Siirry suoraan sisältöön

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7031496-3025

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

05.04.2021 - 29.08.2021

Ajoitus

31.05.2021 - 08.10.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Ensihoitajakoulutus

Opettaja

  • Jaana Koskela
  • Maika Kummel

Ajoitusryhmät

  • Pienryhmä 1 (Koko: 7. Avoin AMK: 7.)

Ryhmät

  • PENHOK19
    Ensihoitaja (AMK), päiväkoulutus, K19

Pienryhmät

  • Pienryhmä 1

Tavoitteet

Kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen KEHI 5 op Tavoitteet Opiskelija tietää terveydenhuollon kehittämisen ja terveystieteellisen tutkimusprosessin luonteen ja kulun sekä osaa käyttää siihen liittyviä tiedonhankinta-, analyysi- ja raportointimenetelmiä. osaa käyttää tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä.osaa tulkita määrällisen tutkimuksen perusstatistiikanymmärtää laadullisen tutkimuksen sisällönanalyysin ja -erittelyn etenemisen/rakentumisen osaa käyttää taulukkolaskentaohjelmaa aineiston analysoinnissa ja raportoinnissaosaa toimia asiakkaan ja hoitotyön asiantuntijana erilaisissa työryhmissä ja projekteissatietää projektityöskentelyn perusteet ja osaa soveltaa niitä työelämälähtöisissä ja monialaisissa projekteissa (TKI)

Sisältö

SisältöOpintojakso sisältää 2 op englannin kielellä toteutettavia opintojakehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteetkeskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanketutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdatkehittämishankkeen vaiheettieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminentutkimusmenetelmätaineiston keruu, käsittely ja analysointitutkimuksen luotettavuus ja eettisyystilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössäkehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Oppimateriaalit

ilmoitetaan Itslerningissa

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus, tutkimus

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämälähtöisyys
Yksilöllinen oppiminen
Yhteisöllinen oppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Toteutus on kokonaan verkossa, jolloin itsenäistä työskentelyä on 135 t.
Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5.

Sisällön jaksotus

- opintojakso on verkkototeutus.
-Viikot 22-40
•kehittämis- ja tutkimustoiminnan tavoitteet
•keskeiset käsitteet: kehittämistyö, kehittäminen ja kehittyminen, perustutkimus, soveltava tutkimus, tutkiva kehittäminen, projekti, hanke
•tutkivan kehittämisen eettiset ja juridiset lähtökohdat
•kehittämishankkeen vaiheet
•tieto, näyttö ja näyttöön perustuva kehittäminen
•tutkimusmenetelmät
•aineiston keruu, käsittely ja analysointi
•tutkimuksen luotettavuus ja eettisyys
•tilastolliset menetelmät ja välineet hoitotyön ja terveydenhuollon aineistojen käsittelyssä ja kehittämistyössä
•kehittämis- ja tutkimustyön suunnittelu ja raportointi

Viestintäkanava ja lisätietoja

Avoimen AMK kiintiö 3-7 opiskelijaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Verkkokurssi sisältää useita tehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty periaatteella.
Lopuksi verkossa tehtävä tentti arvioidaan numeerisesti 0-K5 ja hyväksytty suoritus edellyttää 50% oikeita vastauksia.

Tentin arviointipisteytys:
35-40 p = T1
41-48 p = T2
49-56 p = H3
57-64 p = H4
65-70 p = K5