkeinoelämän tueksi työskennellä vastuullisissa tehtävissä erilaisissa pelikehitysprojekteissa, joiden toimeksiantajana työelämän edustajat hyödyntää pelikehityksen keskeisiä kehitystyökaluja sisällöntuotannosta peliohjelmointiin soveltaa pelikehitysprosessin vaiheita niin viihde- kuin hyötypelialoilla soveltaa peliteknologioiden mahdollisuuksia laaja-alaisesti eri toimialoilla soveltaa luonnontieteiden ja ohjelmistotekniikan mahdollisuuksia pelikehityksessä.

Sisältö

pelikehitystyökalujen käyttömahdollisuudet viihde- ja hyötypelialalla graafiset ohjelmointirajapinnat tutustuminen pelimoottorin kehittämiseen sekä viimeisimpiin peliteknologioihin pelikehityksen projektinhallinta tavoitteena julkaisutoiminta osallistuminen keskeisessä roolissa pelikehitysprojektiin, jossa ulkoinen toimeksiantaja osallistuminen tutkimus- ja kehittämishankkeisiin esim. peliohjelmoijana tai teknisenä artistina

Arviointiasteikko

H-5