Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 7073056-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 15.09.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

1 - 22

Koulutus

  • Suuhygienistikoulutus

Opettaja

  • Minna Hyötilä
  • Päivi Pietikäinen
  • Jaana Manneros
  • Riikka Hellman

Ryhmät

  • PSUUNS20
    Suuhygienisti (AMK), S20

Tavoitteet

Opiskelija osaa:                                                           
- jäsentää opinnäytetyönsä aiheen toteuttamiskelpoiseksi kokonaisuudeksi
- laatia hyväksytyn opinnäytetyön suunnitelman, jossa raportoidaan opinnäytetyön menetelmälliset ja sisällölliset ratkaisut
- ottaa vastaan ohjausta ja antaa vertaisohjausta

Oppimateriaalit

Oppimateriaali
Itslearning: Opinnäytetyö –kansio
Kehittämistyön menetelmäosaaminen –opintojakson sisältö ja materiaali.
Messissä Opinnäytetyö -sivuston materiaali.
Kniivilä S., Lindblom-Ylänne, S. & Mäntynen, A. 2017. Tiede ja Teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. Tallinna: Printon Trukikoda.
Hirjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä. Juväskylä: PS-kustannus.
Vilkka H. & Airaksinen T. 2003. (tai uudempi) Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, pari- ja ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely, seminaaripäivä, opettajaohjaus, vertaisohjaus, opinnäytetyöpaja

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

- Pari- ja ryhmätyöskentely: opinnäytetyön teoriaosa laaditaan kirjallisesti ja esitetään suullisesti pienryhmässä, digitaalisen jäljentämisen demot
- Itsenäinen työskentely: tiedonhaku opinnäytetyön aiheesta
- Seminaaripäivä: opinnäytetyön teoriaosan suullinen esittäminen
- Opettajaohjaus: jokainen pari/pienryhmä varaa ajan opettajan ohjaukseen 3 kertaa ennen seminaaripäivää
- Vertaisohjaus: jokainen pari/pienryhmä on ainakin kerran mukana opettajaohjaustilanteessa opponentin roolissa, yhden opinnäytetyösuunnitelman opponointi seminaaripäivässä, muiden esitysten vertaisarviointi
- Osallistuminen TKI -päivään

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op = 135h opiskelijan työtä
Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen:
• Lähiopetus 8h
• Seminaaripäivä 4h
• TKI -päivä 8h
• Opettajaohjaus 3h
• Vertaisohjaus 10h
• Itsenäinen ja tiimityöskentely 102h

Sisällön jaksotus

Syyslukukausi 2022
- Opiskelija jäsentää opinnäytetyönsä aiheen toteuttamiskelpoiseksi kokonaisuudeksi
- Opiskelija laatii kirjallisesti hyväksytyn opinnäytetyön teoriaosan
- Opiskelija esittää suullisesti opinnäytetyön teoriaosan
- Opiskelija ottaa vastaan ohjausta ja antaa vertaisohjausta
- Opiskelija osallistuu TKI-teemapäivään ja tekee yhteen esitykseen liittyvän tehtävänannon. -
TKI-päivässä esitellään ajankohtaisia tutkimus- ja kehittämishankkeita Turun ammattikorkeakoulun tutkimusryhmistä New Ways of Promoting Performance, Liikkuva ja toimintakykyinen lapsi ja nuori sekä Suun terveyden tutkimusryhmä. TKI-päivässä hyödynnetään interaktiivista How Space-työtilaa, esitykset ja tehtävät löytyvät Itsistä.
- Digitaalinen jäljentäminen, esittely ja demot

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opinnäytetyön teoriaosa arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvosana on opinnäytetyön teoriaosan arvosana. Pääsääntöisesti arvosana on sama tiimin kaikille jäsenille. Poikkeustilanteissa voi olla eri.

Esitietovaatimukset

Kehittämistyön menetelmäopinnot